/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Exsel regneark
Fra : Finndo68
Vist : 724 gange
20 point
Dato : 05-12-11 18:52

Hej!

Hvordan kan jeg lave en regneark, f.eks når jeg åbner en regneark skal der står f.eks måneden øverst

f.eks

December 2011

som overskrift og der skal stå en tekst foran, som jeg selv skal skrive.

mvh
Finn Olesen
Qaqortoq

Kommentar
Fra : zyster

Dato : 05-12-11 18:55

Aner det ikke, men mener du "Excel" regneark ?

Kommentar
Fra : Finndo68

Dato : 05-12-11 18:56

jo hehe

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 05-12-11 18:58

Hvad mener du med en tekst foran.
Du kan sammenflette et antal felter til overskrift hvis du ønsker dette, og centrere overskriften.
Hvis teksten foran er til din egen orientering kan du lave en såkaldt kommentar til feltet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-12-11 19:08

Du kan også skrive noget i feltet foran, men skjule teksten, ved at trække kolonnerne sammen, så du eks. kun kan se kolonne B og C men har skjult kolonne A.

Kommentar
Fra : Finndo68

Dato : 05-12-11 19:32

Jeg tænkte på

overskriftet (tekst) auto indsæt måned år (f.eks december 2011)

alt dette som overskrift.

mvh
Finn Olesen

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 05-12-11 20:08

Hvis du i den celle det skal stå Skriver =NU() får du dagen og tiden. Du kan så gå ind i formater celler og justere hvordan du vil ha det skrevet

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 05-12-11 20:23

Og hvis du vil ha en tekst du selv bestemmer ind i samme celle skal du skrive

="din tekst"&TEKST(NU(); "mmmm åååå")

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 05-12-11 20:25

Hvis du bruger den sidste, behøver du ikke gå ind og formatere cellen, det gør du med mmmm åååå

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 05-12-11 21:24

Kom lige til at tænke på at hvis du sidder med en engelsk version hedder NU: NOW & TEKST: TEXT.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 06-12-11 03:50

Kan kun anbefale de seneste svar.... de er nemlig ok

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : Finndo68

Dato : 06-12-11 14:55

Skal jeg så bare indsætte denne ="din tekst"&TEKST(NU(); "mmmm åååå") på en celle??

og gem den og åbne igen??

mvh
Finn Olesen

Kommentar
Fra : Finndo68

Dato : 06-12-11 15:01

Hej igen!

Jeg har lagt denne excel skabelon som jeg har lavet i http://www.Finndo68.com/dl/Ingitsertakkat_NY.xlt

Det er en jeg har lavet til på vores arbejde med skille elektronik af og tæller dem hver måned.

Den indholde dansk og grønlandsk tekster.

mvh
Finn Olesen

Accepteret svar
Fra : k_m_s

Modtaget 20 point
Dato : 06-12-11 20:14

Hej Finn

Ja du indsætter linjen i den celle du vil ha overskriften.

Du kan f.eks kopiere koden (linjen) - og i dit excell ark klikker du så på den celle overskriften skal være i - Så sætter du ind,

klik så i en anden celle, du behøver ikke lukke og åbne

Kim

Godkendelse af svar
Fra : Finndo68

Dato : 07-12-11 19:07

Tak for svaret k_m_s.