/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Hvor dum må man være
Fra : nomore
Vist : 538 gange
10 point
Dato : 27-07-11 18:49

SKAT advarer igen mod falsk mail
Der bliver i øjeblikket sendt falske e-mails med SKATs logo til danskernes indbakker.
Der er tale om e-mails på engelsk, hvor afsenderen med denne tekst opfordrer folk
til at åbne et vedhæftet dokument:
"After the last annual calculation of your fiscal activity we have determined that you are eligible
to receive a tax refund of xxxx kr. Please fill out and submit this form in order to process."
Når man klikker ind på det sendte link, bliver man bedt om at indtaste personlige
oplysninger - bl.a. pin-kode til kreditkort. Et eksempel på de falske e-mails kan
ses forneden.
SKAT opfordrer modtagerne af disse e-mails til at slette dem uden at åbne det
vedhæftede dokument.
SKAT udsender ikke e-mails, hvor vi beder borgere eller virksomheder om at
indtaste personlige oplysninger direkte i e-mailen, og overskydende skat bliver
indsat på borgernes Nemkonti.
SKAT er ikke bekendt med, at nogen borgere eller virksomheder er blevet snydt
af e-mailen.
Med venlig hilsen

SKAT

http://www.gratisimage.dk/image-CCF0_4E304665.jpg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-07-11 19:54

Citat
Hvor dum må man være

Li'så dum som man har lyst til

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 10 point
Dato : 27-07-11 20:51

Jeg ville gerne have åbnet sådan en mail............men jeg har det lidt svært med det Engelske.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-07-11 22:43

De satser jo på at en til flere idioter åbner den.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-07-11 23:50

Citat
Jeg ville gerne have åbnet sådan en mail............men jeg har det lidt svært med det Engelske.

JOW_JOW, især når det er den Danske Stat der skriver, til en.

Citat
De satser jo på at en til flere idioter åbner den.

Tja: mailen er uskyldig nok = den kommer fra SKAT_tefar
men hvis man modtog en sådan i en anden mail, så ville jeg grine.

Citat
Li'så dum som man har lyst til

Tænke mere i bane med E.C, der ikke kan Dansk....?

Men mon ikke der er nogle der troligt hopper på den.........også.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-07-11 15:41

Der er garanteret flere der taster deres kontonumre ind når de får en engelsk mail fra SKAT.

Der er stadig mænd som sender penge til stakkels piger fra Nigeria som ikke kan komme op til deres børn i Danmark, eller mangler en rigtig mand. Og pengene bliver sendt afsted. Til Nigeria.

Og kommer kvinden?

Der vil altid være nogle der vil opgive deres kontonummer når der kommer en officielt udseendet mail. Også selv om den er på engelsk. (Jeg kender da et par stykker som ville være dumme nok til at svare)

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 03-08-11 20:36

Tak for svaret Eyvind.
Til tider kan man undre sig over at de MAIL`s aldrig kommer på
Russisk eller bare DET sprog, hvor man læser baglæn´s.
(Når jeg skimmer en bog, begynder jeg også bagfra)

Men de er vel for` kendte i deres SKAT _ system

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-11 20:46

Tak for de velfortjente point.