/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Erfaring med denne Virus
Fra : nomore
Vist : 511 gange
50 point
Dato : 14-12-11 21:59

http://antivirus.about.com/od/virusdescriptions/p/sality.htm
Nogen der har haft den - inden for/ eller nåede den kun til ???.
Kan ellers love for at den er LÆKKER.......den - lille SATAN

Har en af-lægger af den ? hvis i vil genere andre

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-12-11 22:06

Næh tak, jeg spiser hjemme!

Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-12-11 22:43

Også nej tak, her da men du kan da med fordel plante din af-lægger et andet sted...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-12-11 22:43

Vi har da ordentlige programmer der stopper den slags.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-11 23:24

Jeg har lige haft en der vrt værre. Den startede som beskrevet, så var man efter en tid nødt til at slette visse filer i systemet for at fjerne den. Det medførte, at antivirusprogrammet og firewall ikke fungerede længere. Så kom ellers angrebet på computeren udefra og til sidst fik jeg blå skærm og intet fejlfindingsprogram kunne redde systemet. En ny totalopsætning var nødvendig. Men man overlever det, når man har en løbende total backup på en anden hardisk, der er fysisk adskilt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-11 20:02

Jeg vil gerne springe over.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 16-12-11 11:52

Jeg smitter ikke. Jeg er blevet rask igen!!

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 17-12-11 19:19

Citat
Jeg vil gerne springe over.

Har den stadig, på en anden maskine =
og det ser skægt UDDDDDDDDDDDDD

den kan nemlig ikke komme på nettet = BROK

men den SMITTER hvergang jeg smider en disk fra DEN pc,
og over på min anden pc.....

Så ligger den ´bare´som en autorun fil, som OGSÅ
er i start menu´en på disken

Nå: men jeg får installeret/ formatoz den HDD.
Den kører ellers fint nok (pcén), men den skifter udseénde og være måde
hver gang den bliver startet OP, Noget A´la kandu......

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-12-11 19:25

Citat
Også nej tak, her da men du kan da med fordel plante din af-lægger et andet sted...

Jo_ da_K
men filen i sig selv hedder AUTORUN,
og den ligger som regel på ALLE dvd/ cd skiver eller programmer der
kan udføre en funktion der hedder PAK UD og installer.

Problemet med DEN, er BARE, at den overtager alle andre filer
PÅ SAMTLIGE DISKE/ TILBEHØR = OG OMDANNER dem til en clone af sig selv.
-----
Og JA = Jeg havde ikke Antivirus sat til (på det isse-punkt), da jeg var ved at lave noget helt 3´die
Men når alt er GODT ? = så fik man da ryddet op i alt gammel lort og bræk

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 18-12-11 09:31

Et godt råd: skynd dig at formatere harddisken så længe du er i besiddelse af dine vitale og personlige filer. Selv om jeg ikke har fulgt denne virus til ende, tror jeg at den ødelægger alt, hvad man kan forestille sig. Springer over i andre drev. Det kan ikke betale sig at forsøge at redde det ødelagte system, men red dine personlige filer, og kontroller for virus der. Sørg for en ordentlig opsætning af firewall, hvor du kontrollerer ind og ud, der kommer angreb bagefter, efter du har sat det nye system op. Dem der har sendt virussen, har din IP adresse.