/ Forside/ Teknologi / Udvikling / XML / Spørgsmål
10  Angband 26
Podcast fra DR
Fra : ingelein
Vist : 893 gange
50 point
Dato : 09-11-11 22:03

Hej
Jeg vil gerne overføre MP3 filerne (Podcast) til min MP3 afspiller og har læst, hvad der tidligere er skrevet her i dette Forum, men kommer ikke videre. Jeg har også læst DR's anvisninger uden at forstå hvad der går galt for mig.

Jeg har en Mac/Windows PC og XP i win-delen. Jeg har downloadet iTunes til windows og kan se at programmet fungerer. Jeg vil downloade filer fra denne side:

http://www.dr.dk/P1/Besoegstid/Podcast/20100105103848.htm, men det lykkes ikke - sikkert fordi jeg ikke ved, hvad der skal ske - f. eks. om jeg skal have åbnet iTunes osv.

Er der nogen, som kan forklare yderligere?

Jeg er vant til at downloade netlydbøger og synchronisere dem til min Philips Ariaz afspiller.
Det gør jeg med Media Player.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-11-11 22:07

Hej igen
Beklager, men jeg kan se at linket ikke du'r. Hvis det heller ikke dur, bli'r jeg sur . Jeg kan desværre ikke indsætte Smileys. De klapper bare sammen inden jeg får tastet et - surt sjov

http://www.dr.dk/P1/Besoegstid/Podcast/20100105103848.htm

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-11-11 22:08

ok, der var et komma for meget i det første link
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-11-11 22:11

Kan du ikke bare hente dem
http://podcast.dr.dk/P1/besoegstid/2011/besoegstid_111109.mp3

og så kopiere dem over på mp3 afspiller?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-11-11 19:45

Linket starter pænt op ved mig......
Ellers kan det være din Player der ikke henter stream
FUNKTIONER/ INDSTILLINGER/ NETVÆRK
Marker som på billedet = står de ikke som? så DOBBELTKLIK på hver af dem
og sæt dem til AUTOMATISK_____det kan også være din Firewall der blokkere..
http://www.gratisimage.dk/image-2A21_4EBC212E.jpg

Ellers prøv dette program
http://www.streamtransport.com/

Installer og smid dit link i browseren.....
Det henter forresten så meget andet GODT fra Bonanza.dk
Og alle andre STREAM på nettet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-11-11 19:48

Glemte LIGE? hvis det skulle gøre en forskel, at
du muligvis skal sætte din WIN PLAYER til at afspille ALT
DET gør du under filtyper = VÆLG ALT

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-11 20:07

Du kan evt os vælge at Højreklikke på de link/podcast du vil have og så vælge Gem destination som...
så lægger du dem i en mappe "Mine Podcast" os tilføje dem til WMPlayer

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-11 20:37

Hej
Når jeg henter via linket fra Klaudi
http://podcast.dr.dk/P1/besoegstid/2011/besoegstid_111109.mp3

starter oplæsningen straks i iTune, men jeg vil gerne gemme og overføre til min afspiller. Hvor får jeg mulighed for at vælge en destination, så jeg kan overføre filen til media player og syncronisere til min afspiller?

Hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 10-11-11 20:49

Højreklik på link til fil og vælg Gem destination som...
http://peecee.dk/upload/view/335877/full

i boksen der så åbner vælger du en placering på pc, evt opretter en ny mappe.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-11 20:49

Hej
Et andet forsøg. Jeg henter filen ved at trykke på linket og kan nu se og høre filen afspilles i MediaPLayer. På Proceslinjen står titlen på det downloadede program. Når jeg taster menuen synchroniser, bliver venstre halvdel af skærmen sort og i højre side foroven vises billede fra filen.

Men hvor er filen? streamer jeg bare i stedet for at downloade? Normalt skal jeg trække filerne over i afspilningslisten før jeg kan synchronisere.
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-11 21:05

Citat
Men hvor er filen? streamer jeg bare i stedet for at downloade?

Ja, højreklik på linket til fil

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-11 21:23

Hej Klaudi
Tak for det - så fik jeg oprettet en mappe og downloadet filen. (Lidt forundret over at det tog 15 minutter, hvilket er lige så længe som at downloade en 500 mb netlydbog). Jeg har fået filen trukket over i Mediaplayer, men nu nægter den at blive synchroniseret til afspilleren.

Mange hilsner
Ingelein

Ps. Jeg synes at filen er en html fil. Burde det ikke være en XML fil. Det står der noget om i DR's vejledning.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-11 21:25

Det skal hverken være en HTML eller XML fil, men en mp3 fil!!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-11 22:19

Hej Klaudi
Det er selvfølgelig MP3 filer - tror det er sengetid
Mange hilsner og tak
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-11 22:20

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-11 22:28

var så lidt og go' lytning

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-11-11 22:29

Citat
Hej
Når jeg henter via linket fra Klaudi
http://podcast.dr.dk/P1/besoegstid/2011/besoegstid_111109.mp3

starter oplæsningen straks i iTune, men jeg vil gerne gemme og overføre til min afspiller. Hvor får jeg mulighed for at vælge en destination, så jeg kan overføre filen til media player og syncronisere til min afspiller?

Hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-11-11 22:30

Og problemet er der næste gang IGEN........