/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Leddegigt anno 1950
Fra : lgs
Vist : 816 gange
69 point
Dato : 31-08-11 15:25

Jeg er årgang -42, vokset op ude på landet og havde som nær nabo en kvinde (kone ville vi sige dengang), der sad hjælpeløs af leddegigt i en stol dagen lang og var dybt taknemmelig, når vi børn stak næsen inden for med forårets første violer og ikke mindst, når vi vendte siden i det, hun var i færd med at læse.
Vel omkr. 1950 slagtede man på nabogården en tyr - og nu kommer spørgsmålet: kan det passe, at den stedlige læge udtog en kirtel og på en eller anden måde administrerede den til kvinden som forsøg på behandling? Som en fra -42 skulle der helst ikke være noget galt med langtidshukommelsen, men det kan jo være, at jeg dengang fik "noget galt i halsen".
På forhånd tak for evt. svar!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-08-11 15:27

tro ikke på julehistorier eller hukommelsen fra dit 8:e år

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-08-11 18:40

Hjemme, omtrent på samme tid, havde vi en dyrlæge, der eksperimenterede på egen hånd,
men en læge, det kan jeg ikke tro, måske en kyndig "klog mand", som optrådte som doktor?

Hvilken kirtel mon han hentede fra tyren og hvordan mon han overførte den til den lamme kvinde??
Det lyder for usandsynligt til at være sandt...

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 31-08-11 21:08

Kandunarren teil brillerer atter med et af sine fantastiske svar

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 34 point
Dato : 01-09-11 13:47

Det kan godt passe at lægen forsøgte at hjælpe sin patient på den måde.

Min "gamle læge" gik også ind for alternative behandlinger. Hellere det end fylde folk med medicin.

Lægerne har aflagt lægeløfte om at lindre og hjælpe. Jeg tror ikke at der kun menes medicin.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 05-12-11 13:51

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-11 12:01

Selv tak.