/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Fotos kan ikke kopieres over i gmail?
Fra : cristian2
Vist : 734 gange
40 point
Dato : 20-10-11 18:12

Jeg har flere gange forsøgt at kopiere et foto fra skivebordet over i en gmail, som jeg vil sende (ikke vedhæftet, men blot kopieret over på tekstsiden). Billedet fremstår tydeligt, som det skal, når jeg afsender mailen. Men når man modtager den (uanset om det er sendt til mig selv eller andre) så er der foruden teksten intet foto, men blot en masse koder.

Hvordan kopierer jeg fotos over så de fremstår uforandrede hos modtageren af min gmail?

Tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-11 18:32

Hej

Du skål op i Indstillingsikonet i Gmail - klik på det og på mailindstillinger - vælg Fanebladet labs - kør et godt stykke ned af siden til du finder Indsætte billeder - tryk på Aktiver - kør nederst på siden og tryk på Gem ændringer.

Nu lægger der sig et billede ikon på gmails værktøjslinie - tryk på det og upload det og send

Clou

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-11 18:36

Umiddelbart ville jeg højreklik hvis det er et billede på skrivebordet (bruger det aldrig da jeg sender via picasa)

Ved ikke om det virker hos dig, hvis du ikke har picasa, men tilbage til udgangspunkt:

højreklik på billedet

åbn med- vælg picasa photo viewer

højreklik på billedet der kommer frem- vælg email- så skulle den gerne komme frem til at du kan sende derfra

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-10-11 21:16

Citat
Men når man modtager den (uanset om det er sendt til mig selv eller andre) så er der foruden teksten intet foto, men blot en masse koder.

Filen er i forkert format/ eller den er bare LANGGGGGGGGGGGGGGG tid om at loade billedet.
Står der ikke noget på adresse linien ? efter http://www?
Men jeg ville gætte på forkert billed format.
Det kommer altid, når der kommer TEKST frem - for billeder.
Billedet skal hentes ned på din pc = før det kan vises
Ellers kan det være du ikke har LOV til at se/ køre aktivt indhold.
Kan give mange exsempler på samme problem som dig, dog er det AVI
hvor der står noget forkert i adresse linien.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-10-11 21:19

Men bortset fra DET ???
Så er det en MØJ-MÅDE at sende en mail på.
Det tager en evighed at indlæse + man ved ikke hvad der følger MED

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-10-11 21:22

Mener? at hvis du vil sende billeder direkte i mail, så skal du sætte HTML til.
Bruger det ikke selv = da det som skrevet er MØJ-IRRITERENDE

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 02-11-11 11:23

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-11-11 14:29

Velbekomme - er glad på dine vegne, hvis det fungerer

Clou