/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Snydt af Københavns Hovedbibliotek.
Fra : kartoffel88
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 15-10-11 15:27

Jeg lånte en bog for ca 6 uger siden. Et par dage før afleveringsfristen, gik jeg ind med den, og bogen kørte ind i en kasse sammen med andre afleverede bøger.
5-6 dage efter kom der et brev hvor der stod at jeg stadigvæk manglede at aflevere bogen og at jeg risikerede at blive udelukket som låner.
Jeg kontaktede dem selvfølgelig og forklarede at jeg havde afleveret den rettidigt, men at jeg desværre ikke gemmer på kvitteringer, fra et bibliotek. Jeg sagde at mon ikke den dukker, op når nu den røg ind i en kasse ned alle de andre bøger.
Hun sagde at de ville lede efter den i 14 dage, og derefter lukke sagen, med enten en regning til mig, eller de havde fundet den og jeg ville ikke høre yderligere fra dem.
Nu kom der så en regning fra dem på 200 kr.

Men hvad skal det betyde? Enten har de et råddent æble ansat der stjæler bøger, som måske ikke er blevet registreret korrekt i deres maskine, eller de er klodsede og smider deres ting væk.
Det er fair nok at der kan ske en fejl, men det gider jeg fandme ikke betale for.

Er der nogen der har arbejdet på et bibliotek, der kan fortælle mig hvor bøgerne ender, efter aflevering?

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 15-10-11 15:29

Fortsætter da noget af teksten forsvandt;

Jeg sagde at det var dere ansvar og at de vel kunne se på videoovervågningen, at jeg var derinde og aflevere en bog. Det svarede hun ikke på. Det har jo sikkert ikke tid eller overskud til.

Hvad gør jeg nu? Sjal jeg bide i det sure æble og betale?
Hvis jeg nægter at betale den, kommer der så renter på og det ender med at jeg må gå fra hus og hjem? Eller står der bare at jeg er udelukket fra at betale?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-11 15:57

Lån bogen igen og vis dem dine notater og æselører.

Ja det er for dårligt at de ikke gider undersøge sagen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-10-11 16:27

Hmm, mange år siden jeg har været på et bibliotek.
Men så vidt jeg ved scanner de dem i dag, går det lidt hurtigt kan der jo godt smutte en.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-11 16:33

Jeg har lige talt med husets læsehest -------------- hi ha hi ha hi - hun scanner selv bøgerne ud og ind, med eller uden kvittering som et selvvalg.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-10-11 16:55

Når jeg låner scanner jeg selv bøgerne ind og får en tvittering, for ikke at glemme hvornår de skal afleveres. Jeg scanner dem ind når de afleveres, men der kan jeg ikke få en kvittering. Kun kan jeg konstateres at de står som afleverede på skærmen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-10-11 17:05

Citat
Når jeg låner scanner jeg selv bøgerne ind og får en tvittering, for ikke at glemme hvornår de skal afleveres. Jeg scanner dem ind når de afleveres, men der kan jeg ikke få en kvittering. Kun kan jeg konstateres at de står som afleverede på skærmen.

Tag et "skærmbillede" med mobilen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-10-11 17:53

Jeg har ikke brug for en kvittering på at jeg har afleveret, jeg har aldrig haft brug for det. Og jeg har brugt biblioteket meget i over 50 år.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 15-10-11 17:56

Giv blå blok skylden (ligesom du plejer).

Og fremover, så aflever dine bøger

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 15-10-11 20:10

Snedig:

Nej nu er det jo rød bloks skyld. Det er jo det offentlige

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 16-10-11 01:12

Insinuerer du at jeg ikke har afleveret bogen?

Jeg har allerde slået ordet op for dig:

http://fremmedord.dk/Insinuere.html

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-11 10:33

tror bare at du har været uheldig.

teknologien kan også begå fejl.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 16-10-11 12:02

Skriv en skriftlig henvendelse til dem, hvori du oplyser hvor og hvornår du afleverede den og dermed påklager over bøden.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 16-10-11 13:25

Tak for svaret Cimbombom.

Snedig: undskyld mit lidt negative indlæg. Var i byen da jeg skrev det, læs; stiv
Men lidt lamt indlæg du kom med.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 16-10-11 23:54

Arghh.. 418 kr. Det er lige til at blive rasende over. Det tvinger mig næsten til at tjene pengene ind igen på ulovlig vis, f.eks via sort arbejde. Sådan går det når man snyder.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 17-10-11 01:32

Jeg kommer ind i morgen og leder efter den selv. Hvis jeg ikke finder den, så ser jeg videoovervågningen igennem.
Hvis i ikke er behjælpelige med det, som jeg ikke forventer at i er, så går jeg hele vejen med det her. I har bare at hoste op med videoovervågningen, så jeg kan vise den i retten.

Fucking amatører. Tænk at det er det ENESTE i skal lave, at registrere bøger der kommer ind og ud, og det kan i ikke engang finde ud af. Hvad laver i så derinde?
Jeg ville sku da blive fyret, hvis jeg ikke var god til mit arbejde.
Enten er i skide ligeglade og har slet ikke ledt efter den, eller i er lavt begavede. I har ødelagt mit humør, så jeg glæder mig til at dele mit humør med jer i morgen.
Beklager at det skal gå ud over en eller flere medarbejdere, der er uskyldige. Men jeg er også uskyldig,

Fuck hvor er jeg rasende mildt sagt. Der sker mange ting i mit liv lige nu, så det her har jeg bare ikke brug for.

FUUUUUUUUUCKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 17-10-11 01:35

Iøvrigt trækker jeg min undskyldning til dig tilbage snedig. Også min smiley. Hvad fanden er meningen med at komme med sådan et lorte indlæg.
Men ok, du er jo blå, så du har ikke empati og medfølelse og er egoistisk.

Sjovt nok.. når jeg er rasende og har fået det forkerte ben ud af sengen, så er jeg blå. Når jeg har overskud og er i dejlig humør, så er jeg rød.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 17-10-11 11:07

kartoffel tror ikke du får noget ud af det, hele system er korrupt. Også de fleste af bibliotekerne.

det er bla. pga. blå blok + socialdemokraterne at det offentlige er blevet så råddent som det er i dag.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 17-10-11 14:40

Cimbombom:
Nu er jeg faldet lidt til ro igen. Jeg tog derind og ledte efter den selv. Gæt hvor bogen var? På hylden hvor den skulle være.
Det vil sige at de overhovedet ikke har kigget efter den i de 14 dage de ville efterlyse den. Det tager 2 dage før den ender på hylden fra den er afleveret, så det vil sige at de i 12 dage ikke har fundet ud af at den står hvor den skal.
Det skal jeg så betale for.
Nu er regningen kun på 230 kr fordi jeg fandt bogen for dem.

Damen i skranken jeg talte med, sagde St hun lige ville skynde sig at scanne bogen ind som afleveret, så det er ude af verden. Og gæt hvad der skete, den ville ikke scanne den ind i første forsøg.
Så det er jo der det er gået galt. Men jeg havde travlt og bogen forsvinder jo ind bagved når man afleverer den i maskinen. Så hvad skulle jeg gøre? Jeg havde ikke tid til at stå i kø for at høre om den iøvrigt blev afleveret korrekt. Det regner jeg da bare med.

Men det koster mig så 230 kr.
I det mindste går pengene da i dælleskassen

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-10-11 12:52

Ahhh.. fantastisk. De valgte at se bort fra det hele og betragter sagen som afsluttet

Dejligt..