/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hund på ca 2 år eller mere.
Fra : engparken
Vist : 934 gange
300 point
Dato : 16-09-11 18:17

Hej
Nogen som kan hjælpe mig med at finde en kennel eller hvor de sælger Dansk Svensk gårdhunde,har kigget på nettet,men uden held.
Det skulle gerne være i Nordjylland,så hvis i har nogen ide til hvor man finder sådanne en hund ville jeg blive glad.Mvh

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-09-11 18:33

Jeg synes ofte der er dansk svensk gårdhunde på www.dba.dk

Hvis den skal være voksen, så er der også mulighed for at finde nogen hos dyreværnet.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-09-11 18:34
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-09-11 18:35
Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 300 point
Dato : 16-09-11 20:45

Er det en KENNEL, du søger, --altså en opdrætter, der avler racehunden dansk/svensk gårdhund?

Eller er det en hund, der ligner en dansk/svensk gårdhund af udseendet og så er det lige meget med om den er ægte eller ej?

Hvis det er det sidste, så er det internaterne eller guloggratis. Du får hvad du ser, men der er ingen garantier for, om der er noget galt. Og en hvalp (som du jo ikke er interesseret i) kan du ikke vide hvordan den kommer til at se ud som voksen. I heldigste fald møder du kun moderen.

Hvis du ønsker dig en hund af racen dansk/svensk gårdhund, så kunne du kikke på kenneler under Dansk Kennelklub.
Specialklubben for racen har en række opdrættere her:

http://www.dansk-svensk-gaardhund.dk/index.php?side=OpdraetterVejviser

På specialklubbens side kan du sikkert finde en masse information om racen.

Det er sjældent, at kennelerne har voksne hunde til salg, men det KAN forekomme. Du kan jo prøve at kontakte dem. Måske kender de nogen, der ikke kan beholde deres hund.

Internater kan du finde her:
http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/find-dyr

En racehund er selvfølgelig dyrere end en hund hvor man ikke ved ret meget om forældrene.

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 17-09-11 05:46

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-09-11 12:50

Tak for accepten af mit svar, og held og lykke med hundekøbet..