/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Lav selv hjemmeside, hvor?
Fra : cristian2
Vist : 1464 gange
50 point
Dato : 02-09-11 10:40

Min gamle mor vil gerne forsøge sig med at lave sin egen hjemmeside. (Hun tager ud og holder foredrag og vil gerne lave en elektronisk pjece).

Hvor finder man en sted hvor man selv kan lave sin egen hjemmeside?
Krav:
1. Den skal være let at lave
2. Hjemmesiden skal være brugervenlig
3. Det skal være billigt at lave den. Dvs. gerne gratis hvis det er muligt - og hvor man ikke bliver taget ved næse fordi udbyderne efterfølgende kræver en højere kvartalsafgift end normalt.

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-11 10:46
Kommentar
Fra : klanger

Dato : 02-09-11 11:14

Jeg benytter selv www.Bricksite.dk til sådanne sider.

Og kan man leve med lidt reklame for Bricksite, er standardsider gratis, se selv

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 02-09-11 11:46

Gratis host udbyder. Ingen reklamer og masser af plads.
http://www.000webhost.com/

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 02-09-11 15:42

jeg mener at 123hjemmeside.dk er gratis den første mdr

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 02-09-11 17:18

en 123 hjemmeside koster omkring 800 kr om året med domæne og lidt flere billeder end ellers :) . så en grundpakke er nok lidt billigere
nej det er aldrig for sent til at prøve noget nyt .
god fornøjelse

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 02-09-11 17:54

Et domane ved www.one.com koster ikke mange basse ører og så har man alt både mail blok, og hjemmeside.
et program til at lave hjemmesiden kan man som privat bruger få gratis http://www.stoneware.dk/
og det er et rigtig godt program

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 02-09-11 20:45

Hvis din mor kender officepakken, kan jeg anbefale hende at bruge Share point designer 2007 til sin side. Selv hoster jeg hos One.com som koster ca. 11 kr om måneden.

Hvis din mor har brug for det, har jeg på min hjemmeside nogle få lektioner til at komme igang med en hjemmeside i Share Point.
Jeg har også på min HP lektioner i PowerPoint.

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 02-09-11 22:36

knh15 hvad heder din hjemmeside, jeg vilgerne se hvad du har om Share point designer 2007

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 02-09-11 22:49

Hej.. Det skal siges at uanset hvilket program din mor vælger at lave sin hjemmeside med.
Så kræver det en basisviden og en del timers arbejder. Der findes ikke nemme programmer.
Nogle af de programmer der ikke kræver de store færdigheder og kodninger m.m. er programmer som f.eks.

Joomla
WebSite X5 v8 Evolution
Serif WebPlus

Til disse programmerne findes der masser af video-guider trin for trin på nettet. (youtube)
Joomla er gratis mens de andre to programmer koster lidt.

Kan også sige at jeg har lavet en basis hjemmeside for et stykke tid siden med WebSite X5 v8 Evolution.
Hjemmesiden er langt fra færdig, men så kan du se hvilke muligheder programmet har.
Hjemmesiden er oploatet fra gratis host udbyder http://www.000webhost.com/

http://dvd2cover.freeiz.com/index.html

En Joomla hjemmeside kan se sådanne ud. Jeg har lavet en lille skabelon/layout til videre udbygning af en Joomla-guide hjemmeside. Jommla har masser af muligheder og er nemt at komme i gang med når først man har lært basis opbygningen.

http://danishtutorial.comze.com/

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 50 point
Dato : 03-09-11 07:52

Min hjemmeside hedder www.karinas.eu og du er så hjertelig velkommen til at bruge det du kan.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-09-11 20:18

Citat
(Hun tager ud og holder foredrag og vil gerne lave en elektronisk pjece).

Hvad med en CD skive = når hun er ude
Ellers kan alt bruges, prøv 4shared eller peecee
ELLERS har Google deres form for hjemmeside
https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?continue=http%3A%2F%2Fsites.google.com%2F&followup=http%3A%2F%2Fsites.google.com%2F&service=jotspot&passive=true&ul=1

http://www.google.dk/search?hl=da&biw=1016&bih=573&q=free+blog&oq=free+blog&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3781l5031l0l6140l5l5l0l0l0l0l250l875l0.4.1l5l0

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-09-11 20:23

Citat
Hej.. Det skal siges at uanset hvilket program din mor vælger at lave sin hjemmeside med.
Så kræver det en basisviden og en del timers arbejder. Der findes ikke nemme programmer.
Nogle af de programmer der ikke kræver de store færdigheder og kodninger m.m. er programmer som f.eks.

Joomla
WebSite X5 v8 Evolution
Serif WebPlus

Har man Words/ Open Office kan de også bruges, det der laves, skal bare gemmes som en WEB-side, og hele mappens indhold uploades til en side,
det var så den nemme og billigste form for en hjemmeside.
Ellers ville jeg give dig ret i at X5´´ er et særdeles godt program, til ikke ret mange penge.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 04-09-11 09:35

Jeg er faktisk enig med flere af jer, at X5 er et virkeligt godt program og har lavet flere websider med det.
Det eneste jeg kunne ønsker mig var, at X5 blev et CMS program, så man kunne bruge det fra hvilken computer man ønsker sig!
Men i spørgerens tilfælde, vil jeg nok stadig anbefale www.bricksite.dk som er rimeligt let at "styre"...

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 08-09-11 07:08

Tak for svaret knh15.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 08-09-11 07:36

Velbekomme... og hvis din mor bruger min HP til at komme igang, er hun velkommen til at kontakte mig via min HP