/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Underlag til parketgulv.
Fra : Kukaj
Vist : 937 gange
100 point
Dato : 11-10-11 16:46

Hej

Vi har fået anbefalet at lægge" Floorplan med dampspær" under vores parketgulv. Vi mener måske, at det ikke er det helt korrekte underlag, da det har et tyndt lag flamingo, som måske kan forhindre gulvvarmen i at trænge op i gulvet.

Hvis det kan bruges, skal det så vende med flamingo ned mod beton ?
MVH Kukaj

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-10-11 17:02

Hvis I har gulvvarme, skal I isolere under dette ikke over, det siger sig selv...

Der findes et tyndt lag asfalt dække med kork belægning under, det tror jeg er bedre på beton,
men du får ikke den bløde gang, som med parket gulv lagt på strøer.

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 110 point
Dato : 11-10-11 17:18
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-10-11 21:19

den smule skumbelægning kan ikke sluge varme i en størrelsesordning som er målbar.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-10-11 22:12

En skumbelægning sluger ikke varme,

men varmen skal helst gå op i huset, ikke ned i jorden,
derfor isosler under varmerørene, ikke over...

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 12-10-11 19:38

Den smule belægning på underlaget betyder da ikke en fis!!
Det var da bedre, at høre hvad producenten foreskriver af underlag på beton...

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 12-10-11 19:52

Hej..

Din gulvvarme er der allerede ? Eller skal du lægge underlag og derefter gulvvarme og tilsidst parketgulvet ??

Mvh Finn

Kommentar
Fra : Kukaj

Dato : 13-10-11 18:20

Hej

Jeg har talt med leverandøren, og de bekræfter at omtalte underlag IKKE er velegnet til gulvvarme.
( Se tilbuds avis fra prof. xl.) Tak for jeres svar.

Godkendelse af svar
Fra : Kukaj

Dato : 13-10-11 18:23

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-10-11 18:33

Selvtak Kukaj....
Håber at du blev hjulpet...

Mvh

Sverola