/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Fiskeri i og omkring Hellerup
Fra : p-nielsen
Vist : 1551 gange
20 point
Dato : 05-10-11 15:12

Hej alle,

Er der nogen som kender til mulighederne for kyst fiskeri nær Hellerup? Hvad fiskes der efter, og hvad fiskes der med?

På forhånd tak,
Peter

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-10-11 15:51

I min bog om "Sølvtøj" (havørred) står der ikke en dyt om Øresundskysten. Beretningerne begynder først på Hornbæk-/Gillelejekanten. Det må altså være torsk og skrubber, du kan forvente, og det fylder tykke bøger hvordan du bærer dig ad. Af sted på bibliotek eller til boghandler!
Du lærer jo heller ikke at blive murer eller urmager af at læse fire linier smart formuleret svar her på kandu.
vh
pbp

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 20 point
Dato : 05-10-11 17:58

Jeg kender nogen, der har haft ret stor succes med hornfisk i Helsingør. Ved Kronborg. Men det er vist i foråret.....

Måske kan du finde noget her:

http://www.fangster.dk/default.asp?mode=&menu=Forside

Der var i hvert fald en gut, der fangede et par store rødspætter i Tårbæk i oktober sidste år..

Du kan søge på forskellige lokaliteter langs østkysten.

Kommentar
Fra : jjkandus

Dato : 05-10-11 23:52

jeg har hørt at den beste fangst er lårhøns i det område af landet
sorry just a joke

Godkendelse af svar
Fra : p-nielsen

Dato : 22-11-11 11:28

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-11-11 14:39

Tak for accepten af mit svar.
Håber du har haft held med fiskeriet..