/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Tror jeg har fået snavs ind i pc'en
Fra : akle
Vist : 525 gange
200 point
Dato : 26-07-11 21:58

Hej.
For et par uger siden fik jeg en e-mail fra en bekendt, men kun med en vedhæftet fil. Troede det var et foto, så jeg klikket på den. MEN det var en side hvor med en oversigt over en masse, og den første linie var vedrørende potens midlet Viagra. Straks slettet jeg det hele og pc'en arbejdede normalt. Skrev en mail til pågældende veninde og bebrejdede hende at sende sådan noget lort.
Hendes svar, hun anede intet. men var bange for det var noget snavs som ville sprede sig.
Senere opdagede jeg i Windows Billedgalleri havde samtlige fotos duplikeret sig selv op til 4 gange.
Det kunne jeg også leve med, men i dag forsvandt pludselig al post i Indbakken og det lå ikke i 'Slettet post'. Nogle timer senere fik jeg fire nye mails, hvor den første var ret vigtig. Derfor ville jeg gardere mig og straks gemme den i en separat mappe, men 'Vupti' så forsvandt dén også.
Hvad gør jeg nu? Tror ikke det er et virus (har skannet med AVG og Microsofts) men at det er noget andet snavs der ødelægger det for mig. Kan det mon fjernes?
Håber på hjælp fra en kyndig person.
Mvh Akle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-11 22:01

Gå ind på denne side og få hjælp - gratis - de er meget dygtige

http://www.spywarefri.dk/

Hvis din bekendte bruger hotmail, så sig hun skal skifte password, så det ikke gentager sig

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-07-11 22:23

Det har jeg også været ude for, og klagede min nød herinde
Her kan du se svarene jeg fik: http://kandu.dk/Spg153195.aspx

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 210 point
Dato : 26-07-11 22:37

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

Du kan prøve at downloade denne og køre den. Jeg bruger denne jævnligt ,og den har flere gange fundet noget den har fjernet.

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 27-07-11 09:47

Tak for svaret sverola.
Fik scannet pc'en og den fandt 4 alvorlige fejl, som nu er fjernet.

Håber så resten er ok.
Mvh Akle

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 27-07-11 10:00

Selvtak akle.....
Det var fint at det virkede....
Jeg kører dette program jævnligt ( hver 2. dag ca.) og får samtidigt opdateret programmet..
Håber du får " vasket " pc.n pæn og ren igen

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-07-11 23:13

sverola,
ja, pc'en blev måske lidt for "ren", for nu starter den kun i Fejlsikret tilstand.
Så jeg må stille et nyt spørgsmål.