/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Fiskevande i Nordjylland
Fra : winther
Vist : 1534 gange
20 point
Dato : 21-11-01 21:07

Hej, jeg er interesseret i at høre om der er nogle der kender nogle søer og åer i nordjylland hvor det er tilladt at fiske uden fiskekort, altså bortset fra det obligatoriske. Jeg ved at der er mange mindre søer rundt omkring, men jeg har ikke kunne finde ud af hvem der ejer dem og dermed fiskeretten. Jeg håber I kan hjælpe. På forhånd tak!

winther

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 21-11-01 21:06

"winther" <winther.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:WITK7.260$XB1.37020@news000.worldonline.dk...
> Hej, jeg er interesseret i at høre om der er nogle der kender nogle søer
> og åer i nordjylland hvor det er tilladt at fiske uden fiskekort, altså
> bortset fra det obligatoriske. Jeg ved at der er mange mindre søer rundt
> omkring, men jeg har ikke kunne finde ud af hvem der ejer dem og dermed
> fiskeretten. Jeg håber I kan hjælpe. På forhånd tak!

Kunne du komme Nordjylland lidt tættere ?. Det drejer sig jo om Hobro i syd
til Skagen i nord.

Generalt ejes fiskeretten af lodsejeren så det er ham/hende du skal spørge
om lov til at fiske.

Men staten har åbnet for fiskeri i deres søer og åer uden fiskekort andet
end statskortet.
Du kan finde de pågældende søer og åer på
http://www.sns.dk/friluft/fisk/oversigt.htm

--
Venligst
Finn Jensen

Kommentar
Fra : winther

Dato : 22-11-01 19:42

Da jeg er ret mobil har jeg mulighed for at komme rundt i hele Nordjylland, men jeg er bosat i Aalborg.

Godkendelse af svar
Fra : winther

Dato : 22-11-01 19:44

Tak for svaret Finn Jensen.

Kommentar
Fra : jonasvang

Dato : 14-02-02 13:53

Hej Winther,
jeg fisker selv en del i den nordøstlige del af Vendsyssel og kan fortælle, at der er god mulighed for at fiske visse steder uden andet en statstegnet; ved Uggerby Å, nedstrøms Bindslev Elværk, er det er stræk, hvor lodsejeren har tlladt frit fiskeri (et glimrende fiskevand efter grønlændere og opgangsørreder). Forhør dig nærmere om det ved grejbutikken Brassholt i Hjørring...
Ellers er der mulighed for at fiske i et par af de skovsøer, der findes i Lilleheden og Uggerby Plantage (Et godt sted for ålefiskeri). Spørg skovfogden om dette.
Knæk og bræk
Jonas

Kommentar
Fra : hermanJuel

Dato : 19-03-02 11:21

Jeg er en Køvenhavner der skal på ferie i området mellem Fjerritslev Hanstholm og Thisted i starten af juli måned . Hvilke muligher er der for fiskeri ??? Både å-fiskeri, P&T, kyst og mede har interesse.