/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Udskrift passer ikke helt
Fra : sonjor
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 08-12-11 10:24

Hej
Jeg har lavet en indbydelse (A4) i Publisher, men da nogen af modtagerne ikke kan åbne den ville jeg scanne den til pdf. Udskriften heraf passer imidlertid ikke helt, der er en tynd sort streg langs venstre side af papiret. Hvorfor mon? Jeg har 2 HP printere (Photosmart C5180 All-in-one og Deskjet F 2480.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-11 10:49

Du kan evt bruge PDF Creator, med det installeret kan du når man vælger Udskriv lave en PDF direkte, ved at vælge PDF Creator i stedet for sin printer

•Create PDFs from any program that is able to print
http://www.filehippo.com/download_pdfcreator/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-11 10:58

Gem som > filtype > gem i et ældre udgave af Publisher. eks. '97 eller '98
Og send den til alle.
Nyere Publisher kan altid åbne ældre udgaver.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 08-12-11 11:08

Du skal da ikke printe den ud for så derefter at scanne den og lave en pdf fil.
Er du en molbo???
Lav en pdf fil direkte fra Publisher, så får du ingen problemer og det bliver klart og tydeligt.
Den sorte streg er nok kanten af papiret, da det nok er lidt mindre end A4. Sæt dit scanner program til at scanne et lidt mindre område på papiret, hvis du endelig vil bruge den måde.

vic200

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 08-12-11 11:15

V200
Tak for betegnelsen molbo !!, det er ikke lige den form jeg plejer at bruge. Men ok, jeg laver en invitation i Publisher, scanner den til pdf, for så at vedhæfte den i mails til diverse personer, som antagelig ikke har hverken nye eller gamle publisher-programmer installeret. De skal så skrive den ud (mangfoldiggøre dem til deres dansehold) og jeg udskrev et eksemplar, for at se, hvordan indbydelsen ville se ud på deres printere. ..

mvh molboen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-12-11 11:19

Den letteste løsning er nok at download publisher viewer og sende den med rundt til dem der ikke har publisher installeret.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 08-12-11 11:26

Webnoob,
Det bliver deres udskrifter vel ikke bedre af ?? og diverse danseledere er ældre damer der er meget lidt it-kyndige, men har dog lige en mailadresse !!

mvh Sonja

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-11 11:29

Man kan tilsyneladende heller ikke downloade en Publisher Viewer mer' så prøv med PDF Creator
eller hvis din version af Publisher kan gemme direkte som PDF kan du prøve det

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-11 11:54

Kunne det ikke tænkes at den sorte streg som du får i den ene side af udskriften; stammer fra scanningen, hvor det dokument du vil scanne, ikke fylder hele scanningsområdet.
Jeg har selv oplevet dette, og dækkede derfor helt af med et ekstra hvidt ark.
Min scanner opfattede det som sort, når der ikke var noget dokument. Det viste sig især, når det var mindre billeder der skulle scannes.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 08-12-11 12:11

Severino, Det lyder rigtigt, kan desværre ikke afprøve lige nu, da jeg er på vej til dans. Kigger på det senere.
mvh Sonja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-11 14:21

GLEM pdf - scanning og alt muligt andet.....

Bare gem den som jpg billede fra Publisher - det kan ALLE åbne uden problemer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-11 17:09

I filer > har du også rejsepræsentation, hvor jeg mener den kan åbnes overalt.

I min Publisher er der ikke mulighed for at gemme som billede. (office 2000)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-11 17:23

Gem som
Bladre ned til jpeg
Giv den et navn

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 08-12-11 17:26

Tak for svaret severino. Det hjalp med det hvide papir til at dække glasfladen.
mvh Sonja

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 08-12-11 17:30

Molboarbejde