/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Lægebesøg
Fra : nomore
Vist : 720 gange
50 point
Dato : 01-10-11 01:22

Hvad koster det at gå til egen Læge/
i forhold til IKKE at gå = med alvorlig sygdom/ brækket ryg..
Føler mig sg_ lidt RØ_RENDT af de Læger, når de siger man skal henvende sig PERSONLIGT
og så kan man eller´s bare P____ / FISE hjem igen, uden andet end
Bliver det værre - så kommer du nok igen

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 01-10-11 01:30

hvis du ved du har brækket ryg, må du jo have været på hospitalet og fået en røngtenyndersøgelse. det er hospitalet der skal give behandling for brækket ryg.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-10-11 01:43

Sorry _ men - jeg sidder stadig og skriver på? et eller andet = hjemmefra
Jeg skrev nu - vist nok? et Lægehus, ikke et Sygehus.
Og det er ikke første gang jeg knækker en knogle - og får samme besked////
man får bare tro`en at det bare er nemmere at smide en Patient hjem,
istedet for _____så meget andet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-10-11 01:50

Citat
hvis du ved du har brækket ryg, må du jo have været på hospitalet

Jeg har også haft brækket min nakke... og kunne gå fra det.
men det var først da jeg skulle have smerterne væk ved en Kiroprakter
at DEN SNAK kom frem (40 år siden), og han ville ikke røre mig med en ILDTANG.
Så en knækket ryghvirvel, har jeg ikke nogen problemer med = kun Læger.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-10-11 01:51

Citat
Hvad koster det at gå til egen Læge/
i forhold til IKKE at gå = med alvorlig sygdom/ brækket ryg..
Føler mig sg_ lidt RØ_RENDT af de Læger, når de siger man skal henvende sig PERSONLIGT
og så kan man eller´s bare P____ / FISE hjem igen, uden andet end
Bliver det værre - så kommer du nok igen

Citat
Sorry _ men - jeg sidder stadig og skriver på? et eller andet = hjemmefra
Jeg skrev nu - vist nok? et Lægehus, ikke et Sygehus.
Og det er ikke første gang jeg knækker en knogle - og får samme besked////
man får bare tro`en at det bare er nemmere at smide en Patient hjem,
istedet for _____så meget andet.

Prøv en gang at læse dine egne notater her...

Du er sikker på det er ryggen der fejler noget?

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 01-10-11 02:32

hvis du havde brækket nakken og rejste dig, ville du hurtigt falde, da det giver lammelser fra nakken og ned.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-11 08:06

Hvis du opsøger et privathospital eller speciallæge, uden lægehenvisning/visitation, må stederne selv bestemme prisen - og de tager sig godt betalt -

Så mit bedste råd - ring rundt og forhør dig om prisen, inden du bestiller tid.

Hvis du beslutter dig for en behandling udenom din egen læge, så kommer du hurtigere i behandling, det er da et lyspunkt.

Citat
man får bare tro`en at det bare er nemmere at smide en Patient hjem,
istedet for _____så meget andet.

Den mistanke kan jeg kun give dig ret i, har selv lige oplevet den 3 gange

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 01-10-11 12:05

Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad en læge får for et besøg hos ham/hende, men hvis du har brækket en knogle og du så bare sendes hjem ville jeg blive godt gal og skifte læge med det samme.
Prøv at tænk på den dag hvor det er alvorligt og du så ikke har tillid til lægen, den læge man har SKAL man kunne tale med om alt.
alan57

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 01-10-11 13:42

vil mene at en læge som minimumskrav skal kunne se om en patient har en brækket ryg eller ej

eller videresende patienten til en røngtenundersøgelse så alt tvivlen forsvinder.

Accepteret svar
Fra : ebg_888

Modtaget 50 point
Dato : 01-10-11 19:39

Hvis du føler dig dårligt behandlet af en læge - og afvist, synes jeg, at du skal klage over lægen.

Du er nok ikke den eneste, der har oplevet det.

Lægen er betalt af det offentlige.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 02-10-11 14:03

Det er nemlig rigtigt hvad ebg_888 siger, for hvis ingen klager over lægen, før man skifter til en anden, bliver der jo ikke lavet noget om og derfor vil andre komme til at lide samme skæbne, måske en dag sker der noget der er uopretligt og det kan og må ikke ske, husk at vi alle betaler lægen for at gøre sit bedste.
Jeg har en enkelt gang fået en læge pga: flytning og han var simpelhen en meget dårlig læge, jeg havde ellers glemt det og her gjorde jeg ikke hvad der skulle gøres nemlig at klage, der findes nogle få der ikke burde have været læge og sådan er det med alle uddandelser, men man SKAL klage og ikke som mig bare glemme det.
alan57

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-10-11 20:17

Citat
hvis du havde brækket nakken og rejste dig, ville du hurtigt falde, da det giver lammelser fra nakken og ned.

Ja, det gjorde jeg så IKKE..
Men efter flere månder med ondt i hovedet, gik jeg til Kiroprakter,
der konstaterede en sammen groet knogle i nakken.
Og den ville han ikke have noget med at gøre, da han åbenbart kunne se det var et frisk brud
-----
Og mig bekendt, er jeg ikke den eneste, der går rundt med de skader
grundet manglende omsorg/ eftersyn fra Læger.

Citat
Prøv en gang at læse dine egne notater her...

Hvad koster det at gå til egen Læge/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-10-11 20:22

Citat
vil mene at en læge som minimumskrav skal kunne se om en patient har en brækket ryg eller ej
eller videresende patienten til en røngtenundersøgelse så alt tvivlen forsvinder.

Ja ikke.. men nu har jeg det vist nok ___
et lidt anderledes syn på smerter end så mange andre.
Så måske er det bare min egen fejl = at jeg ikke syntes det gør - NAS NOK
Jeg går ikke til læge, for ingenting, og DET burde min Læge
i grunden OGSÅ være opmærksom på _ eller?
Han kan vel se sidste gang jeg har været til undersøgelse/ andet.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 02-10-11 20:30

Tak for svaret ebg_888.
Prisen på et lægebesøg er fastsat af / og så videre
men skønt at have vist, hvad jeg... kostede det offentlige den dag.