/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
vandet løber
Fra : Rosalil
Vist : 7173 gange
100 point
Dato : 22-12-11 14:50

Ihh, hvor jeg dog mangler en mand til at hjælpe mig med alle de små ting der løbende kommer i hus og hjem

Vandet på toilettet bliver ved med at løbe, det er ikke fordi den er en utæthed, for når jeg lukker for vandtilførslen løber der ikke vand.

Hvad er problemet? Og skal jeg have fat i nyt tilbehør til toilettet eller til den knap man trykker på når man skal skylle?

Føj hvor er jeg irriteret over at vide så lidt om noget så simpelt. Jeg vil være helt fantastisk glad hvis der er nogen som vil hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 22-12-11 14:58

Jamen du skruger "knapen" af mod venstrer der hvor du trykker for at skylle ud, derefter tage du toppen af og løfter i stangen der sider og er klistert til i kalg og andet, du kan godt købe et nyt indmad i hjem og fix og eventuelt skifte det hele ud.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-11 15:07

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men Silvan holder kurser for sådan nogle som os kvinder som gerne vil men ikke kan.Så behøver du ikke en mand til det praktiske. Det andet vi kan bruge ham til snakker vi ikke om.

Bare se her:

http://www.silvan.dk/templates/DT_InfoPage_Narrow____16444.aspx

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 15:08

He he he, så simpelt skal det så heller ikke være. Man kan ikke skrue på nogen knap.

Jeg kan godt tage toppen af, men hele systemet sidder fast, og man kan ikke få noget op for hiv- og træksystemet, min knap sidder foran på kassen. (Det er indbygget toilet)

Ja det har nok noget at gøre med kalk, kan man hælde eddikesyre i systemet, eller vil man ødelægge mere end man afhjælper?

Men når det ikke er gummiringen der slutter om hullet, er det så flyderen? og hvordan ser sådan en ud?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-11 15:11

Du kan godt komme eddikesyre i vandet, men om det hjælper ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 15:14

Det ser ikke ud som om der er noget med at rense og skifte indmad i cisternen.

Men nøj hvor er det en god ide, med sådan nogle skoler. Men stakkels mand hvis han også skal klare alle de videnshungrende kvinder. Jeg er med på det næste kursus, der står der bare skal være 15 tilmeldte, gad vide om det behøver at være i samme område?

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 15:16

Det hjælper da at komme eddikesyre i vandet når man vil fjerne den gule rand i vandkanten. Men det der skal jo nok bruges nogle litre, gad vide om plastikken kan tåle det, jeg ved porcelæn kan.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 15:20

Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-11 15:31

Jeg bruger eddikesyre til min kaffemaskine, og en flaske koster vist bare 12 kr. Så det er ikke en herregård.

Jeg tror ikke der sker noget med plastik.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 15:38

Ja det er emaljen som ikke tåler syre. Men der er jo også gummikoppen, som holder tæt ved hullet, jeg ved ikke hvad det er lavet af og om den kan holde til det.

Men måske kan det være ligemeget hvis jeg alligevel skal have en håndværker ud og skifte en dut, den koster nok lige så meget som selve systemet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-11 15:48

Rosalil, prøv at læse denne tråd

http://www.ezz.dk/870303-toilet-lober

Hvor der bl.a. også står

Derfor, husk at afkalke cisternen med mellemrum. Og til dem med keramisk
cisterne bør overveje at tage flyderen og de enkelte dele ud istedet og
afkalke disse seperat.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 15:57

Nordsted

Ja det er vist en ceberit jeg også har. Jeg tror jeg vil prøve at hælde noget syre i! UHHHH, hvorfor er det så angstprovokerende at prøve noget jeg ikke har prøvet før.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-11 16:04

Jeg ville ikke turde hælde syre i når der står

Citat
Derfor, husk at afkalke cisternen med mellemrum. Og til dem med keramisk
cisterne bør overveje at tage flyderen og de enkelte dele ud istedet og
afkalke disse seperat.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 16:12

Mere interessant er hvordan du så ville gøre?

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 16:15

Jeg har ikke en keramisk cisterne, men en plastikcisterne. Ceberit er plastikelementer, måske med undtagelse af pakningen. Man afkalker med syre, hvad kan man ellers bruge?

Forøvrigt tåler keramik syre, men ikke emalje.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-11 16:19

Citat
Mere interessant er hvordan du så ville gøre?

Sætte manden i arbejde...

Jeg har spurgt om det er noget han kan forklare dig her på siden, men han siger at det ikke er nemt, når han ikke har fingrene i det.

Det kan være pakningen ved vandet, eller flyderen (hvis den hænger fast)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-12-11 16:24

Reparation skal ske hurtigt da det koster kassen at lade det løbe.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 16:26

nordsted

Det er ikke pakningen, da vandet ikke løber ud når jeg slukker for vandtilførslen. Altså må det være flyderen. Jeg kan ikke se hvad der sker dernede. Men jeg kan se og mærke at der sidder en hel del kalk på røret i midten:
http://www.geberit.dk/web/appl/dk/wcmsdk.nsf/pages/prod-cist-indb-1

Jeg vil så i første omgang gerne afsyre cisternen.

Den hedder forøvrigt en Geberit ;D

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 16:27

Luffe

jeg slukker for vandtilførelsen, så det ikke behøver at være gå så hurtigt

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 22-12-11 16:32

He he, jeg skulle lige til at skrive at dit toilet måtte hedde Geberit, men det fandt du også selv ud af

http://handyman.dk/debat/vis.asp?id=5852

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 16:39

Lige den debat jeg havde brug for

Du er en heltinde Taaark! Hils også manden.

Godkendelse af svar
Fra : Rosalil

Dato : 22-12-11 16:40

Tak for svaret Nordsted1.