/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Antenne-signal?
Fra : steentoft83
Vist : 611 gange
20 point
Dato : 06-08-11 19:29

Hej kloge folk!

Jeg har lige købt et LG LCD TV/LED LCD TV, og har BOXER som program-udbyder.

Jeg har så søgt efter signal og kanaler på det nye tv uden problemer. har fundet alle gratis og betalings-kanaler problemfrit. Men: Kan kun se gratis-kanaler på det nye tv. Hvis jeg vil se Betalings-kanalerne også er jeg tvunget til at skifte kanaler gennem BOXER-boksen, og derved mister jeg alle de gode funktioner ved mit nye tv. Har forsøgt både med Scar-stik fra BOXER til TV og antennekabel gennem boxer og udenom. Samme resultat!! HELP!!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-08-11 19:45

Hvis du ikke har købt et tv men kortmodul ca-kortlæser så har du kun den mulighed som nu

Kommentar
Fra : steentoft83

Dato : 06-08-11 20:15

takker rotw, hvordan finder jeg ud af om den har det kort-modul og kan det skaffes og installeres hvis ikke? mvh allan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-11 21:51

Prøv og læs brugsanvisningen - der står det....

PS....

Du køber vel ikke TV uden at vide hvad det "indeholder"

Et ca-kort er på størrelse med et bankkort - så det må være NEMT at se

http://www.boxertv.dk/produkter/Modtagerudstyr/Boxer-tv-modul/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-08-11 22:46

Du kan ikke se de kodede stationer med mindre der er en dekoder , og et kort.
Det er ikke nok at betale til Boxer,.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 20 point
Dato : 06-08-11 23:06

hvilken tv model er dit tv?

det hedder ca-modul

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 07-08-11 11:46

Det er jo lige meget hvilken model han har..
problemet er netop ved den slags at du ved boxer har tre valgmuligheder...

http://www.boxertv.dk/produkter/Modtagerudstyr/

kort forklaret:

CA-Modul med tilhørende boxer kort: kan du bruge tv'et til at skifte kanaler på, men har ikke alle de fancy valgmuligheder som med en settop box med hdd, hvor du kan pause udsendelser eller optage dem (uden seperat hdd optager)

Settop med HDD: En boks tilsluttet antennen i dit hjem, med indbygget harddisk til optagelser, eller pause af live udsendelser for at kunne se dem senere (mulighed for udvidelse med ekstra kort til flere kanaler) og mulighed for (hvis boxer tilbyder) at leje film via boksen

Settop uden HDD:
er også tilsluttet antennen og kan stort set det samme som et CA-modul, du skal dog bruge den medfølgende fjernbetjening til at skifte kanal med (og ikke tv fjernbetjeningen)

Så hvis du ikke har planlagt at leje film, anbefaler jeg CA modulet (som ikke koster noget at leje) men du har stadig kortafgifterne ved alle produkter!

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 07-08-11 11:47

og forresten (tror ikke der findes LED fjernsyn idag uden CA-modul) med det samme der står MPEG4 i beskrivelsen på produktet med (DVB-T/C) i beskrivelse har du CA-modul

Godkendelse af svar
Fra : steentoft83

Dato : 08-08-11 20:20

Tak for svaret rotw.