/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Min brors kones søster
Fra : nyx86
Vist : 1689 gange
20 point
Dato : 11-09-11 18:41

Min brors kones søster, hvad er hun til mig? Altså udover at hedde min svigerindes søster, men har hun ellers en betegnelse?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 11-09-11 18:46

Nej, der er ingen titel/betegnelse

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 11-09-11 18:52

Forhåbentlig en god ven

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-09-11 19:06

Kald hende ved hendes fornavn

Hun er ikke noget til dig, med mindre du gifter dig med hende eller hendes søn.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-09-11 19:27

Grandsvigerinde ?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-09-11 19:40

Du kan se lidt om slægtskabsbetegnelser her:

http://www.dis-danmark.dk/sd/i_navne.asp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-11 19:42

Svogre og svigerinder det er betegnelsen for børn af en persons svigerforældre og kun dem.

Din egen ægtefælles søskende er svogre/svigerinde fordi de er børn af dine svigerforældre.

Dine svogre og svigerinders ægtefæller er ikke dine svogre og svigerinder, men blot svogre/svigerinders koner og mænd

Din brors kone er IKKE din svigerinde, hun er din brors kone, men du er hendes svigerinde eller svoger (ved jo ikke om du er af han- eller hunkøn) fordi du er søster eller bror til hendes mand

Din brors kones søster har ingen familietitel i forhold til dig, men er bare din brors kones søster.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-11 19:46

Og forresten, så ved jeg godt, at der rodes godt og grundigt rundt i begreberne...men det er kun fordi folk ikke kan finde ud af det og kalder næsten samtlige familiemedlemmer af samme genetation for svogre og svigerinder.

Men det siger jo ligesom sig selv, at det drejer sog om medlemmer af svigerfamilie

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 11-09-11 22:24

Selv om man siger svigerfamilie, må man gøre sig klart at det slet ikke er familie.
Med et gammeldags udtryk siger man i stedet , at man er besvogret med ægtefællens familie.

Godkendelse af svar
Fra : nyx86

Dato : 11-09-11 23:29

Tak for svaret transor.