/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
udformning af fælles kalender.
Fra : Rustica.dk
Vist : 1300 gange
500 point
Dato : 01-09-11 10:24

Hej Kan´du-er.

Jeg har igen brug for lidt hjælp.
Jeg vil høre om der er nogen der har meget styr på Microsoft Outlook kalender.

Det jeg gerne vil lave, er en digital kalender, hvor der er muligt at de arbejdstider på.
Jeg tænker at der evt. skal laves en ny mail, hvor de forskellige personer bliver samlet, og så kan vises ved at åbne mailen!!

Det kan også godt være i et exel ark, evt.

Det skal bare være sådan at alle kan gå ind og skrive sine arb tider og evt. møder på, så det er muligt at dele det med alle andre.

Det er vigtigt at det er hurtigt / overskueligt, & nemt at bruge og tilgå.

Jeg håber virkelig at der er en der vil hjælpe mig med dette, eller har nogle fif til hvordan jeg skal gøre dette.

Venlig Hilsen
R

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-09-11 12:39

Skal det være Outlook?

Jeg bruger selv Googles kalendersystem. Det er enkelt for alle at koble sig på og overskue. Og så kan man tilgå kalenderen fra alle browsere.

Google har nogle fantastiske værktøjer, hvor I også kan dele dokumenter.
Hvis du er interesseret i Google Kalender, så skal jeg gerne fortælle mere, men måske er du bundet til at det skal være Outlook??

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 01-09-11 18:22

Jamen det kan klart være en mulighed, jeg vil gerne have mere viden ;oD

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-09-11 18:53
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 01-09-11 20:53

Det ser rigtig smart ud, og sikke en masse funktioner.
Det enste som jeg ved det vil få det til at "dø" er at der skal laves en G-mail til alle medarbejdere

Jeg bliver nok desværre nød til at holde mig til det eksisterende Outlook !!

Accepteret svar
Fra : MatrixRevolution

Modtaget 500 point
Dato : 13-09-11 09:20

Hej,

Du kan benytte C# i asp.net eller programmere en windows service til Microsoft Outlook hvis du har mod på at kaste dig ud i det ??

Jeg vil tro du kan lave nogle forskellige løsninger.

- Du kan udvikle en webservice som alle benytter og som benytter et site.. hvis I/du har et intranet eller internet host.

- Du kan lave en windows applikation eller consol application som er integreret med Microsoft Outlook.

- Du kan bare lave en windows application eller webapplication uden om outlook, der så bare sender de events rundt til outlook -til alle i netværket.

Jeg kan give dig mere info hvis du vil igang med det.

Her er nogle links:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa289167(v=vs.71).aspx#ol03cs_topic7

http://www.microsoft.com/resources/msdn/en-us/office/media/video/office.html?cid=office-video&VideoID=16743f35-c267-4927-ac2d-f05e0fc56ac8&from=mscomoffice

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb655909(v=office.12).aspx

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 16-03-12 07:48

Tak for svaret MatrixRevolution.