/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Forskellige konti
Fra : bjarnebr
Vist : 835 gange
500 point
Dato : 25-08-11 20:38

Jeg har en trådløs router hjemme og så har jeg min egen trådløse mobilrouter til at tage med i byen, de er fra hver sin internetudbyder.
Jeg har derfor opsat forskellige mailkontoer.
Findes der en måde så jeg automatisk sender fra den ene konto når jeg er hjemme og automatisk bruger den anden konto når jeg bruger mobilrouteren, for i øjeblikket skal jeg hver gang jeg skifter router ind og fortælle hvilken konto jeg vil sende fra og det glemmer jeg tit.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-11 20:50

Jeg bruger gmail (webmail) fra to forskellige browsere IE og Firefox.
De bruger hver sin gmail-konto og der tager jeg ikke fejl eller glemmer.

Den ene gmail får videresendt fra min egen domænemail og den anden gmail.

Alle konti svarer i det navn mailen er modtaget i.

Dog sender jeg altid fra den browser som "kører" med den mail jeg vil sende som.

Dette gøres fra forskellige bærbare computere.

Jeg kan køre begge gmail samtidig på samme computer.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-08-11 21:07

Jeg har kun en mailadresse og jeg bruger kun internet explorer og outlook, og altid fra den samme bærbare.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-11 21:13

Hvis du kun har een mailadresse.............så har jeg misforstået dit problem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-08-11 22:02

Så lav dig en Hotmail adresse, den kan du bruge hvor som helst og selv om dine mail er hentet, så er de stadig på nettet.

Brug .......@live.dk

Jeg har den på min stationære og på min bærbar og på min mands bærbare.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-08-11 22:31

Jeg betragter "hotmail", "gmail" og lignende adresser som virus, d.v.s. at jeg har lavet et filter der sletter mail fra disse afsenderadresser direkte på serveren.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-08-11 07:42

Citat
Jeg betragter "hotmail", "gmail" og lignende adresser som virus, d.v.s. at jeg har lavet et filter der sletter mail fra disse afsenderadresser direkte på serveren.

Hold da op, så er der mange mennesker, der ikke kan skrive til dig

Jeg forstår heller ikke dit spørgsmål? Du skriver at du har flere konti, men kun én email adr.?? Er det smtp adresserne, du tænker på, når du laver flere konti?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 26-08-11 08:37

Hjemme hedder min udbyder Bolignet og og så sender jeg via deres udgående postserver på min mobile router hedder udbyderen Telenor og så sender jeg via deres udgående postserver, og det er det jeg ønsker et program eller en indstilling der automatisk kan finde ud af hvilken udgående server der skal bruges afhængig af hvilken router jeg bruger.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-08-11 08:48

I princippet kan du med en udbyder godt sende via en andens udgående postserver .
Konto i din outlook skal bare indstilles til det manuelt.
Hvis man installerer post med udbydernes standard indstillinger , får man sendt posten via denne udbyders server. Men man kan bare rette.
Der kan dog være en udbyder, som blokerer for at man bruger andres server. Men det opdager du jo.
Et godt råd er omhyggeligt at skrive de gamle indstillinger ned inden man ændrer. Så kan man komme tilbage, hvis man dummer sig.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-08-11 20:50

Har du overvejet, om du kan sende via den samme smtp fra begge net?
Jeg fandt dette link, som du måske kan have glæde af?

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=13&tid=396215

Citat
Under 'Tilføj/fjern programmer' vælger du 'Tilføj/Fjern windows komponent'. Vælg 'Internet Information Service' og tryk på knappen 'Detaljer'. Sæt flueben i 'SMTP Service' og vælg 'OK' og 'OK'. Nu er der installeret en SMTP server. Denne skal konfigureres.

Gå til kontrol panelet og vælg 'Administrative værktøjer'. Her vælges 'Internet Information Service'. Udvid den lokale computer og vælg egenskaber for 'Default SMTP Virtual Server'. Vælg fanebladet 'Access' og vælg 'Connections'. Her skal du angive IP adressen 127.0.0.1 og efterfølgende sige 'OK'. Så vælger du 'Relay' på samme faneblad og igen angiver IP adressen 127.0.0.1.

Sidst skal du ændre den udgående server i postprogrammet til 'localhost'.

Nu kan du sende post uanfægtet hvilket netværk du befinder dig på, såfremt der ikke er blokeret på port 25.

Alternativt skal du købe et mailhotel med SMTP service. Så kan du benytte deres SMTP service. Igen kun hvis det netværk du befinder dig på tillader trafik ud på port 25.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-08-11 20:57

Ellers er dette måske løsningen:
http://www.tucows.com/preview/224458

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 26-08-11 22:15

Hej pifo
Din link til et eller andet fra tucows er jeg ikke rigtig tryk ved da jeg ikke forstår sproget og forklaringen til hardwareonline svarer ikke til noget jeg kan finde i Windows 7 (eller også hedder det noget andet)

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 05-09-11 10:01

Jeg har endnu ikke fået et svar jeg kan bruge, er der en der kan fortælle mig hvad pifos vejledning hedder i Win 7 64bit?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-09-11 10:54

Bjarne, hvis du forhøjer points på spørgsmål, er der en større chance for at "nye" Kandu-brugere svarer dig. Jeg kan desværre ikke hjælpe med Win 7. Det er jeg dog ret sikker på, at andre herinde kan. Dit spørgsmål er bare dumpet så langt ned, så ingen ser det.
Held og lykke med det.

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 500 point
Dato : 07-09-11 16:17

Beskrivelse af Autoroute SMTP findes på programmets hjemmeside - her bearbejdet med Google Translate:
http://translate.google.dk/translate?sl=en&tl=da&js=n&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.mailutilities.com%2Fars%2F&act=url
mvh
Janus

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-09-11 14:05

Tak for svaret JanusN & undskyld det sene svar, men jeg havde glemt at akseptere.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-09-11 14:13

Godt at det lykkedes