/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
HEX Kode
Fra : Andersen1975
Vist : 1798 gange
60 point
Dato : 30-08-11 17:21

Hej

Er der nogen der gør sig i HEX Koder.?

Specifikt skal jeg bruge en der kan skrive en HEX kode til en PIC12F863.

Den skal benyttes til Rapid Fire, Auto Aim, generelt til at modde PS3 og XBOX Controllers.

Jeg undskylder på forhånd hvis dette er postet det forkerte sted og hvis der er nogen der mener spørgsmålet er for dumt til at svare, men så det godt det er valgfrit at svare.

Jeg vil gerne oplyse mere, men ved ikke hvilke oplysninger i skal bruge, men skriver i det skal jeg med glæde gøre mit bedste for at finde svar så dette kan gøres muligt.

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Henrik Andersen

Kommentar
Fra : Andersen1975

Dato : 30-08-11 17:22

Jeg skal bare bruge HEX koden, skal nok selv skrive den til PIC12F863.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-08-11 19:09

Citat
Jeg skal bare bruge HEX koden, skal nok selv skrive den til PIC12F863.

Øh... og hvad skal der stå i DEN HEX-kode
+
når du selv kan skrive den til ??? hvorfor så ikke lave den selv?

Kommentar
Fra : Andersen1975

Dato : 30-08-11 19:51

Ja ser du, hvis jeg vidste hvad der skulle stå ville det være meget nemmere at skrive den selv. Deraf har jeg beskrevet hvad den skal bruges til i håb om der var nogen der vidste det og så ville komme med en løsning. Deraf ville det være en ide for næste person at læse første indlæg så man har en idé om hvad jeg gerne vil frem til.

Og selv skrive den til, menes at jeg nok selv skal overføre den til PIC12F863.

Med venlig hilsen
Henrik Andersen

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-08-11 20:58

Skal jeg forstå det sådan at du bare vil have "hex" koden til og at du derpå vil brænde den i en PIC der sidder på en PS3 eller XBOX, eller vil du selv skrive koden i C/C++, oversætte den og derpå brænde den i en PIC?
Hvad ønsker du at opnå med det?

Kommentar
Fra : Andersen1975

Dato : 30-08-11 22:08

Jeg ønsker bare hex koden, skal nok selv brænde den på 12F683... Jeg har INGEN forstad på selv at skrive i noget som helst programerings sprog.

Formålet er at lave en såkaldt Rapid Fire Chip.

En chip der "snyder" controlleren til at tro at man trykker 8 gange på samme knap, men kun trykker en gang. At gøre en Semi auto pistol til en fuldautomatisk pistol.

Eller at "snyde" den til at tro man trykker på to knapper, men kun trykker på en.

Vil gerne uddybe det mere, men venter gerne da det er en del ting og vil ikke forvirre mere end nødvendigt før der er en der melder tilbage at han/hun muligvis kan hjælpe.

Tak for dit svar.

Med venlig hilsen
Henrik Andersen

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-08-11 22:18

Jeg tvivler på at du finer nogen på kandu.dk der har sådan nogle hex-koder til at ligge, som de vil dele med dig. Jeg har det ikke.

Der er nok ikke andet at gøre end at gå i gang med at søge på google.

Kommentar
Fra : Andersen1975

Dato : 30-08-11 22:24

Jeg har søgt nettet tyndt snart, dette er sidste mulighed.

Jeg er kommet til den konklusion at jeg vil betale mig fra det...

Så er det bare om der er nogen der vil påtage sig opgaven.

Tak for dit ærlige svar, det ikke tit man støder på folk som dig på diverse forums, de fleste ser bare ned på en for uvidenhed. Flere af dig på alle forums tak.

Med venlig hilsen
Henrik Andersen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-08-11 22:26

er det noget sådan de leder efter ??
http://www.acidmods.com/forum/index.php?topic=21354.0

Ellers du kan bruge denne til at skrive hex
%windir%\system32\calc.exe (lommeregner i windows)

indstil til "programmer"

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-08-11 22:41
Kommentar
Fra : Andersen1975

Dato : 30-08-11 22:44

Ja lige præcis, har selv kigget på den, men kunne godt tænke mig at præcis den kode kunne udbygges til at kunne noget mere, aner bare ikke hvordan det tilføjes.

Har 15 bogmærker med forskellige Hex koder af den slags, men dem der kan noget mere er holdt tæt ind til kroppen, ellers kan de ikke tjene så mange penge på Ebay

Takker for dit svar

Med venlig hilsen
Henrik Andersen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 31-08-11 08:08

Vi der er så gamle så vi har lært at programere Z80 og lignende, kan se hvad du mener.
Det ser ud til at DK er inde et rigtigt sted. Men må tro der også skal et værktøjs kit til at holde processoren. og en dokumentation til hvad der sidder for rutiner i denne i forvejen, som passer til at styre knapperne på controleren. OK held og lykke jeg følger lige med.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-09-11 16:45

Jeg har arbejdet en del med PIC. Din PC laver selv en HEX kode, når du har lavet et program til en PIC. Det program du selv skriver kan skrives i flere forskellige koder Feks. C/C++, men også i mange andre. Jeg skriver ikke selv i C/C++ (men har dog lige købt en bog vedr. dette)
Jeg skriver programmer i Microchip's egen instruktionsæt, men resultatet er det samme.
Hvad er det den skal kunne ???

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-09-11 16:47

PS: hvordan vil du "brænde" PIC'en ???

MVH

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-09-11 19:56

Jeg aner det ikke, men prøver da alligevel med et bud til dig:

http://home2.paulschou.net/tools/xlate/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-09-11 20:00

http://easycalculation.com/decimal-converter.php

Nå, nu skal jeg nok holde mig fra tråden, for jeg er ikke helt med på, hvad det er, du skal bruge.
God aften

pifo

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 30 point
Dato : 05-09-11 15:10

Er du der Andersen1975 ????????????????

Jeg kan se at du skriver PIC12F863 nogle steder, er det ikke en PIC12F683 du mener????
Dem har jeg på lager, og har lavet rigtig mange programmer til, men mangler bare at få at vide, hvad du vil have den til at lave, for at jeg evt. kan lave en HEX fil til dig.

MVH

Kommentar
Fra : Andersen1975

Dato : 07-09-11 23:07

Hey Viskinge

Undskylder jeg ikke har svaret tilbage, har lige gennemgået en rygoperation og skal på Monto Bello på lørdag, 3 uger frem for genoptræning.

Det lyder kanon, er der på nogen måder jeg kan henvise dig til en side, så du kan gennemse det og så få et klarsyn på hvad det er jeg vil frem til.?

Er det muligt for dig at lave noget i stil, eller hvis du mener det er en opgave du kan håndtere på en ligende måde, kan vi evt. aftale videre om hvad der skal ske.

Med Venlig Hilsen
Henrik Andersen

Godkendelse af svar
Fra : Andersen1975

Dato : 03-10-11 09:44

Har ikke modtaget svar tilbage fra viskinge, han var dog den der prøvede ihærdigt, så derfor lukkeer jeg ved han's svar. Tak for svaret samt forsøget viskinge.

Hav en fantastisk god mandag.