/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Ledig, meldt ferie og så pludselig et jo
Fra : marhel
Vist : 694 gange
100 point
Dato : 29-07-11 18:53

Min mand har indtil nylig været ledig. Han har meldt ferie og fået udbetalt feriepenge for uge 29 og 30.
Han får så tilbudt job fra torsdag i uge 30 og siger ja tak til jobbet.
Han har afbrudt sin ferie på jobnet og frameldt sig som ledig. Men hvad med de udbetalte feriepenge - skal de tilbagebetales? Det er feriepenge fra a-kassen.
Og hvad med fagforeningen - skal de orienteres?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-11 19:03

Citat
Og hvad med fagforeningen - skal de orienteres?

Du bør kontakte A-kassen.

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 29-07-11 19:09

Ja, du har ret. Ringer til dem mandag.

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 29-07-11 19:09

Mon man skal betale feriepengene tilbage så?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-07-11 19:15

Torsdag i uge 30, det var så i går.

Han bør kontakte A-kassen, så der ikke bliver problemer, da han ikke kan modtage feriepenge og dagpenge fra A-kassen på samme tid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-11 19:17

Ans - det er et job.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-07-11 19:22

Der vil blive modregnet.

Beklager at jeg skrev

Citat
da han ikke kan modtage feriepenge og dagpenge fra A-kassen på samme tid.

Han kan ikke få udbetalt feriepenge på samme tid, hvor han er i arbejde.

Så mit råd er, at han kontakter A-kassen, som du selv skriver, på mandag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-11 19:30

Yes.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 29-07-11 19:37

Jeg har prøvet det samme, måtte tilbagebetale alle feriepengene for de dage jeg var i job. Jeg måtte også tilbagebetale skatten, og den fik jeg først fra skat senere på året.

Godkendelse af svar
Fra : marhel

Dato : 29-07-11 19:42

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-07-11 21:08

Selv tak.