/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
trådløs
Fra : kivi
Vist : 626 gange
100 point
Dato : 24-10-11 07:54

jeg har fået dette spørgsmål , kan man gøre en printer trådløs ved at sætte en usb link i printeren og en i pcén , eller skal printeren være beregnet til trådløs

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 24-10-11 08:26

Et interessant spørgsmål, men det er nok for nemt.

Spørgsmålet kunne jo også være, om et trådløst kabel.
Jeg er med på en kigger.

Højris

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-10-11 08:59

Hvis du med en usb link til printeren mener en af de små WIFI enheder man kan få til at sætte i en computer- så er svaret nej.

Sådan en enhed indeholder kun noget hardware, som ikke kan virke alene. Der skal en comuter med styresystem og et program kørende (driver) før det virker. Det er der ikke i en normal printer.

Men der findes mere komplekse WIFI enheder som kan sættes til en printer med usb. De indeholder alt det nødvendige så printeren kan optræde som en netværksprinter.

Det virker ikke på alle printere. Specielt ikke på all-in one med scanner og fax.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-10-11 10:43

Citat
om et trådløst kabel.

Den kræver vist en forklaring

Du kan gøre en printer trådløs ved at koble den til en trådløs router og er det ikke en netværksprinter så en trådløs printserver.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 24-10-11 17:24

Nu skal jeg jo ikke gå ind over Kivis tråd, men mente bare ind i printeren med en usb og ind i regnedyret med en dito og så var der forbindelse.
Det er lidt det transor er inde på.
Citat
Men der findes mere komplekse WIFI enheder som kan sættes til en printer med usb. De indeholder alt det nødvendige så printeren kan optræde som en netværksprinter.

Den ku vel også bruges til en xtern Hdisk, osv.
Højris

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-11 21:05

Du kan køre trådløst på flere måder, især hvis den PC du vil udskrive fra ER koblet op trådløst.
Her tænker jeg på en almindelig printer, der er opkoblet til en værtsmaskine på netværket; eller hvis den er tilsluttet en printerserver i netvværket, enten en separat server eller indbygget i routeren.

Hvis printeren har indbygget WiFi, så er der to muligheder. Enten tilsluttet som netværksprinter, hvor alle maskiner har adgang, eller Ad-Hock, hvor forbindelsen går direkte til printeren, uden omrouteren.
De findes WiFi printerservere, som kan bruges til almindelge "husmor" printere, så de kan køre trådløst. Men her er der også forskel på de forskellige WiFi printerservere; så her må du nærlæse specifikationen på den enkelte model.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 25-10-11 20:25

Jeg købte en gang (mener faktisk det var severino der foreslog den) en USB-server i Aldi, som denne: http://xzq888.en.made-in-china.com/product/cMAQuXzdLSWF/China-Networking-USB-2-0-Server.html

Den har jeg så koblet til min WIFI-router og sat printeren i én af de 4 USB-porte.
Der følger et lille program med, som du bruger til at forbinde til printeren.

Det virker perfekt.
Hvis der er andre PC'er der bruger printeren, kan man sende en forespørgsel til den pågældende
PC, om at frigive printeren.

Du kan også sætte eksterne harddiske til, istedet for, at købe en netværksharddisk

Mvh
CiViC

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-11 20:48

Ja mulighederne er mange, så der er lidt for enhver smag.
Jeg har selv et større menageri af enheder i mit lokale netværk.
Min kone og datter, har hver en WiFi multicenter som køre over routerens trådløse netværk.
Så har jeg en ink-jet printer, der bruger routerens USB server.
På et kabel, over til mit hobbyhjørne, har jeg en farve lazer-printer, som er den jeg bruger mest. Den er koblet op via en switch med kabel.
Den sidste printer, er en photosmart inkjet som jeg bruger til at lave foto på. Den er koblet til en USB netværkshub, som Civic henviser til. Til denne USB netværkshub har jeg også en extern harddisk boks med 4 harddiske, der køre som dataserver.
Her ud over er der tilsluttet forskellige sikkerheds systemer til netværket, som kan fjern overvåges.

Nu tror I nok, at jeg har et spindelvæv af kabler, men det er der ikke, da kabelforbunden enheder er centralt placeret, via en switch på brugerstedet. Så der er kun et enkelt kabel mellem routeren og switchen.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 28-10-11 08:27

Tak for svaret severino.