/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Tør oktober.
Fra : ebg_888
Vist : 567 gange
200 point
Dato : 28-10-11 22:02

Da det har været den tørreste oktober i 35 år, er det ikke nemt for pindsvinene at finde vand.

De har jo i forvejen svært ved at finde vand i villakvarterer, og dør derfor ofte af tørst.

Pindsvineungerne er kommet sent i år, og har ekstra travlt med at vokse sig store nok til at klare vinteren.

Vil du hjælpe?

- så stil en skål med vand ud, eventuelt en underskål til en urtepotte, eller andet, som ikke vælter så let.

Lidt katte-tørkost vil også vække glæde.

Mange haver i dag er så ordentlige og fri for krat og kvasbunker, at det kan være svært at finde et sted at bygge hi.
Man kan lade et hjørne i haven gro lidt vildt.

Hvis du har lyst til at gøre lidt ekstra for at få et eller flere pindsvin til at flytte ind, er det let at finde et godt pindsvinehus på internettet - eller en opskrift på, hvordan man selv bygger ét.

Jeg har 2 pindsvin boende fast, i hver sin ende af haven - og i år er der også kommet et par unger.

Det er rigtigt hyggeligt, når de pusler rundt.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 200 point
Dato : 29-10-11 06:37

For nogle år siden havde vi masser af pindsvin i haven og det var netop hyggeligt at se dem luske hen til en tallerken med vand. Vi havde en hel lille familie boende under en busk. Og vi fulgte dem nøje indtil de en dag flyttede ud.
Jeg kan supplere med, at hvis man ser et pindsvin, der er kommet til skade, så kan man ringe til
pindsvineforeningen. Nummeret finder man her:

http://www.pindsvin.dk/portal/

Her er flere gode råd og nyttig viden om pindsvin:

http://www.pindsvin.dk/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=60&Itemid=60

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 27-11-11 16:47

Tak for svaret pifo.