/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
@$$#?!!"¤ !!!!!
Fra : LuffeA
Vist : 673 gange
100 point
Dato : 15-11-11 17:00

Er lige kommet hjem fra byen, indbrud ved højlys dag.

Mangler fladskærm.....selvfølgelig, og så er der smadret et par ting.
Det værste er at de har taget min tamme undulat med bur.

Stakkels kræ

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-11 17:03

Jeg kan fadme godt forså dit vredesudbrud... hva' hevlede ligner det at tage fuglen

Politiet siger vi skal ruste os, til at få mindst et indbrud, hvis man så bare kunne tro på det, for så har jeg overstået mit.

I Nordsjælland var der 130 indbrud i week-enden

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-11-11 17:07

Nej, det er da løgn, Luffe!

Tog de undulaten?

Undskyld, men der kan jeg altså ikke lade være med at grine, selvom hele historien jo bestemt ikke er morsom.

Kan altså lige se tyven med fladskærmen under den ene arm og undulatburet i den anden hånd.

Spøg til side, det er IKKE sjovt. Har selv haft indbrud to gange. Det er mere følelsen af, at nogen har rørt ved dine ting, tilsmudset dit private rum, end fladskærmen. Undulaten er dog slem.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-11-11 17:14

Det fandme ikke i orden.

Nogle gange er jeg pis irriteret over at min hund gør af alt der kommer tæt på huset, men måske skal jeg bare være glad for at han ter sig, og de kan se at det er en stor hund som sidder der og kigger ud ad vinduet.

Stakkels dig og fuglen- det giver da ingen mening, hvis det ikke ligefrem er en sjælden papegøje, som kan inkassere nogle penge.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-11-11 17:37

Stakkels fugl, og stakkels dig.

Vi har haft "fornøjelsen" to gange de sidste fem års tid, man bliver både edderspændt rasende, dybt krænket og, især min viv, lidt utryg.

Så mister man nogle ting der kan erstattes med penge, og, meget værre, dem der ikke kan erstattes med penge! Sandsynligheden for at politiet får fat i synderne er omtrent som den for, at mønten står på højkant når man slår plat og krone

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-11-11 18:18

Kææææft hvor har jeg ondt af både dig og fugl

De F*** ...håber de finder ud af hvem det er.

Citat
de har taget min tamme undulat med bur.

Håber kræet kan så den sladre

Ejj hvor er det synd for dig ...håber det bedste.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-11 18:19

Nøj hvor kan jeg blive arrig over sådan en forbandet indbrudstyv. Jeg kan mange flere bandeord, men dem skal i blive forskånet for.

For sikken en afmagt det er, og hvad fanden skal man gøre. Jeg ville helst fange tyven og banke ham med et bræt med et søm i, for hvad fanden laver han i mit hjem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-11 19:32

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-11-11 20:26

Citat
Jeg ville helst fange tyven og banke ham med et bræt med et søm i, for hvad fanden laver han i mit hjem.

Vores højt besungne retssystem er sådan indrettet,at hvis du giver tyven så meget som en blå negl,kommer du i fængsel for vold.Mens han bliver løsladt,efter en kort afhøring.

Med lov skal tyven hygge......

M.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 15-11-11 20:39

Også stor medfølelse fra min side.

Jeg kan desværre ikke komme med nogen opmuntrende ord, for det er en meget kedelig situation du er kommet i. Som flere af de andre skriver, kan de fleste ting erstattes igen - men hvad har den undulat gjort de tyve, side den skulle med. De kan ikke få mange kroner for den - så hvorfor?

Verden er i bund og grund ond og ukærlig, det er godt at Bibelen lover at Gud i nær fremtid vil rette op på alt det grimme som sker jorden over.

Mange hilsener malmin

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-11 20:42

Citat
Verden er i bund og grund ond og ukærlig, det er godt at Bibelen lover at Gud i nær fremtid vil rette op på alt det grimme som sker jorden over.

Menes der at tyven stjæler og gud retter op på ugerningen? Hvorfor forhindrede gud så ikke tyven i at stjæle? Det fatter jeg ikke.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-11-11 20:49

Gud gik vist på pension ca år 33 vor tidsregning, der har ikke været mange saltstøtter og andre indgreb mod synd og ondskab siden da.

Selv om det ikke virker supereffektivt, mere på linie med IC-4 tog, tror jeg mere på politi og domstole, det hænder da de fanger en indbrudstyv

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-11-11 22:17

det lyder sku træls, håber at politiet finder din fladskærm og din fugl igen hurtigst muligt.

det kan faktisk godt lade sig gøre, min far fik stjålet sin knallert for nogle år siden. og ca. 18 mdr efter ringede politiet og sagde at de havde fundet den.

men kan ikke forstå hvorfor de tog din undulat med, sådan et kræ, kan da ikke være alverdens værd. måske har de troet at det var en sjælden eksotisk fugle art

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-11-11 00:23

Tak for Jeres deltagelse.

Politiet udspurgte mig ikke så meget om skærmen, de bæster ligner jo hinanden, de spurgte mere om undulaten og hvordan buret så ud.
Grunden som de fortalte er at de jævnligt besøger forbryderrederne, så der er chancer.

Men jeg fjernede straks det lille møbel buret stod på, den tomme plads kunne jeg ikke klare.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 16-11-11 07:08

Imens gud sidder og fundere over hvad han skal gøre ved sagen malmin, så kunne vi borgere måske begynde at hjælpe politiet.
Jeg forstår sku godt at politiet har svært ved at opklare disse indbrud, og når vi så får tilbudt en fladskærm på kroen, tænk at gøre sig til hæler for et tv.
Jeg så gerne at politiet gik mere ud på gade og hilste på folk og de kan også komme i snak med de unge.
Førhen fik de mange tip på den måde, det går de glip af når de køre rund i deres biler.
alan57

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-11-11 08:19

Politiet ville også have mit personnummer, gad vide om de lige skal lure i min straffeattest ?

Det har været primitive unge mennesker, de har overhovedet ikke rørt nogle unikke kunstgenstande samt noget uerstatteligt arvegods. Jeg ville ikke kunne sætte en værdi på tingene før efter en større undersøgelse, men jeg ved at de vil give pænt godt på en auktion.

Min veninde havde et gennemrodet indbrud hvor de stjal arvesmykker, hun fik dækket en værdi der løb op i 40-50.000 kr.
Politiet henlagde sagen.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 16-11-11 16:35

Stakkels undulat. - Må jeg undulere ; O)

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 03-01-12 10:36

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-01-12 11:30

Hej granner01
Gud skal ikke blandes ind i sådanne ting, hvis han altså var der.
Det jeg mener er at der sikkert var helt andre og meget vigtigere ting at gøre noget ved.
Ikke fordi at det er uvigtigt det der er sket og især ikke for LuffeA.
Jeg fatter sku ikke hvorfor en tyv hugger en fugl, for mig lyder det som om at det er børn eller småt begavede mennesker, selv en narkoman der er skæv gider da ikke og rende med en fugel det lyder totalt latterligt, men hvad ved jeg.
Jeg bliver sku bare så gal over sådanne ting, at stjæle døde ting kan man "forstå" men en levende fugel.
Jeg håber at der er nogen der ved noget om det og at de så giver besked vidre til politiet det kan man jo gøre annonymt, bare at du får din stakkels fugel tilbage.
Nogen gange er vi sku nød til at sige stop og dette er en af de gange, håber at du ser din fugel igen.
MVH:
alan57