/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Windows Mail er "død"
Fra : akle
Vist : 2935 gange
200 point
Dato : 06-11-11 20:59

Siden 3. november lige fra morgenstunden, har mit Mail program ikke virket, dvs. jeg modtager ingen post selvom internet forbindelsen er ok (kabelforbindelse).
Oplysning: Der iopstod en fejl.... nr. 0x800CCC0E.
Mailprogrammet oplyser: Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes!

Windows Defender er ikke slået til! Når jeg prøver at slå den til, fryser dialog boxerne og Programmet svarer ikke og der oplyses Fejl 0x800106ba

Hvordan får jeg orden på problemerne?

Mvh Akle

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 06-11-11 21:02
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-11 21:02

Jeg havde samme problem og den eneste løsning var at slette mailadressen og oprette den igen. Nu virker den, der er bare kommer et lille (1) efter adressen, men jeg skal ikke skrive det (1) når jeg sender til min egen adresse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-11 21:03
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-11-11 21:14

hvilken pop3 server er det du prøver at forbinde til?
Højreklik på kontoen --> vælg egenskaber --> fanen servere --> indgående post, POP3

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-11-11 22:25

Jeg bruger POP3 server i Indgående post.

Udgående post virker udmærket.

Jeg har internetforbindelse.

Min server udbyders domæne er aktiv.

Deaktivering af Firewalls er prøvet - det havde ingen virkning.

Antivirus er ikke prøvet deaktiveret. Jeg bruger AVG Free Edition.

Flere muligheder?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-11-11 22:32

øhhh, en gang til:
hvilken pop3 server er det du prøver at forbinde til?
Hvad står der ud for pop3?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-11-11 22:35

POP3 er: mail.svenet.dk
SMTP er: mail.bbsyd.dk

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-11-11 22:46

POP3 er forkert, den skal være pop3.bbsyd.dk ifølge sydenergis oplysninger

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-11-11 22:47
Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-11-11 22:53

Jeg har i tre år brugt mail.svenet.dk (den gamel adresse inden SydeEnergi ændrede deres adresse) da det var valgfrit, - den udgående skulle dog være bbsyd.dk (det nye).
Min adresse er ..."svenet.dk så ved at ændre dette, får jeg INGEN MAILS.
Det kan være jeg skal kontakte SydEnergi i morgen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-11 22:56

Citat
SydEnergi mail (bbsyd):
pop3.bbsyd.dk
smtp.bbsyd.dk
det ser ud som om du har en forkert opsætning af pop3 serveren, jeg vil anbefale at slette kontoen i stedet for at rette adressen i den nuværende konto, tag eventuel backup af mails og adressebogen først, og så oprette en ny konto med de rette indstillinger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-11 22:58

Du skal ikke ændre din mail adresse for at ændre pop3 indstillinger

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-11-11 23:03

Du SKAL ændre pop3 serveren til pop3.bbsyd.dk hvis du vil modtage dine mails
Du skal IKKE ændre din email adresse
Altså, din emailadr skal stadig være ..."svenet.dk
Ovenstående er pga. at SydEnergi har nedlagt den mailserver der hedder mail.svenet.dk

Altså, den eneste ting du skal ændre er:
Højreklik på kontoen --> vælg egenskaber --> fanen servere --> indgående post, POP3 --> skriv pop3.bbsyd.dk --> tryk ok og så virker det hele igen

Du kan naturligvis også ringe til SydEnergi og få præcis samme besked som jeg lige har givet dig

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-11-11 00:00

Nu har jeg forsøgsvis ændret POP3 adressen, men fik følgende fejlmelding:
Konto: 'Katte', Server: 'mail.bbsyd.dk', Protokol: POP3, Svar fra server: '-ERR [AUTH] Invalid login', Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC92
Præcis samme melding på mine to andre mail-adresser.

Som sagt, - POP3 skal være mail.svenet.dk (også efter SydEnergis ændringer) og udgående SMTP skal være mail.bbsyd.dk Dette var frivilligt hvis man ikke ønskede at ændre sin mailadresse efter snabel a.

Vender tilbage i morgen.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 07-11-11 00:38

Citat
Som sagt, - POP3 skal være mail.svenet.dk

Så har de sq glemt at tænde serveren, kan nemlig ikke telnette den

Citat
Konto: 'Katte', Server: 'mail.bbsyd.dk', Protokol: POP3, Svar fra server: '-ERR [AUTH] Invalid login', Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC92

Tyder på at dit login enten er forkert eller bliver sendt forkert (prik i "Log på ved hjælp af godkendelse i klar tekst")

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 08-11-11 22:22

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Jeg rettede det hele tilbage til det oprindelige, og alt fungerede igen.
Om de havde glemt at tænde serveren, ved jeg ikke, men efter nogle minutter kom der post igen, dog kun fra den 7. novemter. Alt mellemliggnde fra den 2. november var pist væk.

Er alligevel glad for sagerne er i orden igen.
Tak!