/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
sesionens intelligensprøve
Fra : lham
Vist : 7091 gange
100 point
Dato : 20-12-11 19:21

Ved session i Danmark har IQ testen kaldet
"Børge Priens Prøve".
vistnok været anvendt uforandret i ca 50 år.

Er der nogen der ved hvor man kan downloade testen i sin helhed med løsninger og evaluering /"pointgivning "

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-11 19:30

Selvfølgelig ikke så kunne alle jo forbede sig og bestå, også pigerne...

Du kan se lidt om indholdet her:
http://www.stud.hum.ku.dk/opgavebank/stat1.pdf

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-12-11 19:33

Kan du ikke klare den barnlige prøve, så er du for "dum" til at komme ind til militæret.
De dumme spørgsmå¨l er til at grine af.

hawaii7

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-12-11 19:58

Citat
Kan du ikke klare den barnlige prøve, så er du for "dum" til at komme ind til militæret.
De dumme spørgsmå¨l er til at grine af.

hawaii7

Sikkert bare fordi man gerne ville se hvor klog / DUM man er blevet siden
man gik ud af skolen?

Kan du ikke få svar herinde - så prøv warez-dk
de plejer at kunne diske op med det mest utrolige

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-12-11 20:19

Et par af mine mildt sagt mindre intelligente soldater klarede prøven med glans

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 20-12-11 21:58

Jeg tror at der er en gedigen misforståelse i gang.

Citat
Du kan se lidt om indholdet her:

Det har da ikke en dyt med indholdet at gøre.
Den test indeholder, opgaver, så som regning fysik og jeg mener også der er matematik hvis det hed det dengang (72 73).Mener også at der var alment dansk.
Den var ihvertfald meget bred.
Jeg husker nogle af de sjove,de handlede om 4 motors flyvemaskiner og hvad for en motor der havde størst effekt hvis den satte ud, vilde flyet så til højre eller til venstre.
En anden var et bræt med en elpære i et elektrisk kredsløb. Brættet kunne så være elektrisk ledende eller ikke samt mange andre spøjse spørgsmål.
Så jeg havnede ved telegraftropperne.

Højris

hawaii7

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 50 point
Dato : 21-12-11 12:05

http://www.forsvaret.dk/fak/documents/fak/publikationer/bpp.pdf

værsgod og læs

og så vil du kunne få et indblik i testens udformning

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-12-11 12:12

prøv at søge på Børge prien prøven

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 21-12-11 17:52

Nu var spørgsmålet.
Citat
Er der nogen der ved hvor man kan downloade testen i sin helhed med løsninger og evaluering /"pointgivning "

Og ikke alt det millitærpyskologiske plader.
Men som Svend siger.
Citat
Selvfølgelig ikke så kunne alle jo forbede sig og bestå, også pigerne...

Citat
også pigerne...
Da jeg lå inde hed de Lotterne.

De havde det tilfældes at de var nogle buttede størelser, med en gedigen bagdel
Men det er slet ik så ringe endda at ligge i en bunke sløringsnet med en af slagsen.

Men nej du kan ikke hente testen.
Højris

Glædelig Millitid.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-12-11 20:03

Ja det var jo "hele teksten/prøven " jeg efterlyste.

Er blevet klar over at prøven åbenbart ændres i detaljen fra år til år , men der må da være nogle af de indkaldte fra feks 2010-evt tidligere der "ligger inde " med årsprøven-i disse tider med lækager i massevis på et noget højere plan.

PS : der var da noget med at man kunne øve sig på spørgsmålene til " danskerprøven "

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-12-11 22:25

en sådan prøve er jo simpel. Det er normalt fornuftig forståelse.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 02-01-12 07:22

Tak for svaret snaptil.

desværre fik jeg jo ikke et eksempel på en faktisk afviklet test