/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton
Fra : Pytten1510
Vist : 746 gange
100 point
Dato : 30-10-11 19:20

Hej

Har overtaget en stationær computer som vist nok er "født" med norton virusprogram fra start. Jeg bruger ikke norton, men den "popper" op hver gang computeren startes og beder om at jeg konfigurerer computeren. Jeg kan ikke "hakke" af, så jeg fravælger den ved opstart, ej heller gå i fjern program eller afinstallere via alle programmer...hvordan får jeg den fjernet ?
Kører vista

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-11 19:28
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 30-10-11 19:35

Du kan altid forhindrede et program i at starte sammen med computeren:
Klik på Start flaget og skriv msconfig i søgefeltet, klik på msconfig.exe
fanebladet Start, der kan du fjerne markering i de programmer som ikke skal starte sammen med Windows

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 30-10-11 19:36

Den eneste rigtige måde at afinstallere Norton er ved at downloade afinstallationsfilen, og køre den, bruger man ikke den kan de tilbageværende filer lave stor ravage.
Afinstallationsfilen kan downloades her. http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-10-11 21:25

Norton lægger en del filer i registreringsdatabasen, og de skal fjernes for at undgå at det popper op. Men hvis du ikke er vandt til at arbejde i resistreringsdatabasen, så få hjælp til det.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 17-11-11 14:00

Tak for svaret o.v.n..