/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
egypten
Fra : karin42
Vist : 755 gange
100 point
Dato : 25-10-11 18:05

Vi er tre personer der skal en tur til egypten.

hvor er det bedste sted ( ikke nødvendigvis det billigste )

hvem har et godt tip. kun dase sol ferie !!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-11 18:23

Mena House Oberoi
i Giza
absolut ikke det billigste, men stedet er fantastisk. Alt er indenfor hotellet. Det kan kun blive en skuffelse at gå udenfor.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 25-10-11 18:27

Sidste år var jeg i Hugarda, men der manglede noget strand tæt ved. Ikke at anbefale.

Jeg var et par dage i shamel sheik (på Sinai halvøen) der var rigtigt godt, sol - dejligt vand og strand, samt muligheder for snorkling, det kan anbefales.

Det er vel også godt at kunne udelukke noget.

Hav tålmodighed i lufthavnen, det var et marerit, alle stod som sardiner i dåse - 30 gr. og ingen luft,
og det tog 2 timer. Hav noget vand med til den omgang.

hvis i sørger for visum herhjemme fra, sparer i tid i sardindåsen, send passet til den Egyptiske ambassade - se deres hjemmeside.

Det siges det er unødvendigt, men bare 3 kvarter mindre i en tætpakket lufthavn er den smule besværd værd.

Ellers et fint land og meget at se. God ferie.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-11 18:38

Hugarda ligger ved havet.
Man kan da ikke klage over manglende strean, når man vælger et hotel væk fra stranden..
Der er en del gode strandhoteller i Hugarda.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-11 18:39

Formaliteterne i lufthavnen klarede rejse agenten øjeblikkeligt, men der var 5 minutters kø i paskontrollen.

Accepteret svar
Fra : oppes

Modtaget 110 point
Dato : 25-10-11 18:56

Hurghada er godt sted. Anbefales sejl/snorkling ture , der er mange at vælge.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 25-10-11 19:12

Tak for svaret oppes.
det ser vi på , tak for et godt op sagligt svar.