/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD-afspiller
Fra : LuffeA
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 30-10-11 11:33

Min veninde kommer senere på dagen med sin maskine da hun gerne vil høre biograflyd på nogle film, hvor jeg jo har udstyret.

For at forebygge problemer,.......skal jeg have et phono-kabel klar..........og i så fald, skal den sættes i min fladskærm eller i forstærkeren ?

Og ja, hun har scartkabel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-11 11:49

Hvorfor kommer hun med en maskine

Hvis du allerede har udstyret er det da nemmere blot at lægge DVDen i din maskine

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-10-11 12:07

Citat
Hvis du allerede har udstyret

Det er jo netop afspilleren jeg ikke har, og ikke planer om at købe en

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-10-11 12:25

- Luffe, jeg vil foreslå at du starter med at vise hende dit udstyr! Når I så ser film senere, er hun sgu ligeglad med lyden...

PS: Forstærkeren... undskyld!

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-11 13:25

Et scartkabel er fint til det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-10-11 14:22

Hvis du har et sourround anlæg med forstærker i bashøjttaleren (mest normalt), så skal de 6 lydkanaler over i højttalernes linie indgang, og billedet skal føres til skærmindgangen.
Husk de fleste maskiner i denne kategori, skal omstilles mellem normal Stereo og souround, ellers får du ikke glæde af den virkning lyden har!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-10-11 15:58

Citat
Hvis du har et sourround anlæg med forstærker i bashøjttaleren (mest normalt), så skal de 6 lydkanaler over i højttalernes linie indgang, og billedet skal føres til skærmindgangen.

Har et ældre Bose anlæg, kan nærmest beskrives som 6.1, det er 4-5 år siden jeg har haft en gammeldags videooptager på så jeg har delvis glemt "how to".

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-10-11 17:59

Du må forklare mere om fjernsyn , forstærker mv fabrikatnavn siger ikke nok.

Scart er ut . du får næppe mere end stereo ad den vej.

Dit udstyr kan næppe imponer damen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-11-11 21:17

Citat
Scart er ut . du får næppe mere end stereo ad den vej.

Det ved mit sorroundanlæg ikke. Og det virker på alle højtalere med SCART.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-11-11 06:30

Det virkede/ikke med scart..........dvs at jeg havde dårlig midterlyd, også selv om jeg tilsluttede flere kabler.

Grunden til det fandt jeg så i dag, den ene ledning var hoppet ud af centerhøjttaleren, derefter virkede det med scart alene.

Klemmerne er ikke optimale, så jeg skal have monteret en ledningssikring af en slags på højttalerne ved lejlighed når jeg finder på noget.

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 22-01-12 15:32

Tak for svaret granner01.

Havde næsten glemt Dig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-01-12 15:51

Luffe Jeg fik et godt råd af en antennemand da jeg havde monteret mit sorroundanlæg. Han sagde at jeg skulle skifte alle højtalerkabler ud med alm el-ledninger, for de var bedre skærmet og så blev lyden af klassisk musik helt suverænt i rummet. Og det er super god lyd efter de blev skiftet.