/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
vedhæfter 2 filler af sig selv.
Fra : k_m_s
Vist : 702 gange
200 point
Dato : 09-09-11 23:32

Min MS office Outlook 2003 vedhæfter af sig selv 2 filer når jeg besvarer en mail?

Troede først at det var noget med min signatur fil der var skyld i det men har prøvet at fjerne signaturen fra både nye og besvar mail.

Men det hjælper ikke spor.

Er der nogen der har nogle idere til at komme af med de 2 filler??

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-09-11 23:34

prøv og send en mail til torh@mail.dk

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-09-11 02:14

Citat
Min MS office Outlook 2003 vedhæfter af sig selv 2 filer når jeg besvarer en mail?

det gør den i hvert fald ikke når 'pakken' er nyinstalleret,
så en af-og geninstallering af MS office skulle klare problemet,

mindre kan vel også gøre det,..
det kræver bare du ved hvilke 'forkerte' indstillinger du har foretaget.

geninstillingen tager ikke mange minutter,
at finde 'fejlen' kan tage noget længere tid.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-09-11 08:03

Citat
vedhæfter af sig selv 2 filer

Øh,, hvis du kan se det, kan du vel også se hvad filerne hedder.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 10-09-11 08:49

Som noget af det første, bør du fremover, og i nogen tid, advare i din mail, at der kan være vedhæftet filer, som du ikke selv har valgt.

Det er ikke ualmindeligt, at folk bare vedhæfter et eller anden "skrammel", som ikke på forhånd er aftalt. Det er dårlig mail-politik.
Disse ukendte vedhæftede filer, kan være genereret af et virusinfektion, eller noget spyware. Derfor er det en god ting, at når man vedhæfter noget til sin mail, at man i mailen dokumentere at der er vedhæftet filer som man kort beskriver over for modtageren.

Jeg har selv mange "tosser" i min mailkreds, som sender en masse forskelligt skrammel, uden et eneste ord til modtageren. - Det er som om at disse mennesker helt har misforstået brugen af mail-post.
Selv om jeg har opfordret dem til at føre en bedre mail-politik, så har de fleste endnu ikke fattet den gene og risiko det kan medføre.
Så gør det til en vane, at give modtageren en forklaring på de vedhæftede filer.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 10-09-11 11:32

Hej igen.

Det er på konens pc det sker.

Fik ikke skrevet at de filer der bliver vedhæftet heder image001.gif og image002. gif.
En gang har jeg set der kom et sæt mere der så hed image003 og image004.

Det er nogle billeder/logoer jeg selv har lavet og som ikke ligger på pcen mere.

Det sker aldrig i den første mail hun sender ud men når hun besvarer mail.

Jeg har selv forsøgt at finde fejlen og kikket på nettet efter en løsning uden held, så jeg er ved at blive gråhåret

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-09-11 11:49

Det lyder som om det er nogle billeder der er blevet brugt i en signatur og den signatur er sat til kun at skulle bruges når der svares på en mail.

Klik på Funktioner -> Indstillinger... I det vindue der åbner klikker du på fanebladet Postformat, i bunden er der en sektion med signaturer, der kan du se om der er sat en signatur til ved Signatur i svar og videresendelser:, er der det klikker du på pilen ved siden af signaturnavnet og vælger Ingen. Hvis du vil helt af med signaturen så klikker du på knappen Signaturer..., i det nye vindue klikker du på signaturen og klikker på Fjern i højre side.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 10-09-11 19:46

webnoob, der har jeg været inde mange gange og ændre indstillinger.

Troede at det var den signatur konen brugte der var skyld i det men selvom der ingen signatur bliver brugt bliver filerne vedhæftet.

Har tænkt på om jeg skal prøve at slette signaturen men så er den jo helt væk.

Kim

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-09-11 23:42

Hvis du ikke vil miste signaturen, så kan du finde den i stifinder. Nu ved jeg ikke hvilket OS den omtalte outlook er installeret på, men i windows 7 finder du den her: C:\Users\<Brugernavn>\AppData\Roaming\Microsoft\Signaturer, kopier filerne til din dokumentsmappe, fjern den så fra outlook som jeg før har beskrevet.

Bruger du XP eller vista, er stien mere eller mindre den samme.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-10-11 19:27

Hallooooo

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-11 22:36

Respektløst man ikke svare på de spørgsmål hjælpsomme mennesker stiller.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-10-11 18:02

webnoob vil du ikke være sød at fortælle mig hvor lang tid et spørgsmål må stå åben uden at melde tilbage. Jeg er ikke kommet videre med problemet og har ikke fundet andre oplysninger jeg kunne vende tilbage med ,og jeg er nødt til at lave andre ting end at rode med det.

Det må være en regl du selv har lavet, for i kom godt i gang står der 3 måneder.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-11-11 21:27

Citat
webnoob vil du ikke være sød at fortælle mig hvor lang tid et spørgsmål må stå åben uden at melde tilbage.

Det står der ingen steder, men det er pisse irriterende at spørger ikke gider at melde tilbage og bare lader ?'et annullere!

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 16-11-11 17:47

Tak for svaret severino.
Har ikke fundet ud af noget endnu, selvom jeg godtnok har brugt meget tid.
Men nu går den her tråd for meget i børnehave mode.

Kim