/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
mindsteløn
Fra : jannicolai
Vist : 902 gange
100 point
Dato : 15-10-11 21:33

hej en der ved hvad mindste-lønnen er for en bygningsmaler.Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-11 21:37

Jeg har ikke selv tjekket det, men det må stå her

http://www.maler.dk/default.asp?id=8

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-10-11 21:38

0 kroner...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-10-11 22:00

findes ikke. det er op til dig og din mester at forhandle lønnen

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 15-10-11 22:04

En Mindsteløn må da være

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-11 22:05

Fra mit link

Løn
Lønnen skal give udtryk for den enkeltes kvalifikationer, ansvar,
indsats og dygtighed og aftales mellem medarbejderen og arbejdsgiveren
som en fast månedsløn.
Lønnen udbetales på samme datoer, som er gældende for virksomhedens
funktionærer, såfremt andet ikke er aftalt.
En gang om året tages lønnen for den enkelte medarbejder op
til vurdering og eventuel regulering, terminen herfor aftales ved
indgåelse af aftale om ansættelse på funktionærlignende vilkår.
Ved ansættelse på funktionærlignende vilkår omregnes timelønnen
til månedsløn med det gældende timetal, p.t. 160,33.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 15-10-11 22:07

Så er der denne, men om den viser det rigtige ved jeg ikke

http://www.jobpatruljen.dk/loenogregler/Loen-og-love/Loensatser/maler.aspx

Godkendelse af svar
Fra : jannicolai

Dato : 15-10-11 22:13

Tak for svaret Nordsted1.Jeg tror det er den rigtige.Takker for svaret.Mvh Jannicolai