/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Computer selvbyg
Fra : neonfisk155
Vist : 1236 gange
30 point
Dato : 03-11-11 14:47

Jeg er i gang med at finde dele til en ny gamer computer.
Jeg har set på følgende dele men er ikke helt sikker på om de alle passer sammen.

http://www.proshop.dk/CPU/Intel-Core-i7-2600K-Sandy-Bridge-2243179.html (CPU)

http://www.proshop.dk/Bundkort/ASUS-Maximus-IV-GENE-Z-Sandy-Bridge-2258184.html (bundkort)

http://www.proshop.dk/Kabinet/Thermaltake-Armor-A30-Mini-Cube-LAN-2254155.html (kabinet)

http://www.proshop.dk/RAM/Kingston-8GB-DDR3-1600MHz-%282x4%29-HyperX-2243686.html (ram)

http://www.proshop.dk/Grafikkort/HIS-Radeon-HD-6950-IceQ-X-Turbo-%282-GB%29-2280009.html (GPU)

http://www.proshop.dk/Stroemforsyning/Corsair-Gaming-Series-GS800-2279674.html (PSU)

http://www.proshop.dk/Harddisk/Western-Digital-1000-GB-harddisk-2279804.html (HDD)

Er der noget jeg mangler? Har med vilje ikke købt et dvd-drev da alle mine spil og programmer ligger digitalt og jeg derfor ikke har brug for det.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 03-11-11 15:16

ring til proshop og hør evt. Før i tiden var de flinke.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-11-11 15:29

Citat
Før i tiden var de flinke

Er de ikke det endnu?

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 03-11-11 16:02

Hej webm
Nej det er de ikke mere.Deres service er = 0
Ring du til Bj Trading, der få du fat i en persom som kan vejlede dig.

http://www.bj-trading.dk

IPM

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-11-11 16:25

Idag er det ikke sikkert det kan betale sig at bygge en. Husk også på du skal til 5 forskellige leverandører, når noget går galt. Det jo noget nemmere at sende maskinen ind til forhandleren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-11 16:33

Det er som at købe en bil i reservedele - det kan KUN blive en dyr løsning

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 03-11-11 16:37

du skal vel også have et styresystem
eller hva`?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 03-11-11 16:37

Umiddelbart passer det sammen, men du skal jo alligevel have noget du kan installere fra så du kan vel ikke undvære et drev.

Se her havd de selv kan foreslå til små penge. Der har jeg taget udgangs punkt i dine egne valgte produkter.
http://www.proshop.dk/CustomPCBuilder/ConfigurationManager.aspx?templateName=Gaming

Dit samlede indkøb er 8424 så du giver 1999 mere så laver de den til dig og du er sikker på det passer sammen og de har garantien.

eller er det nogle fine komponenter du har fundet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-11-11 16:45

Nå jeg troede egentlig at du kunne se hvad jeg have konfigureret, men det lod sig ikke gøre. Jeg havde også lavet en regnefejl for det komplette system koster blot 9405 kr. altså kun 981 kr mere

Citat
Dit nye system består af:
Komponenter:
Processor:
Intel Core i7 2600 3.40 Ghz (4 Kerner - 8 Tråde) [Sandy Bridge]
CPU Kølere:
Arctic Cooling Freezer 13
Bundkort:
SABERTOOTH P67 Sandy Bridge B3
Hukommelse:
Kingston DDR3 - 1600 MHz - 8GB (2x4) HyperX (grey series)
Grafikkort:
ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5
Harddisk 1:
Western Digital Caviar Green 1TB
Optisk drev 1:
Samsung SH-222AB DVDRW Black
Kabinet:
SilverStone Raven RV03 SST-RV03B-W
Strømforsyning:
SilverStone ST85F-P 850W (modulær)

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-11-11 18:08

MM-vision.dk laver nogle komplette computer lige til at bruge. Du får en rigtig god standart pakke af en computer og kan herefter supplerer Grafikkort, CPU, Ram med andet hvis nødvendigt. Tjek computerne ud..... Prisklasser fra 7500 til 12000.

Vision Monster:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99108&type=pcsystem

Vision Monster Special
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99113&type=pcsystem

Vision XForce
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99110&type=pcsystem

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-11-11 18:33

Jeg har tjekket dit setup - det ser fornuftigt ud.

Personlig ville jeg købe en SSD bootdisk - da det for alvor vil forbedre din performance. Feks en Crusial m4.

Omkring RAM - så ville jeg nøjes med 4-6 GB.

Har du tænkt på:
- Mus
- Tastatur
- TV-stick

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-11-11 19:32

Thomas_Mygind
Vil også foretrække en SSD men til spil kommer den vel ikke til sin ret da du typisk vil køre på en anden disk da din SSD netop sidder som boot disk med MBR. Jeg er lidt i tvivl så der for spørger jeg ind til det.
Hvorfor 4-6 GB ram. Med 64 bit styresystem vil et være en stor fordel med 2x4 GB dual ram især da til spil. Og da der så også kommer et godt grafikkort i med 2 GB GDDR5 ram på, så skal den nok blive fin at spille på.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-11-11 20:41

SSD er jeg også i tvivl om mht. til spil - da spil typisk installeres på et andet drev pga. pladsmangel. Så det er ikke sikkert at det vil have betydning for dig. Alternativt kan du installere de 2-4 spil du spiller mest på bootdisken - det vil klart forbedre performance. (Husk at tage et image af bootdisken).
Jeg har selv en lille 40 GB intel 320 bootdrev hvor XP er installeret. Det virker bare for vildt. Jeg vil tror at min performance oplevelse er fordoblet. Specielt ved officepakken, internetbrowsing går det super super hurtigt. (Word og explorer starter hurtigere end ½ sek.)

Omkring RAM - så tror jeg reelt ikke at nogen vil opleve en forskel ved at gå over 4 GB. Jeg har læst nogle artikler på Tomshardware for et par måneder siden. Konklusionen var at der var en marginal forbedring - så vidt jeg husker var det typisk +1% ved at gå til 16 GB i forhold til 2 GB - men dog op til +5% for visse test mht. bedre performance. Men da der er mange andre flaskehalse (f.eks. harddisk) så tror jeg ikke at du vil mærke forskel om du købe 4 eller 8 GB.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-11-11 07:23

Ang. BJ-Trading:

Det kan være at de er flinke og hjælpsomme, men vær opmærksom på deres fragtpriser.
Køber man flere komponenter, beregner de 70-75 kr i fragt for hver enkelt, også selvom det hele sendes samlet. Fragtprisen er i forvejen ca. 20 kr højere end andre tilsvarende firmaers.

Sidste gang jeg handlede hos dem købte jeg et kabinet og der var fragtprisen ok. Jeg skulle også have en lille ting på ca. 700 g med og den skulle de også have fuld fragtpris for, selvom den lille pakke var tapet godt sammen med kabinettet, og hele forsendelsen vejede et godt stykke under den tilladte vægtgrænse.

Jeg påtalte hvad jeg troede var en fejl, men fik sandelig at vide, at det var deres politik, og at det var "systemet" der bestemte den slags. Fuld fragt for hver komponent, basta.

Aldrig mere BJ-Trading til mig, og så kan de være nok så flinke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-11-11 15:16

Jeg er ikke helt enig i at man ikke kan mærke forskel på 4 0g 8 GB ram. I grafiktunge spil vil du kunne mærke en smule forskel, men selvfølgelig vil grafikkortet være den store stopklods hvis ikke det er godt nok. Der er trods alt meget hurtigere ram på end din arbejdshukommelse.
Til gengæld vil du i diverse store billed og tegne behandlingsprogrammer og lignende, sagtens komme til at kunne mærke forskel. Prøv at give dig til at tegne store komplekse tegninger i et 3D program så skal du se forskel.
Men nu var det vel en gamer pc der var tale om, men jeg vil alligevel til kun 345 kr kobe de 8 GB for den forøgning af pris er alligevel minimal
Men eller har Thomas_Mygind da fuldstændig ret i at en SSD er vild dejlig at have som den disk hvor de
din installation ligger på.

Kommentar
Fra : neonfisk155

Dato : 06-11-11 16:03

Mange tak for alle de gode svar... Til jer som har linket til sider hvor de bygger den for mig kender jeg dem godt. Grunden til at heg bygger selv er fordi jeg har brug for en stationær som kan transporteres frem og tilbage rimeligt let. Derfor skal jeg have et lille kabinet hvilket ikke er en mulighed med de fleste færdigbyggede. Og så vil jeg også gerne selv bestemme hvilke dele jeg har i maskinen.

Jeg købte et ssd drev som en del af jer forslog mig, å nu skal jeg bare vente på delene

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-11-11 15:57

OK det lyder som en god forklaring.
Held og lyke med din nye fartdjævel