/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Erstatning for publisher?
Fra : jeromaka
Vist : 1678 gange
50 point
Dato : 17-11-11 17:54

Jeg har en masse liggende på min computer som er lavet i publisher. Nu har jeg købt ny computer, og har ikke publisher på den nye com. Jeg har ikke lige 1500 kr til at købe publisher.

Findes der et andet program som er gratis, som man kan lave nogenlunde de samme ting i som i publisher? Sådan at jeg lige kan kopiere det over.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 17-11-11 18:02

Check her - http://www.osalt.com/publisher

Scribus er et ret godt (og gratis) alternativ til Publisher!

Kommentar
Fra : grow

Dato : 17-11-11 18:07

Prøv Open Office.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 17-11-11 18:11

Jamen har du ikke programmet som du har haft installeret på din "gamle" pc? Hvis du har den, kan du jo bare installere det på den nye!

Clou

jeg følger lige med på tråden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 18:21

Hvis du har en gammel publisher kan den sikkert godt køre på den nye comp.
Om ikke andet så i kompatibilitets tilstand.

Var den en del af din office, så kan den også lægges ind ved siden af en nyere office.

Eller var det en publisher '98 du havde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-11 19:10

Publisher kører udmærket - selv på Win7 64 bit.....

Så det er da bare at installere - også selvom resten af dit office er en nyere version....

Jeg kan f.eks. gemme filer direkte som pdf (og ikke blot som printfil) selv på en office 2003 - der er sågar icon på værktøjslinien til pdf

Det kan de nye office så også, men dert kunne de gamle ikke.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-11 19:14

Jeg har Office 2000 Publisher på min Win7 64 bit maskine og det kører uden problemer.

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 17-11-11 19:52

Det er office 2007 som jeg har på min gamle com, men har ingen cd med det på, da jeg købte den gamle com brugt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-11 20:04

Tja - så kan du nok ikke bruge de ældre udgaver af publisher.
Med mindre altså, at du gemmer dine pub filer i det ældre format.

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 22-11-11 09:57

Men kommer de ældre versioner ikke i konflikt med nye versioner?

For jeg har word og excel 2010 på min nye com.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-11 10:24

Hvad er det for en Publisher version du taler om ???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-11 10:30

Så hent denne og få filerne gemt i et andet format - eller invester det den koster.....

http://downloads.phpnuke.org/en/download-item-view-g-b-g-b-m/MICROSOFT%2BOFFICE%2BPUBLISHER.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-11 11:14

Office og publisher kan læse bagud (ældre udgaver)
Filerne kan "gemmes som" ældre udgaver og som regel læses i ældre programmer.
Kun ved meget specielle formateringer kan det blive svært.

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 22-11-11 11:18

Jeg mener, hvis nu jeg kan få fat i en ældre version af publisher og få lagt på min computer, kan jeg så bruge den uden det skaber problemer for min word og excel 2010 ??

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 22-11-11 11:25

Du kan køre med to forskellige udgaver af office de skal bare ikke ligge i samme installationsmappe.
Det samme gælder Publisher og office af forskellige udgaver.

Men hvis du lægger et ældre publisher program ind så husk lige at få gemt dine gamle filer i
"gem som" og vælge eks. "publisher 98 filer" alt efter hvilket udgave som skal læse den.

Godkendelse af svar
Fra : jeromaka

Dato : 22-11-11 11:28

Tak for svaret Eyvind.