/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Nyhedsbreve kræver betalings-mail?
Fra : cristian2
Vist : 616 gange
50 point
Dato : 04-11-11 17:16

Jeg har læst på ASE's hjemmeside at man ikke bør sende nyhedsbreve på gratis mailsystemer, da de åbenbart bliver sorteret fra. Se citatet:

Citat
Udvælg leverandøren af dine nyhedsbreve med omhu. Analyser viser, at 20 % af alle nyhedsbreve går tabt, og helt op til 40 %, hvis den tekniske løsning ikke er ok. Det vil sige, du skal ikke bruge Outlook, Hotmail, GMail eller andre gratis mailsystemer til dine breve. Du skal vælge din leverandør med omhu.

1. Er det korrekt?
2. I givet fald - hvilke leverandører, skal man så bruge?
3. Hvorfor bliver de ikke sorteret fra her?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-11 17:58

Det er nok fordi at disse gratis mails kan gemme sig som anonyme brugere.
Her må man gerne være anonym.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 60 point
Dato : 04-11-11 18:11

spamfiltrene er generelt mere hårde ved meddelelser fra anonyme mailservices (Hotmail, GMail, Yahoomail osv.) Ved dog ikke lige hvor Outlook kommer ind i billedet, det er ikke en mailservice men en mailklient.

Så svarene må være:
1. Det KAN være rigtigt men det kommer helt an på hvordan mailen ser ud
2. det er ikke leverandøren der er vigtig men afsender domainet
3. hvis mailen kan spores til et kendt domæne istedet for en anonym mailservice har mailen opfyldt et af kravene der kigges på når man vurderer om det er spam

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-11-11 03:43

Mange har jo også eget antispamprogram, hvis de een gang blindt har blacklistet en afsender eller et helt domæne bliver denne jo udelukket indtil programmet bliver geninstalleret.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 05-03-12 07:37

Tak for svaret EXTERMINATOR.