/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Kunstmaler Finn Andersen
Fra : egnal
Vist : 19348 gange
20 point
Dato : 21-05-03 11:35

Jeg har 2 udaterede malerier af ovennævnte maler. Det ene forestiller en lille havn med en fiskekutter og det andet er et skovbillede med meget stærke farver. Han er født 8 maj 1909 i Kbh. Er der nogen der ved om han stadig er lever og hvilken prisklasse ligger hans billeder i ?
mvh. lange

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 21-05-03 17:18

Du kan finde ham på artprice.com, hvor der omtales 2 billeder af ham solgt på auktion i 2002. Desværre (omend forståeligt nok) vil de have penge for mere præcise oplysninger som pris, men det koster vist 1 £ eller 1 Euro, så det kan jo nok overkommes. Hvis man er rigtig fedtet, som mig, kan man gratis abonnere på oplysninger om kommende auktioner, her får man dato og sted gratis, og så er det ikke så svært at finde ud hvilken auktion der er tale om.

Og der står ikke dødsår, så det kan jo være han er i live endnu.

God jagt

mvh Vagnr

Godkendelse af svar
Fra : egnal

Dato : 21-05-03 23:42

Tak for svaret vagnr.
mvh. lange

Kommentar
Fra : 1519

Dato : 03-12-03 12:32

Hej vagnr
Jeg hedder mads andersen og er finn andersens barnebarn.
Jeg kan fortælle at han har en mindestue på hotel vinderup, og en i den danske kolloni, solvang, i californien.
Min farfar ligger begravet på ejsing kirkegård, ved vinderup. Han døde 31-12-1987
Vil I vide mere, kan I kontakte mig på m-n@os.dk

Kommentar
Fra : kikka

Dato : 29-01-04 10:17

Hej Vagn og barnebarn

Jeg har netop købt et maleri af Finn Andersen på Lauritz.com. Hammerslagspris: 600 + salær. Billedet forestiller et skovparti. Jeg er meget glad for billedet som i øvrigt var vurderet til 1500.- kr.

Kommentar
Fra : annali

Dato : 16-02-04 01:02

Har købt en tegning af Finn Andersen sign. fra 42 som forestiller en nøgen kvinde tegnet med dæmpet rød streg.

Er der nogen der ved noget om denne tegning???

Kommentar
Fra : greveKanDu

Dato : 10-05-08 10:06

Hej Mads Andersen
Jeg har to dejlige akvareller malet i 1941 af Finn Andersen,hvis du vil have billeder af dem så send mig en mail.
anne.greve@privat .dk
Venlig hilsen Anne

Kommentar
Fra : Lizzie77

Dato : 19-10-08 11:30

Hej Mads Andersen!

Jeg har 2 malerier af Finn Andersen. Det ene hedder "Heden" og det andet er et skovmotiv med meget kraftig maling. Jeg har arvet billederne fra min mor. De har hængt i mit barndomshjem i rigtig mange år (ca 50 år). Historien bag er, at min far fik billederne af Finn Andersen som betaling for en gæld til min far. Jeg ved ikke om historien holder vand, men det var historien vi fik som børn.

Måske er Mindestuen på Hotel Vinderup interesseret i at vide at disse billeder eksisterer, da jeg ved Finn Andersen ikke har malet ret mange billeder.

Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om billederne.

Hilsen Lizzie (vald@valskoler.dk)

Kommentar
Fra : rasspeter

Dato : 04-11-08 17:27

Hej alle
Tilfældigt stødte jeg ind i denne spændende korrespondance omkring maleren Finn Andersen. Jeg har for ca. 30 år siden købt et maleri af ovennævnte maler, som jeg iøvrigt har været rigtig glad for i mange år.
Motivet mener jeg er fra Bornholm formentlig Gudhjem, malet i efterårsfarverne orange, gul og grønne nuancer. Størrelsen på billedet er 120 x 60 cm og er meget velholdt.
Jeg har i mellemtiden skiftet radikal stil i forhold til smag, derfor ønsker jeg at sælge billedet. Hvis dette skulle have vagt interesse hos nogle af sidens læsere, er I velkommen til at skrive direkte til mig på min mail rasspeter@sol.dk.

Venlig hilsen
Rasspeter

Kommentar
Fra : janbirk

Dato : 05-07-10 17:30

Mit navn er Jan Birk,
Jeg har tilfældigvis et maleri hængende af en maler, hvor der står Finn An.
Jeg går ud fra, at det er samme Finn Andersen, som omtales her.
Jeg købte det i noget "genbrug / antikvitetshandel i Frederikshavn. Der er tale om
et "impressionistisk" maleri af en opstilling, - solsikker i vase, frugter og vinflaske på bord -
malet i stærke farver med blå baggrund. Jeg kan ikke se, hvornår det er malet og ved
naturligvis heller ikke, om dette maleri er noget værd.
Er der nogen, der kender det omtalte maleri ? Er det mon malet af Finn Andersen ?
Jan Birk, aut psk.

Kommentar
Fra : sassteen

Dato : 08-03-12 19:22

Jeg har arvet et maleri efter mine forældre af finn an ca 100*70 cm. og forestiller en skovsti stærke farver kan dette værdisættes? venligst steensas

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-03-12 20:43

Såvel http://www.bruun-rasmussen.dk som Lauritz.com vurderer malerier.

Jeg har købt og solgt begge steder, BR har været tættere på priserne end Lauritz, men BR vil kun sælge ting til (sidst jeg snakkede med dem) de vurderer til min 3000 kr, deres auktionssalær er også højere. Men man fr alligevel mere ud af det, hvis prisen holder.

Men du kan også prøve her

http://www.antikbrevkassen.dk/stort.asp?selbinr=12298 hvor de har vurderet et Finn Andersen maleri

Kommentar
Fra : ingerd

Dato : 17-02-13 09:23

Kom tilfældigt ind på denne side.Jeg har 3 malerier af Finn Andersen som jeg har arvet.
En mørk granskov
Bornholmske klipper der går ud i havet
En slugt med et lille hus, gran og fyrretræer på bakken i begge sider.

Hilsen ing.vuc@gmail.com

Kommentar
Fra : MadsAn

Dato : 20-02-14 21:10

Hej alle.
Til alle dem, som stadig har billeder, malet af min farfar Finn Andersen, så kunne jeg godt tænke mig, nogle billeder af dem, sammen med evt tekst fra bagsiden.
Jeg er ved at samle materiale sammen til at kunne lave en hjemmeside over min farfar.
Der bliver blandt mulighed, for at kunne få sine billeder vurderet og evt. sat til salg. Hvis tilslutningen er stor nok, vil man også kunne bytte billeder af samme størrelse, hvis man trænger til at se noget nyt.
Hjemmesiden kommer også at at omhandle hans liv.
Vh Mads

Kommentar
Fra : MadsAn

Dato : 20-02-14 21:11

Min nye mail : oestergaard.aas@gmail.com

Kommentar
Fra : leif1934

Dato : 14-06-14 12:50

MadsAn
jeg har 15 malerier malet af farfar samt en beskrivelse af hans liv.
interesseret kontakt
leifandersen748@gmail.com

Kommentar
Fra : jensbofys

Dato : 16-08-17 17:32

Jeg ligger også inde med et billed af Finn Andersen... græntræer i solnedgang