/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hjælp mig med at komme af med Spam
Fra : ingelein
Vist : 1340 gange
50 point
Dato : 08-11-11 17:02

Hej
Jeg var så letsindig at påbegynde udfyldning af en konkurrenceside. Jeg stoppede, da jeg så at det var det rene reklamefis - og jeg fuldendte ikke udførelsen .

I dag får jeg imidlertid 3 Spam mails, og de er af en ret åndsvag slags, hvor der er et mega-langt link i bunden hvor man kan framelde sig nyhedsbrevet. Men........ linket virker ikke og er også sammensat på en mærkelig måde:

http://eano.eamailserver.dk/HD?a=ENX7Cr7e0qee8SA9MJnj1EPnGHxKEKNVy_cStGb5lw8W0bBhOG5mpqVsje_Hhe-rZlPg>
<http://www.directmail2you.com/images/spacer.gif>

<http://eano.eamailserver.dk/HO?DdX7Cr7e0qee8SA9MOPQLb_nGHxKFzH8cwjtS5k9ybiZKa0.gif>

Jeg har prøvet enkeltdele af linket, men det virker ikke. Nej, hvor har jeg været dum - inden andre siger det

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-11-11 17:09

Den har jeg også været på, og desværre fuldførte mit barnebarn det et par dage efter. Sikken en bøvl det gav. Så vær du glad for at du ikke gik videre.

Jeg fik også spam og de første gange så virkede afmeldingen ikke. Men efter et par gange de var kommet så kunne jeg godt afmelde. Da virkede linket. Da havde de bare solgt min mail til andre.

For mig betyder det ikke så meget. For det er en Ofir mail jeg bruger til sådan noget. min hjemmemail vil jeg ikke opgive.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-11 17:22
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-11-11 18:02
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-11 18:14

Hej Klaudi og andre, som har svaret

Tak for svaret. Er det bevidst at man får disse lange links, som er sammensat af flere links og slet ikke dur, fordi der er >><< i linkene?

Jeg har TDC som udbyder og der kan man lægge 100 Spamadresser. Så foreløbig er det nok. Men det undrer mig alligevel at jeg får alt det lo.. (Slutprodukt fra stofskifte ) når jeg ikke har aktiveret send knappen men er gået ud af besvarelsen længe før slut på spørgeskemaet. Men min adresse har jeg sikkert nået at skrive i skemaet. ØV. Men jeg er da lærevillig - trods alt.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-11-11 19:06

Er det en DANSK side = så skriver du en amil til dem
OG TRUER med at anmelde dem for SPAM til IT styrelsen
DET PLEJER AT HJÆLPE
Har gjort det mange gange (3X) her på det sidste
Du skal bare nævne at deres metoder er forbudte...
så skal de nok få lukket for din mail ?
Men om den så er gået videre til andre - godt spørgsmål.
Men handel/// med MAIL er FORBUDT i DK
og deres side risikere at blive lukket fra dag til dag.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-11 21:18

Kom du af med spam eller hva'

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-11 22:12

Hej Klaudi
Det kan jeg nok ikke sige før om en måneds tid. Jeg ved jo ikke, hvor mange firmaer/fupmagere min adresse er solgt videre til. Men det link du sendte kom med beskeden: Din anmodning er modtaget
Når jeg får spam, spærrer jeg dem hos TDC.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-11 22:31

Ok, troede du fik flere om dagen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-11-11 00:44

Hej igen Klaudi
Ja, i går var der 3 og i dag 2, så det er ikke til at sige, hvornår det holder op. Men jeg er da kureret for at deltage i nogen som helst konkurrencer på nettet, hvor man skal angive sin mail-adresse. -------------------Og dog--------- mit yngste barnebarn vandt en IPad fra Arla ...... og vi fik aldrig opklaret, hvordan/hvorfor han vandt den.

Mange hilsner
Ingeborg

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-11 23:33

Kom du af med spam eller hva'

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-12-11 23:41

Tak for svaret Klaudi.
Ja, der kommer et par stykker om måneden, så det er ok. Jeg har også lagt dem i mit private spamfilter hos TDC.
Det dumme er jo at der hos de fleste Spamsendere følger en adresse med, hvor man kan bede om at blive streget af liste. Men linket er ofte over flere linjer og duer ikke, selv om man fikser det knækkede link.
Tak for svaret -
Ingelein