/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
raid controller
Fra : jensviggo
Vist : 695 gange
50 point
Dato : 31-10-11 11:09

Jeg synes min pc arbejder for langsomt.
Der er en Acer Veriton 7500
XP prof version 2002 servicepack 3
ADM Atlon (tm) 64 processor 3500+
2,2 GHz
1,00GB RAM

Under enhedshåndtering er der under andre enheder et fedt gult ?tegn, og under det er der et fedt gult ? tegn Raid controller. Klikker jeg på spørgsmålstegnet, får jeg denne meddelse drivere til den enhed er ikke installeret [kode 28] klik på geninstaller for at installere drivere igen, men den kan ikke finde noget som helst.

Hvad er denne såkaldte RAID controller til, hvad bruges den til, kan jeg undvære den??????

Har kørt defrag.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 31-10-11 11:22

Da jeg spurgte på google om "Raid controller", fik jeg følgende:

HardwareOnline.dk - Forum: Hvad er raidcontroller
www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=0&tid=88426
10 indlæg - 4 forfattere - Sidste indlæg: 12. maj 2003
12-5-2003 - 10:48, raid controller er til at sætte du hardiske sammen til en. grundlæggende vil jeg sige at hvis du ikke ved hvad det e, har du ...

Jeg håber du kan bruge dette - der er også svar i et Forum.

Venlig hilsen
Jørgen Arvig

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 50 point
Dato : 31-10-11 12:29

Deaktiver den = højreklik.
Citat
Jeg synes min pc arbejder for langsomt.

Det er helt sikkert ikke Raid controller der driller
men noget andet, prøv CTRL + ALT + DELETE
der kan du se hvad der sker på din pc.
Hvis du mener at der er noget der bruger for eget kraft,
så kan du højreklikke på emnet og sætte prioriteten lavere,
om ikke andet, så for at se om det er programmet, der tager krafterne.
Det vender tilbage til normalt, ved næste opstart.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-11-11 08:27

Et eller andet har du mistet, men hvad. hvis du kun har en disk har du ikke noget at bruge raid til.
Er ikke lige med, det er en baerbar?? Hvis ja: Det er altid klogt at bruge de drivere der ligger på install CDerne. windows kan ikke finde det der passer og prøver så med noget galt.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 02-11-11 09:58

pc´en er stationær, og ja, der er to drev, jeg forstår ikke rigtig kommentaren fra Nomore om at sætte prioriteten ned, hvis jeg i skrivende stund trykker ctrl alt del, viser den, at et program kører nemlig det her højreklikker jeg på linien med programmet, kan jeg ikke finde det som du skriver, at nedsætte prioriteten, kan du uddybe lidt nærmere tusind tak

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 07-11-11 08:22

Tak for svaret nomore.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-11-11 18:42

Beklager vente tiden, men find det program der sluger en masse CPU
http://www.gratisimage.dk/image-1390_4EB81E5D.jpg
Funktionen går tilbage til NORMAL næste gang du starter din pc.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-11-11 18:48

Citat
Jeg synes min pc arbejder for langsomt.

Det kan også være den bliver for varm.
Prøv dette program, det kan under BIOS?
vise dig din CPU temperatur.
Den bør IKKE være over 40* i tomgang og
max 60* - 65* med alt hvad den kan klare at lave.
http://www.gtopala.com/
http://www.argotronic.com/en/
Endvidere kan dine ram også være for varme

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-11-11 18:55

Endvidere
XP prof version 2002 servicepack 3
har samme, og jeg har ikke noget der hedder RAID CONTROLER
er du sikker på du ikke har installeret et eller andet mærkeligt program.
Jeg har dog ikke været inde hos MS for at opdatere = det sidste 1 år
så måske er det derfor.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-11-11 18:57

Det kan også (forresten) være et eller andet i din BIOS
der er blevet lavet om på, så har du opdateret for meget
kan det måske også være grunden.