/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
ingen lyd efter opgradering fra XP => W7
Fra : larsbaier
Vist : 1442 gange
100 point
Dato : 03-08-11 20:08

Jeg har installeret Windows 7, Home Premium (32-bit-version) på min gamle bærbare HP Pavilion dv8000. Alt virker fint undtagen lyden, hvilket jeg hører, skulle være reglen nærmere end undtagelsen, når man går fra XP til WIN7!

Enheden High Definition Audio er markeret med en gul advarselstrekant i funktionen ”computeradministration”, men det lader sig ikke gøre at opdatere driversoftware via ”enhedshåndtering”.

Windows Update er helt ajour

Når jeg bruger programmet ”System Information for Windows (SIW)” og kigger under ”Sound Device”, får jeg disse oplysninger:
NAME:
Enheden High Definition Audio
MANUFACTURER:
Microsoft
DEVICE ID:
HDAUDIO\FUNC_01&VEN_14F1&DEV_5047&SUBSYS_103C30A5&REV_100\4&B8C8806&0&0001
PNP DEVICE ID:
HDAUDIO\FUNC_01&VEN_14F1&DEV_5047&SUBSYS_103C30A5&REV_100\4&B8C8806&0&0001

Jeg har en gammel Stationær Medion maskine som reagerede på samme måde overfor en installation af WIN7, men her hjalp det at bruge programmet ”Device Doctor”, som fandt en driver til mig (i Frankrig!)

Når jeg kører ”Device Doctor” på den bærbare finder den en zip’et driver til mig med navnet Microsoft_419116492178e4. Når jeg pakker den ud, forsøger wizard’en at installere en ”Realtek High Definition Audio Driver R2.23”.
Wizard’en slutter desværre af med en meddelelse om, at ”denne driverpakke omfatter ikke en driver til understøttelse”

Kan nogen måske hjælpe?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-08-11 20:41

Prøv at hente her, brug den til vista
Realtek High Definition Audio
http://www.filehippo.com/download_realtek_high_definition_audio/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-08-11 20:59

Eller her
http://www.realtek.com.tw/downloads/

Klik på >> High Definition Audio Codecs (Software)
marker i I accept to the above.
klik Next
og på siden der så åbner vælger du den der passer til din windows

Kommentar
Fra : larsbaier

Dato : 03-08-11 21:16

hej. kiger lige med fra min telefon, men prøver når jeg kommer hjem *S*

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-08-11 21:24

Du kan evt. prøve og pakke installations filen ud med winrar, eller et andet pakkeprogram, og så via enhedshåndteringen udpege .ini og .inf filerne som er de reelle driverfiler og så se om du kan opdatere driveren på den måde.

Kommentar
Fra : larsbaier

Dato : 04-08-11 00:41

Desværre, ingen af de to drivere virkede.

Accepteret svar
Fra : Kayel

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-11 08:11

Du har ikke de bedste forudsætninger for at få din computer til at virke med Win7, da den er designet til XP..
men prøve kan vi jo godt...

Bagpå din bærbar står der nogle tal og numre
jeg vil ikke ha S/N eller P/N
men derimod alle andre tal som kan afsløre hvilken specifik model du har, så vi kan se om vi kan finde en driver til dig...
det skal gerne stå i samme felt som S/N og P/N

Kommentar
Fra : larsbaier

Dato : 04-08-11 08:32

Tak fordi du gider prøve!

Der er to grupper af informationer, og den ene er et label med data for Windows XP Home Edition, som jo ikke rigtig er aktuelle længere.

Den anden gruppe er et "service tag", som ud over S/N og P/N numrene, har ét nummer:

dv8324ea

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 09:02

Det er jo det vi er her for..
ok, ud fra info bag på din bærbar skal vi finde drivere til et:
3D Sound Blaster Pro compatible sound 16 bit integrated

Her er nogle drivere designet til Vista, de burde virke på win 7 også...
prøv dem:
http://drivers.softpedia.com/progDownload/HP-Pavilion-tx1030ea-Audio-Driver-6015377-A-Download-39670.html

hvis de ikke virker, kan du prøve den her: (all around driver til lydkort)
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1822#download

håber én af dem virker

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 09:04

fandt forresten lige én mere.. tror faktisk du skal prøve den som nummer 2. i stedet for den fra Guru3D:

http://www.driverkingdom.com/s/sound-blaster-pro-drivers-1425/

den skulle faktisk passe præcist til din

Kommentar
Fra : larsbaier

Dato : 04-08-11 10:02

Hej Kayel,

Du bragte mig på sporet, så derfor får du mine points. Men tak til dig også Klaudi!

Jeg gik på HP's hjemmeside og fandt den "originale" xp-lyddriver, som hører til præcis min pc (dv8324ea). Den (gen-)installerede jeg, og det virkede sgu!

Man behøver altså (i mit tilfælde) ikke at finde en W7-lyddriver, men kan bruge den oprindelige XP-lyddriver.

Tak for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : larsbaier

Dato : 04-08-11 10:03

Tak for svaret Kayel.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-11 10:05

selv tak

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 04-08-11 10:54

var så lidt