/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Optage TV2 på computer fra 1. januar
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 988 gange
500 point
Dato : 24-09-11 21:53

Jeg optager dagligt nyhederne på TV2 med en USB-TV stick på min computer. Så kan jeg se nyhederne senere om aftenen - vha. computer og det almindelige TV. Signalet til TV + computer kommer via en stueantenne.

Hvad sker der så når TV2 bliver kodet - per 2. januar. Jeg kan sætte et Boxer-TV-dekoder-kort i mit relativt nye TV - så jeg kan se TV som almindeligt - men jeg kan ikke længere optage på computeren.

Hvad gør jeg så ?

Kan man se TV2 nyheder på web-TV - eller lign. ?

Kan jeg undgå at købe et Boxer-TV kort - og så se web-TV i stedet ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-09-11 22:07

ttp://sputnik.tv2.dk
så kandu.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 24-09-11 22:30

Sputnik er lidt noget biks - så skal man jo ind på computeren hver gang man vil se TV. Det tror jeg ikke konen gidder. Derfor ender det nok med både og - altså både et kort i TV og Sputnik.

Det er jo heller ikke helt billig - det bliver 69 kr/mnd for Sputnik + et dekoder-kort + abonnement for dekoder-kortet. Dettil kommer alt det bøvl med fornyelse af abonnementer, betaling, PBS, skift af kort m.v.

I praksis bliver det noget bliks - måske TV2 fravælges efter noget tid?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-09-11 22:40
Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 24-09-11 22:46

En DVB-T dekoder er for grim i min kones øjne.

Derudover vil der komme endnu en fjernbetjening - og så skal jeg måske have 2 stk. dekoder-kort - medmindre at jeg skal tænde for DVB-T boxen hver gang jeg ser TV2.

Tror forslaget dør på manglende WAF (woman acceptance factor).

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-09-11 22:49

Det kan være det er lettere at få en ny kone

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-09-11 08:31

Jeg har heldigvis en høj WAF - og jeg har netop lukket en tråd fordi jeg ikke kan optage med Boxer-kort i mit TV. Jeg ville derfor sælge min video-/DVD-optager, men det venter jeg da lige med...!!

--> Nomore: Dit forslag kom da lige i 11. time for mit vedkommende - så jeg smækker da lige lidt point til dig om lidt.

--> Thomas: Undskyld, at jeg sådan snylter ind i din tråd - og held & lykke med projektet. Men kan økonomiske aspekter ikke frembringe lidt WAF hos konen? Du kunne jo evt. sætte apparatet ind i et skab, så det ikke kan ses...

Go' søndag til jer alle.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 25-09-11 10:42

Thomas_Mygind !

Den var go, jeg tror den er kommet for at blive. altså
WAF woman acceptance factor

Højris

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 25-09-11 21:35

Jeg fandt noget på nettet som måske kan.
http://elektronikbranchen.dk/nyhed/nu-kommer-boxer-paa-computeren

Er der nogen der har erfaring med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-11 18:12

Citat
Er der nogen der har erfaring med

Næppe - den er slet ikke på markedet endnu

Selv pris er en "hemmelighed"

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-09-11 18:24

Citat
--> Nomore: Dit forslag kom da lige i 11. time for mit vedkommende - så jeg smækker da lige lidt point til dig om lidt.

SKAL DU IKKE, den kan heller ikke optage/ vise TV2 nækst jier
Vidste slet ikke, at den (TV2) røg ud som en betalings-kanal.
Derfor jeg kom med en HNyborg-genstand
Men alt andet gratis kan den såmænd godt hente ned..

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 500 point
Dato : 26-09-11 19:30

Jeg tror du skal have fat i en af disse:
http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_ci.html
Så putter du Boxer kortet i den. Det kræver (så vidt jeg ved) at din USB-tuner er en Hauppauge.

Jeg tvivler på at jeg gider betale for at kunne se Tv2

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-09-11 20:51

Tak for svaret BertelBrander.