/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Yahoo mail
Fra : clou
Vist : 930 gange
350 point
Dato : 28-11-11 18:56

Hej med jer derude

Har netop fået en opringning fra min veninde, som har nedenstående problem!

Når hun vil sende en Yahoomail (uanset til hvem), så skal hun indtaste en opgiven kode, der står noget om, at forhindre SPAM (jeg har ikke selv set det - men mener det var det hun sagde), men hvordan slipper hun af med det, og bare kan sende almindeligt?

Jeg har selv prøvet at oprette en Yahoo mail, men jeg kan sagtens sende uden den ekstra kode.

Håber mit ? er forståeligt, ellers må jeg prøve at forklare mig lidt bedre

Clou

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-11 19:08

Så er det ikke sikkert der er Yahoo der driller men et andet anti spam program hun har installleret der blokerer for det.
Eller det kan være et af de her fake antivirus/spam programmer man sommetider af vanvare får insd d på sin pc.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-11-11 19:24

Har mødt problemet engang, indtil jeg ændrede lidt på indstillingerne på Yahoo.dk
Tror det har noget med videre-sendelse at gøre = til sig selv..?
-------
Eller også er hun IKKE logget ind = permanent, men sender mail´s = via et eller andet

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-11-11 19:28

@ Nomore - det er desværre ikke kun når det er videresendelse - også når hun opretter ny mail. Hun er logger ind, for hun kan sagtens modtage mails.

@Fijala - jeg tager ud til hende i morgen og ser på om hun skulle have installeret noget snavs
Clou

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-11-11 19:29

Det kan også være, at Windows er sat til at rydde op?
efter besøg på nettet = alle koder ryger sig en tur..

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-11-11 19:39

@Nomore - det er ikke hendes adgangskode hun skal taste, for det gør hun hver gang hun logger på - det er en helt speciel kode, der skal tastes, som er ny hver gang - det er en kode der står på skærmen som hun så skal taste for at bekræfte den.

Clou

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-11-11 19:46

Citat
det er ikke hendes adgangskode hun skal taste, for det gør hun hver gang hun logger på

Da OSSE lige det jeg skriver? = hun BLIVER LOGGET AF hver-gang hun slukker maskinen.
Den SLETTER ALT
Prøv at gem Cookies? = fra Yahoo/
ellr sæt den til at? medtage 3´die part´s cookie´s, så
plejer de/ det at blive gemt..
Det har noget med sikerheden at gøre = i web-browseren.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-11-11 19:49

Citat
det er en helt speciel kode, der skal tastes, som er ny hver gang

En såkaldt CAPTA? code = forbandet træls. især når man indtaster den forkert FLERE gange
VENT ANTAL MINUTTER
Men prøv nu om vedkommende er KONSTANT på Yahoo.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-11-11 19:54

Og hvis der er en Firewall = skulle der gerne være - så lad den få adgang til nettet
det gælder PORT 80 + 443 både UD/ INDGÅNDE traffik, ligesom Google Notifyer?
Eller er det BARE om at logge sg ind hver gang man er på nettet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-11-11 19:55

Skrivefejl følger med = tror ikke kandu kan følge med = mere

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-11-11 19:57

Jamen hun logger selv af hver gang hun forlader siden, da hun deler computeren med manden, og han skal ikke "snuse" i hendes mails. Det er jo heller ikke den kode hun bliver bedt om at indtaste - men derimod en eller anden form for "sikkerhedskode" - og kommer kun ved afsendelse af mails ikke ved modtagelse!

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-11 20:19

Citat
en eller anden form for "sikkerhedskode" - og kommer kun ved afsendelse af mails
du bliver simpelhen ny til at finde ud af hvad det helt nøjagtig er som foregår og beskrive det her, alt andet kan kun blive gætterier, bruger veninden webmail eller et mail program? Altså læser og sender mails fra browseren og er det der hun bliver mødt med den mystiske kode? Jeg har Yahoo mail og har aldrig tastet andet end teksten for at kunne sende fra browseren, heller ikke nu hvor jeg lige har forsøgt at sende en mail til en af mine andre e-mail adresser.
Et gæt kunne være at der blevet sendt masseforsendelser flere gange fra hendes konto og Yahoo har opdaget det og derfor kræver en bekræftelse af at det er en mail som skal sendes og ikke en spam robot som sender store mængder mails.
Et andet gæt kan være at det er en ny Yahoo mail og Yahoo vil have bekræftet at det er et menneske som sender: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110906102513AAUtPUv
Måske noget veninden bør forsøge
Citat
There is a solution.

Once you sign into Yahoo mail, click on Options tab and pick "switch to classic Yahoo". This will not prompt you for captcha code anymore.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 350 point
Dato : 28-11-11 20:26

Din veninde er ikke alene om problemet tilsyneladende en har løst problemet ved at slette alle cookies som har noget med Yahoo at gøre, prøv det

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-11-11 20:32

@o.v.n. - hun bruger webmail og derfor skriver adgangskode hver gang for at logge på - hun vil nemli' ikke have at den skal huske hendes adgangskode (sikker pga. andre kan tjekke hendes mails )
Det er sådan en kode der fortæller at det ikke er spam hun sender - men det er først sket for nylig - det har fungeret udmærket indtil hun opdaterede til den nyeste version.

Den nyeste version er jo den jeg lige selv har oprettet, uden det problem.

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-11 20:50

Det er sikkert en CAPTCHA kode som kræves, på yahoo answer er problemet beskrevet så hun er ikke alene, en har løst problemet ved at slette alle Yahoo cookies, det må siges at være en nem metode hvis den virker hos din veninde:
http://da.wikipedia.org/wiki/CAPTCHA

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 05-12-11 19:54

Tak for svaret o.v.n.. Det var det mest brugbare - det hjalp dog ikke i første omgang, men da hun genstartede computeren, havde det alligevel løst problemet!

Clou