/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Privacy protection - malware/virus?
Fra : lgs
Vist : 881 gange
70 point
Dato : 04-12-11 14:04

Via et link på DR til et USA-krydderifirma blev jeg i aftes inficeret med Privacy Protection, som helt tydeligt har til hensigt at skræmme mig til at købe deres "hjælp", hvilket jeg så ikke gjorde. Men jeg var - mens deres "scanning", som automatisk påbegyndtes, ude af stand til at bruge computeren - alle exe.filer. Læg hertil, at der advaredes om w32/blaster worm. Efter en lille halv time var jeg dog i stand til at bruge computeren normalt, hvilket jeg benyttede til at foretage en hurtigscanning, som ikke viste nogen virus. Jeg lukkede - ikke helt beroliget - ned. Ved opstart i dag gentog historien sig. En fuld scanning i dag afslørede én ufarlig ting, som er fjernet. Jeg har meddelt DR det hændte.
Søgning på Privacy Protection siger, at det er potentielt farligt og skal fjernes - men hvilke af de mange løsninger bør jeg vælge - det er mit spørgsmål.
Jeg er absolut ukyndig, når det kommer til problemer som dette.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 70 point
Dato : 04-12-11 15:43

Malwarebytes Antimalware kan fjerne skidtet, den er på dansk og du skal huske at opdatere før du scanner, den gratis (free) er ige så god som betalings versionen til at finde og fjerne skidt:
http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free
læs lidt mere om problemet her hvor Malwarebytes Antimalware bliver anbefalet:
http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-privacy-protection
rul ned og læs hele siden, der står ret udførlig hvordan du bruger programmet, du skal starte Windows i fejlsikret tilstand og så scanne og fjerne

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 05-12-11 13:48

Tak for svaret o.v.n..Det virkede, så du har reddet min dag. Tak!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-11 01:09

Selv tak, reddet din dag det er lige før jeg føler mig som en helt