/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddiskoptager
Fra : kj
Vist : 1155 gange
300 point
Dato : 25-11-11 09:44

Tidligere havde jeg en DVB T box og alt spillede sammen, box fjernsyn, HD optager, Satelitmodtager. Jeg kunne optage fra både TV og Satelit. Jeg har 2 Scartstik på mit fjersyn og min box var med antennestik ud analog til fjernsyn. Nu har jeg det problem at min nye Box har gennemsløjfning,ingen RF modulator, altså kan jeg ikke bruge antennestikket på fjernsynet, og mangler derfor scartstik pladser på fjernsynet til Satelit og HD optager.
Jeg har set at en anden tidligere har beskrevet problemet, og vedkommende havde brugt en gl. video som mellemstation. Jeg formoder det så er mpeg4 box antenne ind video, RF ud til fjersyn og så har jeg mine scartstik ledige til de 2 andre ting.

Så er det jeg spørger, er der ikke en nemmere løsning på problemet ???????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-11-11 09:55

Noget ala dette
SCART T/SCARTBOKS 5 UDTAG
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7123&n=10

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-11-11 09:56
Kommentar
Fra : kj

Dato : 25-11-11 10:03

Har prøvet med de foreslåede scartboxe/stik, jge har bare det problem at DVB T box sammen med HD-optager og Satelitmodtager, giver et vældigt tilbagekoblingshyl når jeg skifter fra det ene til det andet.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-11-11 10:28

Jeg har erfaring for at de forskellige enheder forstyrrer hinanden, derfor foreslår jeg noget som denne: https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H11192

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-11-11 10:30

Glemte at skrive at det er vigtigt at der er omskifter indbygget.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-11-11 10:58
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-11 13:55

Eneste anden udvej er at bruge almindelige "banan"stik, du har en tilslutning bag på eller i siden af dit tv hvor du kan bruge de stik. Se at få fat i et kabel med scart og enbenede stik. (rød/gul/sort)

Jeg har selv forsøgt mig med en scart boks. Duer ikke.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 25-11-11 14:50

Hej granner.
Jeg har godt nok sådan et stik på siden af tv-et. Men kan det ved hjælp af løse stik bruges som fuldgyldig Scart, med de samme data som de andre scart stik, alt uden forringelse af billedet.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 300 point
Dato : 25-11-11 16:55

Ja for jeg har selv været nødt til at bruge det selv. Jeg bruger bedde mine scartstik og min PS3 vae der ikke plads til. Så den er koblet til via banan stik (gul/rød/sort) Virker på samme måde som scart.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-11-11 17:17

Du kan jo komme tilbage til din "gamle situation" ved at koble en extern RF modulator på din nye box.

Jeg har sådan en ( den til pt 349 kr ) , kører fint- kan trække 9 "gammeldags antenneindgange"

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/rf-modulator/rf-modulator.asp

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 06-12-11 10:00

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-11 17:51

Selv tak.