/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hævne Penge
Fra : LoneS
Vist : 1224 gange
100 point
Dato : 26-07-11 13:57

Hejsa alle

Har lige et ? som jeg er lidt i tivivl om.

Hvis nu man skyller Skat eller Kommunen penge. Må de så godt hævne dem på enes kontokort i banken. uden enes tilladselse.

Hilsen Lone

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 26-07-11 14:00

NEJ

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 26-07-11 14:16

Der skal gøres udlæg først og det bliver du orienteret om forinden under normale omstændigheder.

Hvis man har begrundet mistanke om at du har narkopenge stående på kontoen, skal du ikke regne med at du bliver adviseret før din konto spærres

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-11 15:02

hvem skal du hævne ?

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 26-07-11 15:15

Hej Tak

Så kommunen kan ikke trække nogle penge fra enes konto hvis de mener at man skyller dem penge
Godt så

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 26-07-11 15:28

Tak for svaret refi.

Tak Refi så bliv jeg så klog

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-11 15:37

Så må vi håbe de ikke udbetaler noget til dig, så vil de bare udligne.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 26-07-11 15:42

bare rolige der var nogle som prøvet at bilde mig noget ind. men så er det jo godt man har KANDU.DK

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-07-11 15:45

Men SKAT må gerne kontakte din arbejdsgiver og få trukket i din løn - sådan var det i hvert fald førhen, og det tror jeg ikke har ændret sig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-11 15:48

Citat
sådan var det i hvert fald førhen, og det tror jeg ikke har ændret sig.

Sådan har det ALDRIG været.....

Løntilbageholdelse sker først EFTER de har prøvet at inddrive dem og du er blevet orienteret om at det er næste skridt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-11 15:52

Iøvrigt vil SKAT ALDRIG få adgang til en bankkonto med mindre der foreligger noget strafbart

Vi har trods alt IKKE "ta selv bord" - selvom man af og til skulle tro det

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 26-07-11 15:57

Pifo det gør de nogle gange når det har med børnepenge at gøre det ved jeg.

Men histiorien lød sådan her

at kommunen hade trykken 27.000 kr på personen konto uden personen selv viste noget om det

og i mine øre lyder det som en kæmpe løgnhistiorie derfor spurte jeg jer om det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-11 16:01

Nu gør kommuner tit det de ikke må, så må den skakkels medborger slås for sin ret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-11 16:04

Citat
Nu gør kommuner tit det de ikke må

Vrøvl...

Det kan da forekomme, men ikke TIT

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-11 16:09

jo da, jeg kan finde masser af eksempler.
Vi har erfaring i famillien, magen til frækhed og ligegyldighed
finder vi kun hos de snottede socialrådgivere.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-07-11 16:11

Skat kan lænse konto(er) hvis man udelader/udebliver fra en indkaldt udlægsforretning, Ligeledes hvis man er indkaldt til udlægsforretning, kan de under udlægsforretningen ringe til banken og bede om hvad der står på personens konti.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-11 16:45

Og så var der fjeren der blev til .............