/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Roeballegård(Rugballegård) Hatting
Fra : aase48
Vist : 2756 gange
140 point
Dato : 27-11-11 13:40

Hej
Min tiptipoldefar hed Christian Nielsen Kjær og var fæster og beboer af Rugballegård i Hatting.
Er der nogen, der kender noget til, hvad der sker med gården eftr hans død i 1816.
Hvad sker der med hans børn? Jeg kan kun finde oplysninger på min tipoldefar Niels Skibsted Christiansen f.1795 og en søster Mette Kirstine, der døde 6 år gammel, men derudover var der en bror Niels Peder Christiansen f.1792 og en søster Anne Kirstine f.1797.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-11-11 16:19
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-11-11 16:20

Citat
Ubesvarede

- Besvarede

- Annullerede

- Slettede

Ialt

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 27-11-11 16:56

Hej Teil
Det var ikke lige noget, jeg kendte til, men det må jeg da prøve.
Aase

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 27-11-11 23:57

Du kan finde forskellige ting ved at google "rugballegaard".
Bl a kan du se på Nygaards sedler, at gården åbenbart hører under Bygholm gods.
Horsens Kommune har udgivet en piece om Rugballegaard.
Så ved at grave lidt kan du nok finde det du søger.

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 28-11-11 06:37

Hej Wanky
Det prøver jeg lige
Aase

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-11-11 10:50

Og så se også lige disse to skifter:

FM: Peder Stærk i Rugballegård. Sml. lbnr.30. 47 Karen Hansdatter ... Maren Pedersdatter g.m. Niels Smed i Eriknauer, Maren Kjær i Horsens. 110 Mette Kirstine Madsdatter i Hatting ...
herfra:
http://www.brejl.dk/hatt.htm

Susanne Pedersdatter i Rugballegård, [Hatting sogn] 13-7-1768, s. 179. ... Maren Pedersdatter g. m. Niels Smed, Eriknauer, SØSTERDATTER: Maren Kjær ...
Herfra:
http://www.lokalarkiverne.dk/zacho/bygholm.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-11-11 10:56

I 1849 boede smed Frederik Sørensen der med familie:
Maren Frederiksen f. 8 Oct 1849 Rugballe (Rugballegård), Hatting sogn, Hatting herred, Vejle amt.

Ifølge denne dåb::
8 Okt. 1849 Rugballe (Rugballegård), Hatting sogn, Hatting herred, Vejle amt. [1]
?Maren Fredriksen
Forældre: Smed Fredrik Sørensen på Roballegård og hustru Karen Hansdatter.

Civilstand eller status 1850 Hatting, Hatting Sogn, Hatting Herred, Vejle Amt. [2]
Datter
Døbt 1 Maj. 1850 Hatting Kirke, Hatting Sogn, Hatting Herred, Vejle Amt. [1]
?I kirken:
Maren Fredriksen
Forældre: Smed Fredrik Sørensen på Roballegård og hustru Karen Hansdatter.
Båret af tjenestepige Ane Marie fra Christen Hansen.
Faddere: Tjenestepige Else Madsdatter begge af Hatting samt smed Rasmus Sørensen af Rimmerslund og tjenestekarlene Peder Thomasen og Søren Rasmussen af Hatting.

Fundet her:
http://patach.dk/tngfiles610/getperson.php?personID=I672&tree=1a

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 28-11-11 22:08

Hej Svend
Peder Stærk var fæster og beboeer af Rugballegård før min tiptip, og min tiptip blev faktisk gift med hans enke.
Med hensyn til Frederik Sørensen, så har han bare været smed på stedet og ikke fæster.
Aase

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-11 10:20

Det ser ud som om Rugballegaard kom under Bygholm allede i 1800 tallet,
i hvert fald optræder det ikke som stednavn i folketællingerne.

Men du kan jo spørge den nuværende ejer her, han kender sikkert sin gårds historie?

Vi takker driftsleder Frank W. Oudshoorn, Rugballegaard for den fleksibilitet og velvilje ... Ligeledes en tak til markpersonalet på Afdeling for Jordbrugsteknik, DJF-Bygholm.

Herfra:
http://orgprints.org/188/1/djfm82.pdf

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-11 10:31

Som er flyttet:

Frank Willem Oudshoorn
tlf   272 891 80
Søgårdvej 12, Bredsten

men han har jo boet der og kender nok gårdens historie...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-11 10:52

Der er jo flere Rugballegaard, ved ikke om dette er den rigtige?

FABRITIUS de TENGNAGEL Conrad fh. dommer, R.DM.; f. 11/3 1885 på Rugballegaard; søn af proprietær Harald Fabritius de Tengnagel (død 1920) og hustru Kirstine f. Laugesen (død 1890); gift (20/11 1914) m. Signe F. de T., f. 6/5 1890 i Ølgod, datter af sognepræst F E Bojsen Jensen (død 1946) og hustru forfatterinden Thyra Jensen (død 1949, se Kraks Blå Bog

fundet her:
http://www.rosekamp.dk/Kraks_BB_1957/f.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-11 13:14

Lige efter 1818 bor Jørgen? på Rugballegaard med denne søn

Vagn Jørgensen
Født: 13-1-1828, Rugballegaard Hatting Sogn
Døbt: 10-6-1928, Hatting Kirke Vejle Amt
Ægteskab: Elly Marie Frølund Kristensen den 21-6-1952 i Horsens Rådhus

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 29-11-11 14:04

Hej Svend
Med hensyn til driftslederen, behøver han ikke at have boet der, og han har i hvert fald ikke ejet det. Jeg kan se, at en famillie ved navn Godt bliver ejere af stedet umiddelbart efter min tiptipoldemors død, så jeg når nok ikke videre. Jeg troede bare, at noget familie måske havde overtaget det, men det ser det ikke ud til.
Aase

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 29-11-11 14:11

Hej Svend
Der er vist noget galt med årstallet i den sidste.
Aase

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-11 14:22

Ja og jeg fandt ham ikke født i 1828 i AO, så nok 1928,
så glem det...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-11 14:36

Godt Aase

Vejle, Hatting, Hatting, Hatting Bye, Roeballegaard, 60, FT-1840, C7971
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Peter Godt 41 Gift Eier og beboer af Roeballegaard
Ane Poder 43 Gift hans Kone
Hansine Godt 15 Ugift deres Børn
Sophie Godt 13 Ugift deres Børn
Christian Thomsen Godt 6 Ugift deres Børn
Caroline Erichsen 19 Ugift deres Jomfrue

Godt fundet...

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 29-11-11 14:45

Hej Svend
Tak for din interesse
Aase

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-11-11 21:46

fra dda 1801
vejle, Hatting, Hatting, Hatting Sogn, Røeballe, 1, FT-1801
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Nielsen Kiær 40 Gift Huusbonde Bonde og Gaardbeboer

Ane Pedersdatter 41 Gift Hans Kone

Peder Pedersen Stærk 21 Ugift Hendes Børn

Peder Pedersen Lys 19 Ugift Hendes Børn

Maren Pedersdatter 14 - Hendes Børn

Charlotte Pedersdatter 12 - Hendes Børn

Niels Peder Christiansen 9 - Deres Børn

Niels Schibsted 6 - Deres Børn

Ane Kirstine Christiansdatter 3 - Deres Børn

Peder Jacobsen 16 - Tjenestefolk

Johanne Lauritsdatter 20 Ugift Tjenestefolk
senta

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 30-11-11 08:05

Hej Senta
Ja, det er den familie, det handler om. Niels Skibsted er min tipoldefar. Han ender som gårdejer i Træden, og lige netop i går fandt jeg ud af, at storebroderen i 1837 rejser til Træden for at være hos ham. Han rejser videre til Hornborg, hvor han dør i 1840. Men jeg har stadigvæk ikke fundet ud af, hvad der sker med søsteren Anne Kirstine. Det er jo tilsyneladende ikke nogen af børnene, heller ikke fra hendes første ægteskab, der overtager Rugballegård. Så langt er jeg da kommet..
Aase

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-11-11 20:56

har du tjekket skifterne fra brejl jeg fandt dette er det ikke kjærs skifte?
har du tjekket afgangslisterne fra hatting for at se om / hvornår Ane Kirstine Christiansdatter
evt. rejser fra sognet
http://www.brejl.dk/hatt.htm

515 Christian Nielsen Kjær i Rugballe. 4.2.1817, fol.203.
E: Anne Pedersdatter. LV: Jørgen Rugballe i Hatting. B: Niels Peder 25, Niels Skibsted 23, Anne Kirstine 20. FM: Jens Kjær i Eriknauer, født værge Jens Nielsen i Honumkær.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-11-11 21:05

Hatting Hatting Vejle Hatting 1814 1829
opslag 170 afgangslisten anna christiansdatter 18 år kan det evt. være den du søger ?
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-11-11 21:26

at storebroderen i 1837 rejser til Træden
hvad med søsteren er det evt denne fra dda 1834
Skanderborg, Vrads, Them, Chrestinedal, en Gaard, 201, FT-1834
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Niels Pedersen54 EnkemandFæster af Gaarden

Peter Nielsen14 ugifthans søn

Caroline Nielsdatter20 ugifthans datter

Andreette Nielsdatter11 ugifthans datter

Jørgen Olesen49 gifthar leiet Gaarden

Ane Kirstine Christensdatter37 gifthans Kone alderen stemmer ?

Ole Jørgensen1 ugiftderes søn

Chrestine Jørgensdatter12 ugiftderes datter

Dorthe Jørgensdatter11 ugiftderes datter

Mette Jørgensdatter9 ugiftderes datter

Kirsten Jørgensdatter7 ugiftderes datter

Ane Catrine Jørgensdatter5 ugiftderes datter

Rasmus Olesen40 ugifttjenestekarl

Jens Rasmusen17 ugifttjenestekarl

her er fra dda 1845 på skibsted
Der er fundet 1 husstande, der opfylder søgekriterierne
Samtlige personer i husstanden
Skanderborg, Tyrsting, Træden, Træden By, En gård, 35, FT-1845
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Niels Christian Skibsted51 GiftGårdmandHatting sogn, Vejle amt

Ane Catrine Andersdatter36 GiftHans koneFøvling sogn, Skanderborg amt

Christian Nielsen11 UgiftDeres barnHer i sognet

Ane Mette Nielsen5 UgiftDeres barnHer i sognet

Anders Nielsen7 UgiftDeres barnHer i sognet

Niels Skibsted Nielsen3 UgiftDeres barnHer i sognet

Karen Nielsen1 UgiftDeres barnHer i sognet

Ane Kirstine Jensdatter17 UgiftTjenestepigeFøvling sogn, Skanderborg amt

Mads Pouelsen18 UgiftTjenestekarlIkast sogn, Ringkøbing amt
senta

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 30-11-11 21:35

Hej Senta
Jeg tror, at jeg lige har fundet hende i afgangslisten for Hatting 1830 opslag 165, hun rejser da fra halvbroderen Peder Stærch Nørhåb i Hatting til Simon Knudsen i Korning. Ham kan jeg til gengæld ikke finde noget om. Men det var da et lille skridt.
Den sidste, du har fundet kunne godt være hende.
Med hensyn til FT 1845 så er det min familie. Ane Mette Nielsen er min oldemor.
Aase

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 30-11-11 21:39

Hej Senta
Jeg kan lige se, når jeg nærlæser FT, at hun skulle have en datter på 12 år, så kan det ikke være hende, jeg har fundet. Men hende tror jeg på, på grund af halvbroderen.
Aase

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-12-11 10:50

har du tjekket tilgangslisten + afgangslisten fra korning på ane kirstine ?

her er fra dda ane kirstines halvbroder
vejle, Hatting, Hatting, Nørhaab, En gård, 60, FT-1834
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Peder Stærk 55 Gift Gårdmand

Ane Marie Sørensdatter 57 Gift Hans kone

Anders Pedersen 26 Gift Deres søn

Thomas Hansen 24 Ugift Tjenestefolk

Peder Jensen 18 Ugift Tjenestefolk

Maren Jacobsdatter 21 Ugift Tjenestefolk

Kristiane Christensdatter 17 Ugift Tjenestefolk

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 01-12-11 11:54

Hej Senta
Ja, jeg har tjekket Korning, men den er ikke ført for netop de år. Jeg har også tjekket, om hun har stået fadder til broderen Niels Skibsteds børn. Men der var ikke gevinst. Jeg vil prøve Peder Stærchs børn.
Aase

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-12-11 14:04

har du prøvet at kontakte arkivet anngående rugballegård og dens beboer?
derudover hvornår dør anne pedersdatter /hvor?

Hatting Sogns Lokalhistoriske Arkiv
Hatting Centret (kælderen)
Smedebakken 1
8700 Horsens
Dækningsområde: Hatting sogn i Horsens Kommune
Kontaktperson: Hans Kvorning, (formand.)
Telefon 75 65 31 07
Fax: 75 65 39 71
senta

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 01-12-11 15:35

Hej Senta
Jeg har ikke prøvet lokalarkivet, men det er da en mulighed, der skal prøves.
Anne Pedersdatte dør 16 august 1832 på Rugballegård. Her er, hvad der stod i kirkebogen om hende ved hendes død:

Enke efter afg. Christian Nielsen Kiær
Fæster og Beboer af Roballegård. Hun
var født i Gaarden *Lyse i Stouby Sogn
d.8 Febr 1760. Traadte 1ste Gang i Aaret
1778 i Ægteskab med Peder Pedersen
Stærch daværende Enkemand fæster
og Beboer af Roballegård. I dette 13ten
Aarige Ægteskab blev hun Moder til
2 Sønner og 3 Døttre af hvilke 1 Datter
døde i sin Barndom. Som Enke indgik
hun i samme Aar 1791 d. 22 Nov Ægtefor-
bindelse med Ungkarlen Chr Nielsen
Kiær af Hornumkjær med hvem hun
avlede 2 Sønner og 2 Døttre af hvilke
sidste kun 1 Datter overlever tilligemed
2de Sønner
Aase

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-12-11 09:18

har du en ide om at Ane Kirstine Christensdatter evt. kan være død ugift ?
jeg har set lidt i kirkebøger for korning og hatting % resultat for søsteren ?
jeg tjekkede også denne far dda
Skanderborg, Vrads, Them, Chrestinedal, en Gaard, 201, FT-1834

Jørgen Olesen49 gifthar leiet Gaarden

Ane Kirstine Christensdatter37 gifthans Kone alderen stemmer ?

Ole Jørgensen1 ugiftderes søn
+ Chrestine Jørgensdatter12 ugiftderes datter

Dorthe Jørgensdatter11 ugiftderes datter

Mette Jørgensdatter9 ugiftderes datter

Kirsten Jørgensdatter7 ugiftderes datter

Ane Catrine Jørgensdatter5 ugiftderes datter

moderen hedder ane kirstine nielsdatter ?
Senta

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 04-12-11 19:00

Hej Senta
Jeg har ligget med feber og influenza et par dage, så det er ikke lige blevet til så meget. Jeg synes, jeg har ledt efter hende som død alle tænkelige steder, men jeg har ikke fundet hende. Men som du kan se, så var hun i live, da moderen døde i 1832, og moderen hed altså kun Anne Pedersdatter.
Aase

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-12-11 21:10

håber alt vel igen, og denne ane kirstine christensdatter har også jeg søgt efter i hatting skanderborg og ved broderen der dør i hornborg ao folketælling 1840 % resultat
han er gift % børn de har en plejedatter,deres vielse har jeg ikke hittet i kirkebogen.
senta

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 07-12-11 18:12

Hej Senta
Her er, hvad jeg har hittet om broderen:

vejle, Hatting, Hatting, Nørhuse på Bygholms mark, Et huus, 8, FT-1834, C2033
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Laurs Knudsen   64    Gift      Huusfæster
Charlotte Sophie Pedersdatter   45    Gift      Hans kone
Ane Marie Laursdatter   14    Ugift      Deres børn
Petrine Laursdatter   10    Ugift      Deres børn
Niels Peter Christiansen Kjer   42    Ugift      Tjenestekarl

I 1834 står han fadder til broderes søn. Da bor han Nørhule

Han rejser i 1837 til sin bror i Træden.
I 1838 flytter han til Hornborg sogn

Han dør som husmand i Hornborg i 1840 47 år gammel.

ansk Demografisk Database
Samtlige personer i husstanden
skanderborg, Nim, Hornborg, Hornborg By, Et Huus, 28, FT-1840, C1235
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Niels Peter Christiansen   48    Gift      Huusmand lever af sin Jordlod
Maren Nielsdatter   33    Gift      Hans Kone
Maren Pedersdatter   84    Enke      Aftægtskone
Aase

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-12-11 21:36

hej
jeg tror ane kirstine er død kort efter moderen i 1832 eller hun er flyttet med broderen til skanderborg , jeg kan ikke finde damen nogen stans beklager.

senta

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 07-12-11 22:34

Hej Senta
Hvis ikke du kan finde hende, tror jeg ikke der er nogen der kan, du plejer at være rimelig skrap.
Aase

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-12-11 10:09

hej
den eneste jeg har fundet i skanderborg er denne
Jørgen Olesen49 gifthar leiet Gaarden
Ane Kirstine Christensdatter37 gifthans Kone alderen stemmer ?
Ole Jørgensen1 ugiftderes søn
+ Chrestine Jørgensdatter12 ugiftderes datter
Dorthe Jørgensdatter11 ugiftderes datter
Mette Jørgensdatter9 ugiftderes datter
Kirsten Jørgensdatter7 ugiftderes datter
Ane Catrine Jørgensdatter5 ugiftderes datter
hvor moderen hedder til børnene hedder ane kirstine nielsdatter
enten er det en skrivefejl i folketællingen eller det er den rigtige ane kirstine christensdatter ??
?
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-12-11 10:20

denne familie kan jeg følge på DDa indtil 1855 derefter er de væk, ? er at der står forskellige efternavne ved ane kirstine , nielsdatter / christensdatter ? er så hvad hedder hun rigtig ?

Jørgen Olesen49 gifthar leiet Gaarden
Ane Kirstine Christensdatter37

senta

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 08-12-11 11:22

Hej Senta
Jeg har tjekket op på din Ane Kirstine, og jeg kan se i FT 1845, at hun er født i Løgager, så jeg tror ikke, at det er hende.
Aase

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-12-11 11:44

i folketællingen 1850 er hun født i Funder Sogn og hedder nielsen
Skanderborg, Vrads, Them, Virklund Bye, En Gaard, 5 F1, FT-1850
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jørgen Olesen 61 Gift Gaardmand , Huusfader Skanderup Sogn , Skanderborg Amt

Ane Kirstine Nielsen 52 Gift Hans Kone Funder Sogn , Skanderborg Amt

Kirsten Jørgensdatter 23 Ugift Deres Børn Her i Sognet

Trine Jørgensdatter 14 Ugift Deres Børn Her i Sognet
i 1855
Skanderborg, Vrads, Them, Virklund By, en Gaard, 15, FT-1855
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jørgen Olesen 70 Gift Gaardmand Huusfader Skannerup Sogn Skanderborg Amt

Ane Kirstine Nielsen 58 Gift hans Kone Funder Sogn Viborg Amt

Ane Cathrine Jørgensen 19 Ugift deres Datter Her i Sognet
har du tjekket i kirkebogen?
om hun evt. hedder christensdatter /nilelsdatter/ eller nielsen
og har du hittet hende død
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-12-11 13:51

Them Vrads Skanderborg Them 1859 1868
døde opslag 340 ane kirstine nielsen død d.19 maj 1864
se anmærkninger sikkert skifttet
? som du selv skriver ikke din ane kirstine
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-12-11 20:44

ao
Hatting Hatting Vejle Hatting 1830 1841
afgangslisten 1832 hatting opslag 168 nr 59 rejst fra rugballegård til tyrsted er det din anne?
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-12-11 21:09

Hatting Hatting Vejle Hatting 1814 1829
opslag 47 nr 8 anne kirstene får en søn christian pedersen i1828
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-12-11 21:56

jeg har ikke fundet deres vielse men eftersom simon sørensen er enkemand i 1845 er din ane kirstine død et sted mellem 1834--18454
senta
LinnerupVradsSkanderborgLinnerup 18141837
januar 1834 opslag 22 nr .6 simon sørensen

Samtlige personer i husstanden
Skanderborg, Vrads, Linnerup, Hjortsvang Bye, et Huus, 11, FT-1834
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Simon Sørensen28 Giftlewer af sin Jordlod og er Skrædder

Kirstine Christensdatter38 Gifthans Kone

Christen Pedersen6 UgiftHuusmoders egen Søn, men hans Stedsøn

Søren Simonsen1 Ugiftderes sammenawlede Søn

Peder Sørensen18 Ugiftderes Dreng

Skanderborg, Vrads, Tørring, Tørring Bye, En gaard, 23, FT-1845
Simon Sørensen38 EnkemandSkræder, har ingen opholdelighed i sognet,uden hvor han syede ovennævntes skræderdragHeri sognet

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-12-11 21:58

det var fra rugballegård til hjortsvang linnerup sogn skanderborg ane kirstine rejste i 1832
senta

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 09-12-11 22:23

Hej Senta
Så har vi hende
Men hun rejser ikke til Tyrsted men til Hjortsvang. På tilgangslisten for Linnerup sogn findes hun på opslag 76 nr.22.
Vielsen findes på opslag 67, og det er ingen tvivl om, at det er hende, da min tiptiptip er forlover for hende.
Det uægte barn er også ganske rigtigt hendes. Der står jo også, hvem hendes far er, og broderen Niels Peter Christiansen er fadder til barnet, og han benævnes morbror.
Så der er ingen tvivl.
Og så er det lige, at jeg er i tvivl om, hvordan jeg giver dig kredit for det store arbejde, du har gjort for mig.
Aase

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 140 point
Dato : 09-12-11 22:51

det var så lidt
sov godt

senta

Godkendelse af svar
Fra : aase48

Dato : 14-12-11 15:04

Tak for svaret senta.