/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
nye korte tennis points
Fra : svendgiversen
Vist : 814 gange
87 point
Dato : 28-06-11 22:02

Kan de ikke tælle/tale ordentligt mere i Wimledon?

Det hedder da "thirty all", "thirty fifteen", etc.

Er der nogen der har en forklaring på de afsnobbede points angivelser man nu hører i TV??

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 28-06-11 22:36

er ikke sikker,

men tror det er for at spare tid.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-06-11 22:38

Citat
Det hedder da "thirty all",

Synte´s nu - GO NOK de siger DIRTY/ eller er du bare tørstig - igen

Men hvad nu med JUICE___?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-06-11 08:35

Jeg kunne ikke komme på kandu i går, så jeg kunne ikke svare.

Men dommeren i går udtalte points rigtig nok, det var den kvindelige dommer i forgårs,
der sagde thirty i stedet for thirty all, og thirty fif i stedet for thirty fifteen, osv...

Forkortelser så mange gange, der irriterede mig så meget at jeg stillede dette spørgsmål.

Og det kan ikke være for at spare tid, hun har jo masser af tid inden der serves og spilles videre...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-06-11 14:30

Også den kvindelige australske dommer i dag tæller ordentligt,
så altså ikke en ny standard, men en doven dommer eller lokalt slang?

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 87 point
Dato : 30-06-11 20:44
Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 30-06-11 20:46

Sorry, jeg troede du spurgte om pointsystemet - ikke udtalen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-06-11 22:11

Du har helt ret i at det er udtalen på engelsk det drejer sig om,
men godt at få forklaret det mærkelige points system i tennis...

Hvis det kun er en enkelt dommer der ikke gider følge udtale reglerne,
får jeg nok aldrig en forklaring?

Jeg var bange for det var en ny trend, som når man i dag sparer bogstaver i sms beskeder.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-07-11 10:48

Tak for svaret ziggy99.