/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Efterkom, Mads Andreas Martinus Madsen
Fra : jomo
Vist : 1333 gange
500 point
Dato : 25-09-11 09:42

Søger efterkommere af Kristian Richardt Madsen født 16-1-1902 i Dybe.
Søn af Mads Kr,Madsen født 22-12-1865,i Dybe.død 7-3-1948, Dybe,Hustru Ane Kirstine Madsen født 11-1-1860,død ?-12-1936 i Dybe.Kan ikke komme videre I kirkebøgerne venlig Hilsen John .

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-09-11 10:36

Er du sikker på at Kristian er med K, ikke Ch?

"
Mads Christian Madsen
Baptism/Christening Date: 23 Oct 1862
Baptism/Christening Place: , DYBE, RINGKOBING, DENMARK

Father's Name: Jens Madsen
"

Ikke ligegyldigt når man søger...

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 25-09-11 11:24

Hej svendegiversen.

ja jeg er sikker på at det er med Kristian.og ham jeg søger har heller ikke de rigtige data.som den du skriver om,Jeg skulde nok have skrevet at,Mads Kristian Madsens Forældre er.Ugift Fruetimer Mette Andersen Dybeborghus ,20 År gammel.udlagt, Far Jens Madsen,tjente på en gård i Vandborg,dem er der ikke andet på.venlig hilsen og tak John Filip.

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 25-09-11 12:55

Jeg er desvære lavet den Fejl at jeg i over skriften har fået skrevet et frorkert navn det er Kristian Richardt Madsens Efterkommere jeg søger og ikke Mads Andreas Martinuses efterkommere.Beklager VH John.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-09-11 13:17

Ja det forvirrede også mig...

Altså Kristian Richardt Madsen med K, men måske var hans far med Ch?
Moderen er der andre der har i deres slægts træ, eller det er måske også dig?

Du skal da se det her:

http://www.familiekroeniken.dk/site/person.asp?x=&person=22086.&srch=54638

Svært at finde så nye navne på nettet...

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 25-09-11 13:47

Hej Svennegiversen

ja jeg kender godt de sider da det jo er mine egne men vil jo gerne have flere af deres børn fundet
fra familien,ja det er jo meget vanskelig at finde de nyere.men der kan jo være famille der evt ser det, man kan jo kun håbe tak for din interesse V H John Filip,

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-09-11 16:30

Han må jo være lillebror til den du så har som eneste søn: Johanes Madsen (1890 - 1949)...

>men vil jo gerne have flere af deres børn fundet

En også ældre bror Jens fødes 8 oktober 1891 ifølge AO.
En også ældre bror Jens Martinus Andreas? fødes 3. maj 1893.
En også ældre bror Kjær Elias fødes 4 september 1895.
En også ældre bror Evald fødes 3 februar 1899 ifølge AO.

Der er måske flere, også piger, Ane Kirstine er ung endnu...

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 25-09-11 17:20

Hej Svennegiversen. tak for det du har sendt det giver da noget mere til samlingen,vil du fortælle mig hvad er AO, jeg vil gerne vide hvor du har hentet dem,ja det er da mulig at der er flere at hente,tak skal du have.V H John Filip.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-09-11 18:49

Undskyld, da du havde et slægtstræ på nettet, troede jeg du kendte kirkebøgerne der:

http://www.sa.dk/ao/

Det er i dag den vigtigste kilde for slægtsforskere, der ikke mere behøver at køre til lands arkiver,
men kvaliteten er ikke altid den bedste, dårlig affotografering af gammel håndskrift,

mange spørger her om tydning, det kan du også gøre...

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 25-09-11 18:56

hej selfølgelig kender jeg den men jeg må inrømme at forkortelsen glippedeV H John Filip.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-09-11 19:19

du kan prøve at søge i denne data-base fra bla. dybe sogn du kan være heldig der forefindes billeder og andet om dine aner
http://www.lemvighistorie.dk/arkibas.htm
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-09-11 15:02

Ugift Fruetimer Mette Andersen Dybeborghus ,20 År gammel.udlagt, Far Jens Madsen,tjente på en gård i Vandborg
det ser ud til hun bliver gift med barnefaderen
HoveVandfuldRingkøbingHove 18431872
opslag 117 finder du mette andersdatter viet til jens madsen roi 1867

DybeVandfuldRingkøbingDybe 18761887
opslag 60 finder du din mads christian madsen konfirmeret

fra dda
Samtlige personer i husstanden
Ringkøbing, Vandfuld, Dybe, Flandsmose, Huus, 12, FT-1870, D4231
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Jens Madsen Roi29 GiftIndsidderArbeidsmandDybe S., Rkb. Amt
Mette Andersen24 GiftHuusmoderDybe S., Rkb. Amt
Jens Christian Madsen4 UgiftBarnFerring S., Rkb. Amt
Andreas Madsen2 UgiftBarnFerring S., Rkb. Amt
Karen Christine Madsen1 UgiftBarnFerring S., Rkb. Amt

Samtlige personer i husstanden
Ringkøbing, Vandfuld, Ramme, Ramme, Bonnethus, 53, FT-1890, C7461
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Jens Madsen Røi49 GiftHusfaderHusmandDybe Sogn, Ringkøbing Amt
Mette Andersen44 GiftHusmoderHove Sogn, Ringkøbing Amt
Ane Andersdatter70 EnkeAftægtskoneHove Sogn, Ringkøbing Amt

HoveVandfuldRingkøbingHove 18431872
opslag 117 finder du mette andersdatter viet til jens madsen roi 1867

DybeVandfuldRingkøbingDybe 18761887
opslag 60 finder du din mads christian madsen konfirmeret

senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-09-11 16:28

ao folketælling 1930 ringkøbing og ramme sogn
opslag 74 finder du kristian richart madsen og hustru esther sofie madsen
+ datter frida madsen født 21 oktober 1930
håber det hjælper dig lidt videre
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-09-11 16:48

det var en søn frode madsen født 21 oktober 1930
sorry
senta

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 28-09-11 12:10

Hej Senta.
Jeg siger mange tak for det store Arbejde du har lavet, det er godt nok dejlig at der er nogen der vil Hjælpe.jeg har været det hele i gennem,der er kun en ting der mangler, jeg gad nok vide hvor Sønnen Mads Kr Madsen født 22-12-1865.mon kan være for han må jo være ca.2 År. det er jo ham jeg søger ud fra, han er min Kones Tip 1,men han kan jo være i Pleje et elle andet sted,hans Mor har jo kun været 18 År da hun fik ham. inu en gang mange tak jeg Acceptere ikke inu for ikke at lukke spørgsmålet
så du må vente lidt med at få det, Venlig hilsen og Tak, John Filip.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-09-11 13:00

fra dda
Jens Christian Madsen4 UgiftBarnFerring S., Rkb. Amt
er ikke født i ferring jeg tror det er en skrivefejl.. der skal stå mads

Mads Kr Madsen født 22-12-1865 er også indført i trans kirkebog fordi moderen tjente der .
DybeVandfuldRingkøbingDybe 18761887
opslag 60 finder du din mads christian madsen konfirmeret
eftersom han er konfirmeret i dybe +broderen andreas

Jens Christian Madsen4 UgiftBarnFerring S., Rkb. Amt
Andreas Madsen2 UgiftBarnFerring S., Rkb. Amt født i hove 1867
HoveVandfuldRingkøbingHove 18431872 opslag 31.

senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-09-11 13:03

mette andersen dør 1890 i ramme 29 marts 1890
og jens madsen roi gifter sig igen
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 500 point
Dato : 28-09-11 13:06

esther sofie madsen gift med kristian richart madsen
er født

Alslev Skast Ribe Alslev 1892 1910
opslag 63
senta

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 28-09-11 16:04

Tak Senta jeg ser lige på det V H John Filip

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 02-01-12 22:11

Samtlige personer i husstanden

Ringkøbing, Vandfuld, Dybe, et Hus, , [59] 7, FT-1880, C5370
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Madsen Roi 39 Gift Husfader, Dagleier i Agerbruget Dybe Sogn, [Ringkjobing Amt]
Mette Andersen 34 Gift hans Kone Hou Sogn, [Ringkjobing Amt]
Mads Christen Madsen 14 Ugift deres Barn Dybe Sogn, [Ringkjobing Amt]
Andreas Madsen 12 Ugift deres Barn Hou Sogn, [Ringkjobing Amt]
Karen Christine Madsen 10 Ugift deres Barn Ferring Sogn, [Ringkjobing Amt]
Ane Marie Madsen 8 Ugift deres Barn Dybe Sogn, [Ringkjobing Amt]

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 02-01-12 22:20

Andreas Madsen, født 3. august 1867: Hove sogn 1843 - 1872, opslag 31, nr. 2

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 02-01-12 22:33

Ane Maria Madsen, født 6. juli 1871: Dybe sogn 1863 - 1876, opslag 35, nr. 4

Godkendelse af svar
Fra : jomo

Dato : 03-01-12 16:11

Tak for svaret senta.
Hej senta jeg siger tak for svaret