/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Genopdragelse?
Fra : prio
Vist : 804 gange
200 point
Dato : 27-11-11 14:01

En småkriminel muslimsk teenager bliver sendt et år på "genopdragelse" i sit krigshærgede hjemland, og vender tilbage som en forrået ung mand.

Højst sandsynligt kommer han aldrig til at fungere i det danske samfund.
Hans liv er ødelagt, og han ødelægger andres liv.

Hans forældre har vel fået opholdstilladelse som flygtninge fra krig i deres hjemland, men deres børn tør de godt sende hjem.
Hvordan kan det hænge sammen?

Jeg troede forlængst, at det var bestemt ved lov., at genopdragelsesrejser for børn/teenagere ikke var i orden.
Det ødelægger fuldstændig mulighederne for integration, og det ødelægger tit børnenes liv.

Hvorfor bliver der ikke slået hårdere ned på forældrene/familierne, så man forstår meldingen.
Give store bøder, eventuelt fratagelse af opholdstilladelse i grovere tilfælde.

Vi ved jo ikke, at børnene er sendt væk, siger nogle!
Kan børn da forsvinde, uden skoler, uddannelsesinstitutioner, sociale myndigheder opdager deres fraværen?
Så har man sovet i timen og må tage sig sammen.

Jeg synes, det er skræmmende og kan virke håbløst, så let det er at hindre muslimske børns integration i det danske samfund.
Bliver det da aldrig bedre?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-11-11 14:13

Du har fuldstændig ret, det burde ikke finde sted, at mennesker der lukrerer på det danske samfund under dække af, at de ikke kan leve sikkert i deres hjemland, frit kan rejse på ferie dertil og også sende deres afkom på "lær at blive rigtige muslimer der hader vesten"-indoktrineringdanstalter i hjemlandet.

Hele familien burde sendes retur når/hvis det opdages

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-11-11 14:21

I øvrigt tror jeg, at alt for få muslimske børn bliver tvangsfjernede.
På grund af den danske berøringsangst.

Man lader hellere børnene vokse op i overfyldte familier, hvor forældrene ikke har evnen og overskuddet til at give børnene en god barndom, en god indflydelse og gode normer.

Man svigter i den grad de muslimske børn, der får lov at ende som kriminelle i en tidlig alder, og hadefulde overfor alt, hvad der er dansk.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-11-11 14:26

- og ikke mindst svigter man det danske samfund, hvis ikke snart der bliver gjort noget, i stedet for fortsat at lukke øjnene.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-11 14:48

Det bliver ikke bedre. Ikke før regeringen stiller krav til udlændinge på kontanthjælp. Og så længe vores samfund kører på pumperne, så kan de skalte og valte hvid de har råd til det.

Helt bortset fra det, så fatter jeg ikke hvad somaliske flygtninge laver i Danmark. Jeg kender nogle stykker af dem. En havde 2 koner og hver kone fik et barn hvert år. De havde bil uden nummerplade. Politiet var efter dem og de var ligeglade. Bilen stod der, et vrag, men den kunne køre for ca. en gang om måneden så købte de en papirnummerplade for 1 dag og den kørte de på i en måned. Så stod bilen stille igen i en måned og så på den igen. Ingen af dem talte dansk. Og børnene kom ikke i vuggestue/børnehave. Så de kunne ikke tale ret meget dansk.
Andre somalier taler heller ikke dansk. Mange er kriminelle, de sælger kat ved hovedbanegården.

Jeg kender mange indvandrer og flygtninge, de aller fleste fungerer godt, men jeg snakker ikke med en eneste somalier. De kan kun tale deres eget sprog.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-11-11 14:53

Citat
Man svigter i den grad de muslimske børn, der får lov at ende som kriminelle i en tidlig alder, og hadefulde overfor alt, hvad der er dansk.

Jeg er helt meget enig med dig i denne udtalelse, men i dag havde jeg en oplevelse, der endnu en gang fik mig til at tænke, at vi danskere også burde genopdrages:

I den lokale Føtex sidder der ved kassen en dansk kvinde i halvtredserne. Den forreste i køen er en ældre dansk kvinde, dernæst står en kvinde med anden etnisk baggrund og så står jeg som nr. 3.
Kassedamen får på et tidspunkt behov for at tilkalde en servicemedarbejder. Det er en ung pige af anden etnisk herkomst. Kassedamen virker sur og beder pigen om at finde en pris på noget. Pigen forstår ikke, hvad kassedamen vil (og det forstår jeg godt, for jeg skal love for at det var en dårlig forklaring). til sidst forstår hun og går. Og så sidder kassedamen og brokker sig over: "De forstår sgu ikke rigtig dansk - og det er frygteligt specielt i weekenden, for der er så mange af dem. Og jeg fatter ikke at man bliver ved at ansætte dem". Okay, lige foran mig står denne kvinde som heller ikke er dansk, og hun kigger på mig. Jeg smiler til hende og hun smiler indforstået tilbage. Vi er ikke alle racister!!! Kassedamen burde være fyret på stedet!

Jeg er totalt enig i, at børn ikke skal sendes tilbage til fædrelandet for at blive genopdraget, men jeg synes også, at vi danskere bør være bedre til ikke at se ned på andre, der ikke er helt som os selv. Vi vil så gerne have et ry som værende et gæstfrit, positivt og imødekommende folk med humor. Og helt ærligt: Er vi så det???
Vi lukker øjnene for mange ting. Også for vores egen opdeling af "dem" og "os"

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-11-11 15:59

For nogle år siden havde jeg kortvarigt kontakt til en somalisk kvinde i starten af tyverne.
Sød og frisk.
Hun gik på et computerkursus, og drømte om at blive kontoruddannet.

Hun havde fire børn, hvor den ældste var 5 år, og var højgravid med den femte - og det skulle ikke være den sidste!

Jeg spurgte hende, om det ikke var hårdt med så mange små børn, og hun svarede, at det var ikke så slemt. "Det var værre, da de var små, da de fleste var i kravlealderen, og man hele tiden skulle holde øje med dem"!
Det var da meget sødt.

Hun måtte selvfølgelig kort efter opgive sin uddannelse igen til fordel for børneproduktionen, og jeg tvivler på, at de børn nogensinde oplever, at deres mor kommer på arbejdsmarkedet.

Synd, for jeg vil påstå, at det er de færreste kvinder, der har lyst til at sætte et barn i verden om året - for til sidst at ende med en halv snes stykker.

Synd, for det besværliggør integrationen meget, at kvinderne fastholdes hjemme på den måde.

Jeg tror, at den nuværende regering tager fejl med at genindføre børnepenge til alle børn.
For nogle familier er det en ren pengemaskine, og der er ingen undskyldninger for kvinden for at stoppe med 3-4 stykker, hvis familien ikke selv kan forsørge børnene.

Måske skulle grænsen ikke være sat ved to børn - lidt for lavt efter min opfattelse - og måske skulle man ikke indskrænke børnepengene for børn, der allerede er sat i verden.
Men jeg tror, at man letter presset på muslimske kvinder, hvis man sætter en grænse for, hvor mange børn, der gives børnepenge til.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-11-11 16:45

Der er en del somaliske familier, hvor faderen faktisk kun bor i DK "på papiret", men i stedet opholder sig i hjemlandet og kun kommer til DK engang imellem.
Hvad pokker, konen og de mange unger er jo parkeret godt på dansk forsørgelse.

Men det er også et problem i de familier med børnene, for helt fra drengene er små, lærer de at deres mor skal de ikke respektere og at det er drengene der er "manden i huset" når faderen ikke er til stede.
Og stakkels kone når manden vender tilbage hvis hun, mens han er væk, forsøger sætte begrænsninger for/opdrage på drengene (pigerne må hun behandle så dårligt hun vil)

Og klart nok at børn ikke i stand til at opdrage sig selv og overskue konsekvenserne af det de foretager sig.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 27-11-11 17:09

hvad kommer det jer ved, hvor mange børn folk ønsker at få.

eller hvor de tager hen i ferierne.

er der nogen der har blandet, sig i det antal børn i har eller hvor i har rejst til i jeres ferier..

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-11-11 17:17

Citat
Og stakkels kone når manden vender tilbage hvis hun, mens han er væk, forsøger sætte begrænsninger for/opdrage på drengene (pigerne må hun behandle så dårligt hun vil)

Hvilket land kommer disse familier, som du omtaler her, fra, dova??
Iran, Tyrkiet, Afghanistan, Somalia eller.....???

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-11-11 17:31

Citat
hvad kommer det jer ved, hvor mange børn folk ønsker at få.

Jo, du kan bande på, at det kommer mig ved!!!
- hvis folk bliver ved med at sætte børn i verden, som de hverken forsøger at forsørge eller er i stand til at opdrage, så børnene ender som ulykkelige, forkvaklede mennesker til belastning for samfundet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-11-11 18:52

Selvfølgelig er det forfærdeligt, at nogle etnere kan finde på at sende deres unger til "genopdragelse" i de lande de er flygtet fra, og derved skader deres børns muligheder for at klare sig her.

Såvidt jeg ved kan man fratage forældrene børnepenge, når de sender ungerne ud af landet, det burde ikke være så svært at sikre at skoler, institutioner mv. rapporterer til kommunen når ungerne er væk i længere tid, så børnepenge (og andre sociale ydelser, der beregnes ud fra antal børn) kan stoppes.

MEN, man skal huske at det er IKKE flertallet af etnerne der gør det, at flere og flere efterkommere uddanner sig, får et arbejde, passer ind i samfundet, osv.

Det er bare næsten aldrig dem vi hører om, Ekstrabladet og BT kan jo ikke sælge aviser på succeshistorier, derfor får vi et vrangbillede af forholdene.

De fleste danskere tror vi modtager flere indvandrere (i forhold til vores indbyggerantal) end andre europæiske lande, det passer heller ikke.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-11-11 18:56

Citat
MEN, man skal huske at det er IKKE flertallet af etnerne der gør det, at flere og flere efterkommere uddanner sig, får et arbejde, passer ind i samfundet, osv.

Så sandt, vagnr

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-11 19:55

Jeg kender heldigvis mange mange som uddanner sig og taler dansk, har også besøgt flere af dem med jævne mellemrum. De vil bare ikke besøge mig, jeg har en mand, men havde jeg været alene, så var de kommet. Det er noget forbandet vås i Danmark, men sådan er det for nogle. Og det er OK.

Der er mange søde og sjove indvandrekvinder, der er go i dem når man er alene med dem.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 28-11-11 07:45

Sig det er løgn granner01 sælger de kat ved banegården?
hvad tager de for det?
alan57

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-11-11 12:27

Ja de gør, kat er en grøn plante der tykkes. Og har du en anden stavemåde så kom med den

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 28-11-11 13:12

nej da granner01,
ok jeg ved godt hvad kat er, det var ikke det jeg mente.
tænk at hive noget så latterligt frem i en sag om voldtægt.
hiv opdragelseslejer frem og de andre latterlige ting, men at komme ind på kat er meget dumt, da det ikke er det der gør at folk voldtager.
alan57

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-11-11 14:29

Citat
hiv opdragelseslejer frem og de andre latterlige ting, men at komme ind på kat er meget dumt, da det ikke er det der gør at folk voldtager.

Øh, nu er jeg lige tabt i denne tråd. Hvor i prio's spørgsmål står der noget om voldtægt?
Jeg forstod tråden her som en debat om integration og genopdragelse?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 28-11-11 16:21

Det er da ligeså skadeligt at ryge Kat som at ryge Hash.

jeg husker det som om at jeg engang, så i nyhederne, hvor de sagde at.

Folk der tager stoffer begår mere kriminalitet. End folk som ikke tager stoffer.

Syntes alt slags stoffer skal forbydes. Og der skal i stedet tilbydes behandling eller afvænningskurser.

Så vil kriminalitet procenten nok også falde.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 28-11-11 18:57

Der er godt nok ikke megen humor herinde, hva?
Jeg er bare træt af at stoffer bliver hevet frem hver gang folk laver noget de ikke skal, det er da ikke stoffernes skyld.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-11-11 23:13

I min fjerne ungdom for omkring 45 år siden læste jeg, at i Nepal var hash lovligt, alkohol var ikke.

Landet havde (næsten) ingen problemer med hash, det blev brugt rituelt ved særlige lejligheder, men der var selvfølgelig nogle få der overdrev, de blev set ned på, tabere, som vi ville sige i dag!

Med alkohol var der kun problemer, dem der brugte det ulovlige stof var virkelig langt ude, allesammen.

Sjovt nok kunne man dengang, som nu, vende billedet helt om i forhold til herhjemme, tankevækkende, ik'?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 29-11-11 06:42

netop vagnr, alkohol er meget værre end de fleste stoffer og endda meget farliger derfor kan det godt gøre mig sur at når nogen sælger lidt stof så er de også skyldig i alt fra mord til ran
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-11-11 08:02

Min pointe fra Nepal er mere, at selve det at et stof er ulovligt, skaber kriminalitet omkring det, som man også så i USA i forbudstiden, der virkelig gav mafiaen medvind.

Narkotika er ikke dyrt på det officielle marked, men skal en narkoman købe for flere tusinde kroner dagligt er narkomanen "nødt" til at være kriminel for at skaffe pengene, og så går det ud over os allesammen, indbrud osv.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 29-11-11 08:20

Det er også det jeg mener vagnr, men samtidigt samligner jeg bare de 2 ting og det er jo ikke tidt at man ser herinde "han/hun har lavet dette og dette desuden er han/hun alkoholiker underforstået så må han/hun være kriminel.
alan57

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 05-12-11 15:32

Cimbombom
Citat
hvad kommer det jer ved, hvor mange børn folk ønsker at få.

eller hvor de tager hen i ferierne.

Det kan jo ikke være rimeligt, at en person, under dække af at være flygtning, koster den danske stat flere hundre tusinde kroner om året fordi personen skal forestille sig at opholde sig her fordi vedkommende er truet i sit hjemland, når personen på samme tid rejser frit frem og tilbage til det land vedkommende er flygtet fra, rejser finansieret på baggrund af, at personen påberåber sig at være flygtning.

Derfor kommer det os ved.
At den danske stat og dermed de danske skatteydere tages i røven af en flok bekvemmelighedsflygtninge, som faktisk uberettiget rejser hertil og lænser statskassen for penge.

Og jo, hvert barn de lægger til er en stor ekstraudgift.

pifo
Citat
[CITAT]

Og stakkels kone når manden vender tilbage hvis hun, mens han er væk, forsøger sætte begrænsninger for/opdrage på drengene (pigerne må hun behandle så dårligt hun vil)

Hvilket land kommer disse familier, som du omtaler her, fra, dova??
Iran, Tyrkiet, Afghanistan, Somalia eller.....???

[/CITAT]

Det skrev jeg jo: fortrinsvis fra Somalia

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 06-12-11 06:22

Hør nu her Cimbombom, det er da klart at dem der har med stoffer at gøre er mere kriminelle, ved du hvorfor?
det er fordi at de skal have penge til det næste fix, derfor.
Og sikke noget vrøvel at skrive at hvis de blev troppet ned så ville de ikke være kriminelle jeg har aldrig hørt noget så dumt.
Nej giv disse stakkels mennesker deres Heroin så kan jeg endda give en garenti at kriminelletn vil gå meget hurtigt nedad, vi taler jo ikke om skolebørn men voksne mennesker, hvad rager det dog politikerne om jeg tager et fix, du skriver at vi bare skal forbyde alle stoffer så vil der ikke være så megen kriminelet, her er en nyhed det er sku forbudt, forbud har aldrig ført til noget godt og da slet ikke når man ikke har nok politi til at opretholde loven, de fleste betjente arbejder med narkotika, så lovligør den Heroin nu det kan ikke gå for stærkt, prøv at sammenligne de over 300 mennesker der dør hver år af narko det har desværre ligget fast siden først i 70,ne hvor vi begyndte at tælle, der er flere døde narkomaner end AIDS, men hvad gør de danske politiker ikke en skid, de skal åbenbart miste et barn alle sammen før det kommer dem ved.
De har prøvet modellen i flere lande og der er kun gode ting ved denne form narkomanerne får et ordentlig liv de holder op med at lave krininelle ting og flere kommer ud af det, det gør de fordi at de ikke føler nogen tilfredsstilling når de får deres stof hver dag, s¨bliver det jo også dagligdags derfor er der flere der beder om hjælp til at stoppe helt.
En anden vigtigt ting er at dem der sælger Heroin ikke mere bare kan få kunder, når du har stoffet selv så køber man jo ikke noget mere vel?Cimbombom.
alan57

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-12-11 10:38

Vi snakker ikke om krimonelle der er på heroin, det handler somalierne ikke primært med. De handler med kat der tygges og som også er et narkotisk stof.

Og jeg forstår heller ikke hvad en somalier skal lave i Danmark. Jeg kender ingen søde og rare somalier, for de holder sig kun til hinanden. Der hvor vi boede var der flere somaliske familier og jeg har aldrig set den hilse eller tale med andre. Desværre.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-12-11 19:00

Det er ikke rigtigt granner01, der er flere unge Somalier der sælger stoffer som Heroin og især Kokain inde i København.
Og til prio, det hænger desværre rigtigt godt sammen, de fleste fra Somaliere er sku ikke flygtninge der er kun nogle meget få af dem der vil være i fare hvis de tog hjem, derfor kan de sende deres søn i opdragelselejere uden at der sker noget og når der sker sådanne noget skal de udvises med det samme, det vil være meget nemt da de har løjet i deres ansøgning om opholdstilladese, så hvidt jeg ved er det mere end nok til at kunne udvise folk.
Jeg syntes at de skulle smides ud med det samme, for hvis der var sådanne hårde linje fra begyndelsen ville det brede sig som en steppebrand og alle ville vide det og gøre alt for at det ikke ville ske i deres familie, men når man behandler dem som om de ikke kan gøre ved det nej man skal jo prøve at forstå dem på deres primisser, tak skæbne nogle idioter og de får sku også løn for deres tåblige idere plus de bliver heller ikke fyret når man finder ud af hvilken katastrofe de har begået.
Noget andet er når de kommer ned på kommunen og det ikke går lige efter deres hovede,så har de lært af deres familie at de bare skal trække det kort hvor der står sådan et racist svin og det råber de så højt at alle kan høre det, jeg er ved at brække mig over den blødsøden hed der bliver lagt for dagen, jeg er ikke racist der er en del der klare sig godt i Danmark, men så kommer disse mennesker og ødelægger det for dem også, der må komme andre boller på suppen fremover.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 05-01-12 16:02

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 05-01-12 21:33

Der skal helt andre boller på suppen, hvis vi vil have disse mennesker til at opføre sig ordentligt, man skal bla: stoppe med at sende dem på førtidspension og bistandshjælp og istedetfor sende dem ud og arbejde de kan bla: gå sammen med en masser danskere langs vejene og samle plast og papir op det er sku da et samfundsnyttigt arbejde og det tager hverken danskere eller Somalier skade af.
Lønnen kan så være den bistandshjælp de modtager alligevel og de skal så midste den hvis de ikke kommer uden en rigtig god grund sværre er det sju ikke.
Hvis der så stadigvæk er nogle der sender deres børn hjem til Somalia så skal hele familien sendes hjem igen, nok må sku være nok.
De flyttede vil til Danmark fordi de ikke kunne være derhjemme, men hvis de så kan tage på ferie og sende deres børn hjem til Somalia så er de sku ikke flygninge og derfor har de jo løjet over for de Danske,
Myndigheder og dermed er deres opholdspapier intet værd, dvs: at de ikke har opholdstilladelse i Danmark og kan så smides ud med kort varsel, når så mellem 5 og 10 familier ryger ud kommer der orden helt af sig selv.
(Og Cimbombom,hvad kommer det jer ved, hvor mange børn folk ønsker at få.
eller hvor de tager hen i ferierne.
er der nogen der har blandet, sig i det antal børn i har eller hvor i har rejst til i jeres ferier..).

Det kommer sku os ved når vi de danske skatteyder skal betale børnepenge til disse børn, det kommer sku også os ved hvor de tager hen på ferie, for de tager jo derhen hvor de fortalte at de blev forfulgte.
Nej der er desværre ingen der blander sig i hvor mange børn jeg får, men det burde der jo være nogen der kikkede på fordi vi nu desværre er 7 milliader mennesker på denne lille planet, vi er sku så mange at der ikke mere er plads til dyrene, dyrene bliver presset fra alle sider og det bliver sku kun værre og værre, vi skal kun have 1 barn pr par hvorefter begge mand og kvinde skal sterileseres, så hvis de gik fra hinannen ville de ikke kunne få flere børn.
Med hensyn til hvor vi tager hen på ferie så er det noget andet da jeg mine forældre og deres foældre osv: alle er født her i Danmark.
Hvor svært kan det blive, du er det man kalder halalhippi og du KAN bare ikke se hvor det bære hen.
alan57