/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Skærmdump
Fra : pifo
Vist : 945 gange
200 point
Dato : 10-12-11 09:03

Jeg skal bruge et udklip fra en menu til en præsentation.
Men hvordan er det nu lige, man gør det?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-12-11 09:11

Der er flere muligheder...

Den helt enkle er at bruge knappen PrtScrn Print Screen som findes på di tastatur et eller andet sted.

Eller downloade det fremragende program EasyCapture http://easycapture.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-12-11 09:22

Vær blot lige opmærksom på at du får en Download accelerator og andet med hvis du ikke vælger fra undervejs...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-11 09:27

Ved ikke lige om det du'r

Bootcamp og print screen (Screen-shot)
http://www.kandu.dk/tip21887.aspx

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-12-11 09:27

Hej webm,
Jeg bruger Mac! Jeg har ikke en PrtScrn på tastaturet.
EasyCapture er vist kun til windows?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-11 09:28
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 10-12-11 09:32

Æbletast + Shift + 3, giver et billede af hele skærmen, der gemmes på desktoppen
Æbletast + Shift + 4, giver mulighed for at vælge hvad der skal kopieres og gemmes...

Hold "ÆBLE" nede og tast "#" ("SHIFT + 3") = giver et billede af hele skærmen, der gemmes på din harddisk som "Billede 1" (2, 3 o.s.v.)
eller
Hold "ÆBLE" nede og tast "€" ("SHIFT + 4") = giver mulighed for at vælge hvad der skal kopieres og gemmes...som udsnit på harddisken

http://www.eksperten.dk/spm/194182

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 10-12-11 09:57

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-11 10:10

var så lidt

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-12-11 10:36

Citat
Jeg skal bruge et udklip fra en menu til en præsentation.
Men hvordan er det nu lige, man gør det?

Ikke lige for nogen ting men hvor fisen stod der MAC computer i spørgsmålet?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-11 10:52

/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-12-11 13:50

webm, jeg placerede spørgsmålet i kategorien mac, men jeg kunne da godt have skrevet det i selve spørgsmålet - sorry, det tænkte jeg ikke på
God weekend
pifo