/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Betalingsringen
Fra : pc-bruger
Vist : 418 gange
20 point
Dato : 13-12-11 07:47

15 borgmestre fra Københavns omegnskommuner rotter sig nu sammen mod betalingsringen.
Jeg tror at det bliver et pres som regeringen bliver nødt til at tage alvorligt.
De siger at der skal investeres i parkeringshuse og kollektiv trafik før ringen indføres.

Hvad mener du?

Er denne ring en god idé?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-12-11 08:04

Jeg må indrømme at jeg ved ikke hvad man skal gøre, men noget skal gøres for der er formange biler idag og når der ikke er penge til at fordoble antal af veje/gader skal de begrænses på anden måde.
Jeg ved heller ikke hvad der foregår i hovedet på forældre idag, jeg bor lige op til en skole og hver dag er det ikke til at komme frem fordi forældrene absolut skal køre deres børn i skole hver dag, hvad med at lade dem gå cykle eller tage bussen, så ville disse børn også slippe for at blive pakket ind i vat.
Desuden ville de også lære noget vigtigt, nemlig hvordan man opføre sig i trafikken osv:
alan57

Kommentar
Fra : webm

Dato : 13-12-11 09:28

Det er bestemt et meget vanskeligt spørgsmål - og godt man ikke bor derovre i den heksekedel...

Glædelig jul

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-11 09:35

Er du der nu igen JR!

Kommentar
Fra : webm

Dato : 13-12-11 09:41

Tys tys Klaudi, lad os nu ikke piske en stemning op...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-12-11 09:47

Udvid betalingsringen til hele Sjælland og tag betaling for at forlade den

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-12-11 10:00

Det er vist lidt catch-22 agtigt!

Det ideelle ville selvf. være FØRST at udbygge den kollektive trafik, så den både var regelmæssig, billigere end den er nu (tror den er den dyreste i Europa), og punktlig, for derefter at lave ringen, men den udbygning er der ikke råd til uden indtægterne fra ringen

Men at indføre ringen uden udbygningen, betyder vel totalt kaos i den offentlige trafik, og for mange bilister vil der ikke være noget alternativ i den kollektive, så alle vil være sure

Måske kunne man få nogle af de store pensionskasser/forsikringsselskaber til at løse opgaven, men det ville jo ikke give penge i statskassen

Da man byggede øresundsbroen var kravet, at den skulle binde Skåne og Sjælland sammen, hvile i sig selv og være miljøneutral!!! Jeg snakkede med en jeg kendte, der sad med sagen, og sagde det var noget sludder, alle tre ting kunne ikke lade sig gøre på en gang, hendes svar var "Vagn, du må ikke være dum, det er politik!"

Kommentar
Fra : pc-bruger

Dato : 13-12-11 13:50

Tak for foreløbige svar

Kommentar
Fra : pc-bruger

Dato : 13-12-11 15:35

Som jeg hørte det - før valget ...

Var en betalingsring og en nedsættelse af den kollektive trafiks pris, samt udbygning af den kollektive trafik - med mere stabile afgange og flere tog/busser forbundet med hinanden.

Husker jeg fejl ?

Er for betalingsring - Fordi Københavns gader lider under den massive trafik.

Og fordi det ville være fint med billigere og bedre offentlig transport.

Indfører man en betalingsring - uden at gøre andet, så synes jeg det er løftebrud.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 13-12-11 16:14

"Husker jeg fejl ?" Nej, men det er rækkefølgen der er problemet

Man når ikke, og har ikke råd til, at udbygge den kollektive transport inden 2014, hvor "miljøringen" forventes gennemført.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-12-11 17:42

Det bedste ville være, at reducere antallet af kontorarbejdspladser i indre by og lægge dem ud ved ring 4 (Lyngby, Ballerup, Tåstrup, Ishøj)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-11 18:41

Hvorfor er det lige at hvergang du ser noget i tv, så opretter du en ny profil, JR

Godkendelse af svar
Fra : pc-bruger

Dato : 13-12-11 19:49

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : pc-bruger

Dato : 13-12-11 19:53

Klaudi, alias Garfield.

1: Hvem er JR ?
Johnny Reimar
http://www.johnnyreimar.dk/ ?

2: Hvad ved kommer det dig, hvad folk opretter spørgsmål om ?

3: Hvorfor svarer du ikke på spørgsmålet, som stilles ?

4. Har du ikke JR på hjernen ?

Du taler sq altid om JR !

5: Gå til lægen, som måske kan fjerne dit JR-kompleks ...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-12-11 20:09

Selv tak, pc-bruger

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-11 20:50

Citat
Gå til lægen, som måske kan fjerne dit JR-kompleks ...

Det bli'r jeg squ nok nødt til Jørn

Kommentar
Fra : webm